نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 

کد خبر: 89698۱۳۹۲/۰۷/۱۷ - ۱۵:۰۹0
تحقق پیش بینی خلبان آمریکایی در مورد شهید صیاد شیرازی

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی از دوستان و همرزمان شهیدصیاد شیرازی می‌گوید: قبل از انقلاب شهید صیاد شیرازی در پایگاهی واقع در اوکلاهمای آمریکا دوره خلبانی می‌دید. سرصف غذا بودیم. یک دانشجوی خلبان آمریکایی جلو ایستاده بود و صیاد هم پشت سرش.

به گزارش پارس به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ غلامحسین دربندی از دوستان و همرزمان شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از خصوصیات برجسته اخلاقی شهید چنین می گوید: شهید صیاد همیشه در کارهایش برنامه ریزی دقیق و منسجمی داشت. او برنامه ریزی زمان بندی شده در روز داشت که طبق آن عمل می کرد. رمز موفقیت صیاد شیرازی به غیر از نماز اول وقت از نظر من برنامه ریزی دقیق او در کارها بود. همچنین نبوغ نظامی و قدرت طراحی اش نیز بی نظیر بود.

او در نقل خاطره ای راجع به برنامه ریزی دقیق و نظم شهید صیاد در کارها می گوید:

سرهنگ اسدی برایم نقل کرد که قبل از انقلاب همراه شهید صیاد شیرازی در پایگاهی واقع در اوکلاهمای آمریکا دوره خلبانی می دید. می گفت سر صف غذا بودیم. یک دانشجوی آمریکایی جلو ایستاده بود، شهید صیاد پشت سرش و من هم پشت شهید صیاد ایستاده بودم. می گفت من دیدم شهید صیاد شیرازی یک کاغذ دستش است و دارد به انواع غذاها نگاه می کند. چون در پایگاه هر وعده چند نوع غذا برای نمونه وجود داشت. بعد دیدم مرد خلبان آمریکایی که مقابل او در صف ایستاده بود از او پرسید این چه لیستی است؟ شهید صیاد هم پاسخ داد: من انواع غذاها را از شنبه تا جمعه نوشته و قبلا انتخاب کردم که اینجا معطل نشوم. برنامه ریزی کرده ام و می دانم چه چیز را انتخاب کنم که وقتم هدر نرود. خلبان آمریکایی کمی صیاد شیرازی را با تعجب نگاه کرد. و بعد با تامل رو به او گفت به نظرم تو به سرعت مدارج عالی را طی می کنی و به مقامات بالایی می رسی. چون برنامه ریزی دقیقی در همه کارها داری. در واقع خلبان آمریکایی از اینکه شهید صیاد حتی برای غذاخوردنش برنامه ریزی کرده بود خیلی تعجب کرد.

امیر دربندی در ادامه از عواطف اخباقی شهید صیاد می گوید و می افزاید: فرماندهان دنیا که ما را متهم می کنند به ضد حقوق بشر می کنند باید حقوق بشر را از شهید صیاد یاد بگیرند. وقتی از آقای شوارتز فرمانده جنگ اول خلیج فارس سوال می کنند شما  ۱۵۰ نفر عراقی را زنده به گور کردید. این برخلاف قرارداد ژنو است. می گوید هیچ جایی در ژنو گفته نشده که زنده به گور کردن اشکال دارد. در حالیکه شهید صیاد شیرازی به عنوان فرمانده نیروی زمینی و فرمانده عالیرتبه نظامی رفتار دیگری داشت.

یکبار یادم هست وقتی به اسرای عراقی گفتیم شهید صیاد می خواهد بیاید برای بازدید، بدنشان می لرزید چون خودشان دیده بودند با اسرای ما در اردوگاه های عراق چه رفتاری می کنند. از فرمانده نیروی زمینی ما هم می ترسیدند و فکر می کردند سخت ترین شکنجه ها در انتظارشان است. اما وقتی شهید صیاد شیرازی برای بازدید از اسرا وارد شد با محبت با همه مصافحه کرده و به دست همه آب و غذا داد. اسرا تعجب کرده بودند که این چه جنگی است و کجای دنیا چنین فرمانده ای پیدا می شود.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

چهارمین محصول سینماو تلویزیون ایران درباره موضوع هسته‌ای

 

29/تير/1394 - 08:58



روند ساخت فیلم و سریال با موضوع هسته‌ای، در یکی دوسال اخیر، خبر از رستاخیز سینما و تلویزیون می دهد. روندی که بهروز افخمی با ساخت «روباه» در سینما شروع کرده است و حال مسعود آب پرور با سریال جاسوسی «کایدون» در تلویزیون ادامه می‌دهد.

 

چهارمین محصول سینماو تلویزیون ایران درباره موضوع هسته‌ای

 

به گزارش تهران پرس، تماشاگران امروز سینمای ایران دیگر تصور نمی‌کنند که فیلمی وجود دارد که می‌تواند آنها را جذب کند. جذابیت گمشده‌ی سینما و تلویزیون شده است و ایده‌های تکراری از دنیای امروز مخاطب فاصله دارد. مردم این روزها در کوچه و بازار از مذاکرات و توافق هسته ای و 12 سال مذاکره هسته ای صحبت می‌کنند.
در این 12 سال، سهم سینما و تلویزیون ایران در پرداخت به یکی از ملتهب‌ترین و به‌روزترین مسائل درگیرکننده جامعه ایران چه بود؟ سینمای ایران آنقدر به دوردستها خیره شده است که جلوی چشم ترین ایده‌ها را نمی بیند و نسبت به آن بی تفاوت است.
سال گذشته بهروز افخمی فیلم سینمایی «روباه» را ساخت. اثری که درباره یکی از ملتهب‌ترین و به‌روزترین مسائل درگیرکننده جامعه ایران در سالهای اخیر، ساخته شده بود. «روباه» از جمله معدود فیلمهای سینمای ایران است که در گونه جاسوسی واقع گرا پرداخت شده بود و به ترور شهدای هسته‌ای اشاره می کرد.
«روباه» در آخرین روزهای جشنواره فیلم فجر اکران شد و اتفاقا، نوروز امسال اکران شد. اما این فیلم به که یکی از استراتژیک‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در سالهای اخیر است، در اکران به راحتی قربانی شد. بخش مهمی از قربانی شدن «روباه» به تیم تهیه فیلم باز می‌گردد. «روباه» تیم روابط عمومی نداشت، تا نیمه اکران حتی یک گفتگو از عوامل فیلم در رسانه‌ها منتشر نشده بود. عکس و تیزری از فیلم منتشر نشده بود، فیلم افتتاحیه نداشت، هیچ جلسه نقد و بررسی برای فیلم برگزار نشد و  حتی در جلسه معرفی فیلم‌ها در جشنواره هم حضور نداشت تا نهایتا فیلم اساسا دیده نشود.
امسال ابراهیم حاتمی‌کیا هم مشغول تولید فیلم «بادیگارد» است. بخشی از داستان «بادیگارد» با محوریت ترور دانشمندان هسته‌ای است. کارگردان آرمانگرای سینمای ایران، این‌بار نیز از دغدغه های آشنای تعامل واقعیت و آرمان سخن می‌گوید. واقعیتی از جنس حرفهای 12 ساله مردم و آرمانی از جنس گفتمان 35 ساله انقلاب.
اما این مسیر در تلویزیون هم جریان پیدا کرده است. «تعبیر وارونه یک رویا» سریال جدید فریدون جیرانی، هم ظاهرا با محوریت ماجرای دانشمندان هسته‌ای ساخته شده است و پخش آن از امشب از شبکه اول آغاز می‌شود.
اما سریال دیگری به نام «کایدون» هم ظاهرا در همین موضوع ساخته خواهد شد.
ترور دانشمندان هسته ای نمونه واقعی مظلومیت ملتی است که 12 سال برای رسیدن به حقش مقاومت کرد. سازمان موساد یک واحد ویژه عملیاتی مخفی را با نام «کایدون» (سرنیزه در زبان عبری) در ایران اداره می‌کند. جاسوسان «کایدون» وظیفه عملیات‌های ترور و آدم‌ربایی را در درجات بالای امنیتی بر عهده دارند و از دیگر بخش‌های موساد جدا است.
فروردین ماه سال گذشته مسعود آب‌پرور کارگردان سریال تلویزیونی «هوش سیاه» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از ساخت مجموعه تلویزیونی «کایدون» خبر داد و گفت: این سریال با موضوع امنیت ملی تولید می‌شود.
وی با بیان "با خود وعده کردم که مدت‌ها در زمینه تولید آثاری با موضوع امنیت ملی کار کنم" افزود: چون به‌شدت احساس می‌کنم که به این موضوع نیاز است و فیلم‌سازان ایرانی هم بسیار از آن غافل هستند و به‌سمت آن نمی‌روند. برای همین به‌نظرم باید روی این موضوعات فعالیت کنم.
حال بعد از گذشت بیش از یک سال، مسعود آب پرور نویسنده و کارگردان تلویزیون در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه مراحل تولید سریال جاسوسی «کایدون» جدی شده است گفت: فیلم‌نامه «کایدون» را برای ساخت در شبکه یک سیما تحویل آنها دادیم. پس از نهایی شدن میزان مشارکت و ارائه مجوزهای لازم برای شروع فیلمبرداری اقدام می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای ساخت سریال «کایدون» اعلام حمایت کرده است گفت: این سریال در 26 قسمت نوشته شده است و بعد از مشخص شدن وضعیت حمایت آن در شبکه یک، فیلمبرداری این کار از پاییز امسال شروع می‌شود.
مسعود آب پرور پیش از این با ساخت دو فصل سریال «هوش سیاه» طراحی منحصر به فردی از سریالهای پلیسی ارائه داده بود.

 

منبع: تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
امرون:

داعش از نوجوانان استفاده ابزاری می‌کند/می‌خواهیم به حملات هوایی در سوریه بپیوندیم

داعش از نوجوانان استفاده ابزاری می‌کند/می‌خواهیم به حملات هوایی در سوریه بپیوندیم
 

نخست وزیر انگلیس خطاب به نوجوانانی که مجذوب تبلیغات داعش می‌شوند یادآوری کرد این گروهک تروریستی از پسران و دختران جوان تنها به عنوان ابزاری برای سودجویی استفاده می‌کند.

 

 

به گزارش سراج24، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس با تایید طرح این کشور برای پیوستن به حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه طی سخنرانی خواهد گفت واقعیت تلخ و ظالمانه داعش این است که از پسران جوان برای عملیات انتحاری و از دختران جوان برای سودجویی استفاده می‌کند.
 
به نوشته روزنامه تلگراف، وی که طی سخنانی فردا (دوشنبه) رسما برنامه دولت انگلیس برای پیوستن به حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در سوریه را اعلام می‌کند این نکته را متذکر خواهد شد که مسلمانانی که با وسوسه جهاد به خاورمیانه سفر می‌کنند تنها به عنوان فداییانی برای تروریست‌ها به کار گرفته می‌شوند.
 
کامرون در سخنرانی مهمی برنامه 5 ساله‌ای را برای از بین بردن داعش اعلام کرده و طی آن «ارزش‌های انگلیسی» را قوی‌ترین سلاح برای مبارزه علیه افراطیون می‌داند.
 
وی در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» روز شنبه (دیروز) گفته بود انگلیس از سپتامبر علیه مواضع تروریست‌ها در عراق مشارکت داشته اما از آنجایی که اقدامات بیشتری از سوی انگلیس برای نابودی داعش لازم است، دولت از پارلمان انگلیس درخواست کرد اجازه حملات هوایی در آسمان سوریه را صادرکند.
 
«دانینگ استریت» (دفتر نخست‌وزیری) بخش‌هایی از سخنرانی روز دوشنبه نخست وزیر درباره برنامه دولت برای مبارزه با داعش را منتشر کرد که بر اساس آن کامرون مستقیما به جوانان انگلیسی که جذب داعش می‌شوند خواهد گفت «اگر دختر هستید، آنها شما را به بردگی کشیده و از شما سوء استفاده می‌کنند. این واقعیت تلخ و ظالمانه داعش است.»
 
وی همچنین به ان‌بی‌سی گفته بود از نمایندگان پارلمان درخواست می‌کند فاز تازه‌ای از اقدامات نظامی علیه مواضع داعش در سوریه است. کامرون هم‌چنین افزود «ما باید داعش را شکست دهیم و باید این خلافت را چه در عراق و چه در سوریه، نابود کنیم.»
در طول هفته‌های اخیر «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس نیز خطاب به نمایندگان پارلمان خواستار رای به صدور مجوز برای همکاری انگلیس در حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه شده و عدم همکاری نمایندگان برای تحقق این فرمان را غیرمنطقی عنوان کرده بود.
 
منبع:فارس
       


:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 

کشف ۶ جسد در جاده امامزاده داوود
 
تاریخ : 29/تير/1394 - 11:30 کد خبر : 96238
<span style='color:;background-color:;font-family:tahoma;font-size:12px;font-weight:normal;'>نسخه چاپی</span>
 

ممنوعیت تردد به سمت امامزاده داوود

کشف ۶ جسد در جاده امامزاده داوود


 

سیلاب شب گذشته در تهران و به خصوص در منطقه امامزاده داوود خسارات زیادی بر جای گذاشت. آمارهای متناقضی از کشته‌شدگان سیلاب تاکنون اعلام شده است. ۵۸ نیروی امدادی کار جست‌وجو در مسیر رودخانه را بر عهده دارند و تردد به سمت امامزاده داوود ممنوع است.

 

 

به گزارش سراج24،ساعت 19 شب گذشته بود که به یکباره هوای شهر تهران تیره و تار شد نظیر آنچه سال گذشته در تهران رخ داد.

متعاقب این رخداد در تهران بارندگی شدیدی آغاز شد که در عرض چند ثانیه تبدیل به سیلاب و آبگرفتگی شدید در معابر شهر تهران و از همه مهمتر ریزش کوه در منطقه امامزاده داوود تهران شد.

20 کشته در حادثه امام زاده داوود

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران دخبر داد طوفان دیشب 20 کشته بر جا گذاشت.

ابوالفضل قناعتی با اشاره به طوفان و سیل شب گذشته اظهار داشت: بر اثر این بارندگی و سیل مقداری از کوه‌های سمت امامزاده داوود ریزش کرده است.

وی تصریح کرد: به علت ریزش کوه، تعدادی از درختان شکسته و به همراه مقداری سنگ حرکت کرده و در مسیر پل کیگا قرار گرفته و به همین جهت تعدادی از شهروندان که در این مسیر قرار گرفته‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

قناعتی گفت: البته آماری که هنوز قطعی نیست اما حدوداً 20 نفر تلفات در این حادثه داده شده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: شب گذشته و در پیرو حادثه شهردار منطقه نیز در محل حاضر شد.

جزییات جدید از حادثه ریزش کوه در امام زاده داوود

به گفته یکی از شاهدان عینی یک لامپ روشن در این محدوده نبود و هوا بسیار تاریک و تمام جاده را گل و لای گرفته بود.

ماموران تا صبح مسیر را باز کردند.

مسیر از 4 کیلومتر بالاتر از پل کن تا مسیر بیراه کشار بسته شده بود.

2 هزار و 500 ماشین پشت این ریزش گرفتار شده بودند و راهداری باید راه را باز می کرد. بعد از چند ساعت فعالیت یک باریکه راه باز شد و ماشین ها تک تک حرکت می کردند و تا صبح کل مسیر باز شد ولی به قدری تاریکی بود که کسی متوجه فوتی یا سقوط در دره نمی شد.

مردم در کوهستانی گرفتار شده بودند که یک لامپ نداشت و شرایط بسیار سخت بود.

عملیات جستجو و امداد رسانی ادامه دارد/برق منطقه قطع شد

بر اساس این گزارش، رودخانه در مسیر امامزاده داود طغیان و کوه ریزش کرد. تونل سولقان بسته شد و افرادی که برای تفرج به کن رفته بودند پشت تونل گرفتار شدند.

بعد از عملیات ماشین‌ها تخلیه و راه یکطرفه شد.

براساس این گزارش آتش‌نشانی‌، اورژانس‌، هلال احمر و سایر عوامل به منطقه آسیب دیده رفتند تا به مردم آسیب دیده امدادرسانی کنند.

روستاهای اطراف کن آسیب دیده و همچنان جستجو و ونجات ادامه دارد.

تا ساعت 4 صبح مسیر باز شد، برق منطقه هم قطع شده بود.

طوفان مصدومی نداشت/ خسارت مالی زیاد بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت:‌ خوشبختانه تاکنون طوفان دیروز مصدومی نداشته است، ولی خسارت‌های مالی برجا گذاشته است.

جلال ملکی گفت: ساعاتی قبل طوفانی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت در پایتخت به وقوع پیوست که در اثر این طوفان تعدادی از درختان شکسته شده و چند داربست نیز در سطح خیابان‌ها ریزش کرده بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز نیروهای خدمات شهری شهرداری در حال پاکسازی معابر و خیابان‌ها هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تاکنون 40 حادثه در پایتخت اتفاق افتاده است و نیروهای آتش نشانی با آماده‌باش کامل در صحنه‌های حوادث حضور داشته‌اند.

ملکی افزود: در اثر حوادث تعدادی از ماشین‌های شخصی دچار آسیب‌هایی شده بودند.

ملکی یادآور شد:‌ از سوی سازمان هواشناسی وقوع طوفان از قبل به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام نشده بود و ستاد مدیریت بحران شهر تهران وقوع طوفان را به آتش نشانی گزارش داد.

اظهارات سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص حادثه

به گزارش فارس، این در حالی است که معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع سیلاب در رودخانه جاده امامزاده داوود گفت:‌ این سیلاب، جان 3 نفر را گرفت.

حسین درویشی در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در جاده امامزاده داوود، گفت:‌ خوشبختانه اکنون جاده امامزاده داوود بازگشایی شده و تمام خودروهایی که در جاده گیر کرده بودند از منطقه تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه 58 نیروی امدادی کار جست‌وجو در مسیر رودخانه را بر عهده دارند، گفت: متأسفانه کنار رودخانه و جاده چند خودروی بدون سرنشین پیدا شده که امدادگران احتمال می‌دهند صاحبان این خودروها در سیلاب افتاده باشند، به همین دلیل کار جست‌وجو را در مسیر رودخانه انجام می‌دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطر نشان کرد: متأسفانه سه نفر از هموطنان که در حاشیه رودخانه حضور داشتند به داخل سیلاب افتاده و جان خود را از دست داده‌اند.

تردد از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام اینکه در حال پاکسازی مسیر امامزاده داود هستیم، گفت: تردد خودروها از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است.

سرهنگ عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در گفت: در حال حاضر تردد از امامزاده داود به کوهسار بدون مشکل اما از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است.

وی گفت: عوامل سازمان‌های امدادی در حال پاکسازی مسیر از بقایای گل و لای هستند و به محض کامل شدن این پاکسازی، هر دو مسیر برای تردد باز خواهد شد.

عابدی درباره تعداد تلفات و خودروهای گرفتارشده در گل و لای نیز گفت: ما مرجع اعلام تلفات نیستیم، اما حدود 6 خودرو و چندین دستگاه موتورسیکلت در گل و لای گیر کرده بودند.

عابدی افزود: در کل شهر تهران، شب گذشته چندین مورد آبگرفتگی معابر و چند مورد هم قطع درختان داشتیم که در زمان مناسب، معابر پاکسازی شد.

آمار کشته شدگان متفاوت است/برخورد خودروها به تاسیسات عمومی/جاده همچنان مسدود است

رحمتی؛ درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سیلی که شب گذشته در منطقه کن و سولقان در استان تهران اتفاق افتاد اظهار داشت: در حال حاضر از وضعیت بحران خارج شده‌ایم ولی همچنان نیروهای امدادی و خدماتی در حال کمک‌رسانی به سیل‌زدگان این بخش هستند و تا ساعاتی دیگر جلسه مشترکی با دستگاه‌های زیرمجموعه از جمله هلال‌احمر، اورژانس و دیگر دستگاه‌ها برگزار می‌شود و میزان خسارت وارده اعلام خواهد شد.

وی درباره تعداد کشته شدگان سیل شب گذشته اظهار داشت: آمارهای متفاوتی در این باره اعلام می‌شود ولی آمار رسمی که تاکنون مشخص شده و پزشکی‌ قانونی تایید کرده است حاکی از آن است که دو نفر در این سیل جان خود را از دست داده‌اند و احتمال افزایش آن نیز منوط به تایید قوه قضاییه وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز اظهار داشت: خسارت مالی بسیاری این سیل بر جا گذاشته است و خودروهایی به تاسیسات عمومی برخورد کرده است و جاده‌های مرتبط با کن و سولقان همچنان مسدود است.

عزت‌الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت: در شهرستان شمیرانات بارندگی‌های شب گذشته خسارتی بر جا نگذاشته بلکه تعدادی از روستاها برق آنها قطع شده بود که وصل شده است.
کارگروه سیلاب در فرمانداری تهران تشکیل شد

 کارگروه سیلاب شهر تهران که شب گذشته در کن و سولقان و امامزاده داوود اتفاق افتاد صبح امروز در فرمانداری تهران تشکیل شد.

در این کارگروه به جمع بندی نهایی میزان خسارات وارده و کشته شدگان پرداخته می‌شود و نمایندگان دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدماتی نیز در این کارگروه حضور دارند.

واژگونی خودروها در سیلاب شب گذشته/آماری از کشته شدگان نیست/ارائه اطلاعات دقیق تا ساعتی دیگر
پرویز سروری  به حادثه شب گذشته در جاده امامزاده داود اشاره کرد و گفت: این حادثه در 2 مسیر رخ داد یکی در مسیر پر پیج و خم و باریک امامزداده داود  و دیگری در روستای وردیج و باریج.

به گفته سروری این روستا در محدوده فرمانداری تهران و بخشداری کن بوده و ربطی به شهرداری نداشته است، اما عوامل شهرداری با کمک راهدای مسیر را باز کردند.

وی با اشاره به اینکه این سیلاب خسارت زیادی به بار آورده است، گفت: خسارت هم جانی و هم مالی بوده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

سروری با تأکید بر این موضوع که قطعاً این حادثه تلفاتی داشته است، گفت: اطلاعات دقیقی هنوز از تعداد کشته‌شدگان به دست نیامده است.

وی ادامه داد: ظرف چند ساعت آینده اطلاعات تکمیل می‌شود.

سروری با اشاره به اینکه همکاری خوبی بین مجموعه‌های بین بخشی صورت گرفته است، گفت: این حادثه در حوزه راهداری بوده است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه باید از این حوادث عبرت بگیریم، گفت: هر جا که به طبیعت تعرض شده، طبیعت انتقام خود را اینگونه گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها صورت گرفته است، گفت: بیشتر خسارات نیز در حاشیه رودخانه‌ها بوده است.

وی همچنین به چپ شدن بسیاری از ماشین‌ها در اثر سیلاب اشاره کرد و گفت: اطلاعات دقیقی از تعداد خودروهای واژگون شده نیست.
جسد 6 نفر در جاده امامزداده داوود پیدا شد/ احتمال افزایش اجساد
فرماندار تهران به حادثه شب گذشته در جاده امامزاده داوود اشاره کرد و گفت: اجساد 6 نفر پیدا شده و احتمال افزایش اجساد وجود دارد.

عیسی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با بیان اینکه هلال احمر و پزشکی قانونی باید اجساد را شناسایی کنتد گفت:‌ بعد موضوع اعلام می‌شود.

یه گفته فرماندار تهران، یک نفر چینی در بین اجساد بوده و احتمالاً تبعه‌های کشور افغانستان نیر بوده‌اند چرا که در آن مسیر مشغول فعالیت بوده‌اند.

ناپدید شدن دو کارگر چینی/ از بین رفتن باغات سنگان
سیل در روز گذشته خسارت مالی و جانی زیادی را به مناطق سولقان و سنگان وارد کرد و در پی این حادثه تعدادی از شهروندان، کارگران چینی ناپدید شده‌اند.

در پی بارندگی، طوفان و سیل شب گذشته در تهران خسارات مالی و جانی زیادی به اطراف تهران از جمله مناطق سنگان و سولقان وارد شده است.

در پی این حادثه جاده سولقان و سنگان در حال حاضر مسدود بوده و تنها ماشین‌های امدادی، پلیس و عوامل شهرداری حق تردد در این جاده را دارند.

به گفته علی یکی از مسئولین کارگران پروژه آزادراه تهران-شمال، دو نفر از کارگران چینی روز گذشته به دلیل سیل ناپدید شده‌اند و تاکنون خبری از این دو کارگر چینی نشده است.

این گزارش حاکی از ان است که همچنان جاده سولقان به طرف سنگان همچنان مسدود بوده و برخی از ماشین ها همچنان زیر آوار سنگین مانده‌اند.

به گفته اهالی منطقه سنگان، خسارت زیادی به باغات این منطقه وارد شده است و درختان زیادی در این باغات از بین رفته است.

عوامل شهرداری تهران (معاونت خدمات شهری) به همراه نیروهای اورژانس، امداد و پلیس در تلاشند که مشکلات بوجود امده در مناطق سنگان و سولقان را مرتفع سازند.

به گفته یکی از سفره خانه‌داران منطقه سولقان، تعداد قابل توجهی از مغازه‌ها و سفره خانه‌ها روز گذشته در مسیر سیل قرار گرفتند و خسارت زیادی به صاحبان این مغازه ها وارد شده است.

به گفته این فرد، روز گذشته در حالی سیل رخ داد که تعداد قابل توجهی از مردم در سفره‌خانه‌ها حضور داشته‌اند.

منبع:فارس

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 

توضیح ظریف درباره جمله مشهور مذاکرات در «ماه عسل»
 
تاریخ : 29/تير/1394 - 10:16 کد خبر : 96227
<span style='color:;background-color:;font-family:tahoma;font-size:12px;font-weight:normal;'>نسخه چاپی</span>
 

 

توضیح ظریف درباره جمله مشهور مذاکرات در «ماه عسل»


 

پایان‌بخش برنامه پرحاشیه امسال «ماه عسل»؛ یک ویژه برنامه چند ساعته بود. در بخشی از این برنامه وزیر امور خارجه کشور میهمان تلفنی برنامه شد.

 

 

به گزارش سراج24،ویژه برنامه ماه عسل در بیست و هفتمین روز از تیرماه و عید فطر با اجرای احسان علیخانی بر روی آنتن رفت.

اولین مهمان منتخب برنامه ماه عسل عقیل 8 ساله‌ای است که در تراشکاری کار می‌کرد و سرپرست خانواده بود. پدر عقیل به علت تصادف دیگر نمی‌تواند کار کند و مادرش نیز در کمپ ترک اعتیاد بستری است.

علیخانی عقیل را یکی از قهرمانان ماه عسل درسال 94 خطاب می‌کند و می‌گوید: کار بزرگی را عقیل تو انجام داده‌ای و باعث شده‌ای تا 270 هزار کودک که وضعت تو را داشتند دارای حامی شوند.

میلاد کی‌مرام بازیگر تلویزیون وسینما نیز در این برنامه حضور یافت و با عرض تبریک عید و توافق هسته‌ای، اظهار کرد: خوشحالم که در کنار قهرمان 8 ساله‌ای که سرپرست خانواده است حضور دارم. ما عقیل‌های زیادی داریم که سرپرست هستند کوچک‌هایی که قدرت بزرگی دارند. اگر به این قهرمانان نگاه نکنیم در آینده ضد‌قهرمان می‌شوند اما اینگونه پهلوان خواهند ماند.

در ادامه نیز نشان پهلوانی توسط میلاد کی‌مرام و دبیر ستاد ترویج پهلوانی به عقیل داده شد.

یکی دیگر از مهمانان منتخب برنامه ماه عسل یک جانباز جنگ است که او به دلیل اصابت ترکش قطع نخاع شده و بر روی ویلچر می‌نشیند. این جانباز درباره وضعیت خود می‌گوید: هنگامی که در جبهه حضور داشتم دیپلم گرفته بودم و بعد از جنگ حقوق دانشگاه شهید بهشتی قبول شدم اما به دلیل اینکه پله‌های زیادی این دانشگاه داشت، به دانشگاه تهران منتقل شدم و رشته علوم سیاسی خواندم و فوق لیسانس را نیز مردم شناسی گرفتم.

وی ادامه داد: من کشاورزی می‌کنم و کمتر به شهر می‌آیم اما این روزها مادرم در بیمارستان است بازخورد این بارنامه را از مردم دیدم سه مادر شهید بنده را قابل دانستند و مورد تحسین قرار دادند. حس می‌کنم این بازخورد تنها به خاطر این شهدا بوده است. در کنار این جانباز نیز یکی دیگر از مهمانان منتخب حضور داشت که این جانباز خطاب به او گفت محمد عرب باعث شد من دوباره در دین خودم تجدید نظر کنم و قرآن خیلی مهجور مانده بود اما آقای عرب موجب شد تا قرآن از مهجوریت درآید.

محمد عرب نیز در ادامه حرف‌های این جانباز اظهار کرد: جانبازان مرا یاد آیه 39 حج می‌اندازند. هفته گذشته ایران را ترک کرده‌ام و به عراق رفتم هنگامی که باز به ایران بازگشتم موقعیت جدیدی را دیدم. مردم کشور ما خیلی مسلمان هستند اما متأسفانه عقیده‌ای که در انسان‌های ایرانی وجود دارد ناشناخته مانده است.

وی ادامه داد: پس از حضور در این برنامه 200 ایمیل دریافت کردم و در یکی از پیام‌ها آمده بود 25 سال نماز و روزه گرفته‌ام با خودم گفته‌ام چرا انسان بهتری نمی‌شوم اما آن شب که شما در برنامه ماه عسل حضور داشتید متوجه شدم که قرآن را از زندگی حذف کرده بودم. اما شما باعث شدید من با قرآن آشتی کنم.

در ادامه مهمان جانباز نیز گفت: می‌خواهم توافق انرژی هسته‌ای را تبریک بگویم سیاست‌مداران ما توانستند سیاست‌مداران دنیا را دور یک میز بنشانند و اکنون ایران را همه جهان را می‌شناسند  و احسان علیخانی در پاسخ به صحبت این جانباز گفت به خاطر جانفشانی‌های شما در جنگ بوده است که سیاست‌مداران جهان بر دور یک میز می‌نشیند.

در ادامه نیز محمد عرب می‌گوید حتی به نتیجه‌ای هم نرسییم یادمان باشد که پناهگاهمان قرآن است.

یکی از قسمت‌های برنامه ماه عسل مربوط به کاشت حلزون در ناشنوایان بوده است که با این کاشت می‌توانند بشنوند و کتایون ریاحی با تأسیس بنیاد خیریه کمک به افرادی ناشنوا در هزینه کاشت حلزون کمک می‌کند که محمد طاها کودک دو ساله‌ای که با حمایت خانم ریاحی دستگاه کاشت حلزون را در برنامه ماه عسل بر روی گوش نصب کردند و برای اولین بار صدا را شنید که این قسمت نیز جزو بخش‌های منتخب از سوی بینندگان انتخاب شده بود.

در ادامه یکی از مهمانان برنامه احسان علیخانی کتایون ریاحی است که در این باره می‌گوید شما یک معجزه را بر روی آنتن بردید و اتفاق عظیمی بود که یک ناشنوا با نصب دستگاه کاشت حلزون می‌تواند بشوند و تمام ایران شاهد این معجزه بودند.

وی ادامه می‌دهد همه فرزندان ما آوای مهر هستی را بشنوند و اینها بچه‌های من هستند. فرزندان ایران زمین و همه فرزندان ایران زمین بچه‌های من هستند. این کار در همه جای دنیا جزو گرانترین کارها است و امیدوارم مردم ما را در این راه کمک کنند.

این بازیگر تلویزیون و سینما تصریح کرد: ناشنوایی یا معلولیت خاموش شایع‌ترین نوع معلولیت است که آمار زیادی نیز دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش علیخانی مبنی براینکه آیا به تلویزیون بازخواهید گشت یا خیر گفت: اگر خدا بخواهد حتما به تلویزیون بازمی‌گردم.

عباس یکی دیگر از مهمانان منتخب بینندگان ماه عسل است که در یکی از روستاهای شیراز خانه‌اش را مهمانسرا برای توریست‌های خارجی کرده و تا 2016 رزرو مهمان دارد او به همراه استاد مکانیکش که در دوران جوانی به او مکانیکی یاد داده بود در این برنامه حضور پیدا کرده بود.

همچنین مهران غفوریان نیز در ویژه برنامه ماه عسل عید فطر حضور یافت.

در ادامه این برنامه محمدجواد ظریف مهمان تلفنی ماه عسل شد و گفت: بنده به شما و بینندگان سلام عرض می‌کنم و عید را نیز تبریک می‌گویم امروز روز عید بندگی است و احسان علی خانی پاسخ داد چندین بار ذکر خیر شما در شب‌های قدر شد و از مردم شما درخواست کمک کردید تا دعاگو باشند و به عنوان یک نماینده شایسته حضور یافتید و به پشتیبانی و صلابت و ایستادگی مردم توانستید آنها را خوشحال کنید که این تماس تلفنی برای عرض خسته نباشید و تشکر بوده است.

ظریف در پاسخ به علیخانی می‌گوید من یقین دارم این 23 روزی که در مذاکرات بودم همه مردم نهایت همدلی و همزبانی را در دعاهای خود در ماه مبارک رمضان به نمایش گذاشتند و این حمایت ،دعای مردم  و مقاومت آنها بوده است که توانستیم این نتیجه را بگیریم.

احسان علیخانی در ادامه صحبت‌های وزیر امور خارجه می‌گوید: جمله شما فوق‌العاده بود اینکه هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید. این جمله بسیار با صلابت گفته شد و ظریف در پاسخ به علیخانی اظهار می‌کند: هر کس ایران را تهدید کرده نتیجه خوبی ندیده بلکه با مردم باید با زبان تکریم صحبت کرد. 

پس از پایان صحبت‌های ظریف، مهران غفوریان خطاب به وزیر امور خارجه می‌گوید دکتر دوستتان داریم. عباس نیز عنوان می‌کند به نمایندگی از مردم روستا از شما به خاطر توافق هسته‌ای تشکر می‌کنیم.

در ادامه برنامه ماه عسل فیلم معروف بیژن، شیب و بام نیز پخش می‌شود که پخش این فیلم موجب شده بود تا بیژن از مدرسه ترک تحصیل کند و به سمت شغل گچ‌کاری برود که محسن تنابنده بازیگر فیلم پایتخت به بیژن قول داده بود تا نقشی در پایتخت سال 94 به او بدهد.

بیژن و یکی دیگر از بازیگران پایتخت نیز در برنامه ماه عسل حضور یافتند و بیژن درباره وضعیت خود می‌گوید حالم دیگر خیلی عالی است و تمام آن ماجرا را فراموش کرده‌ام و قول می‌دهم که به مدرسه بازگردم و تحصیلم را ادامه دهم و دیگر فراموش کرده‌ام که در مدرسه مرا مسخره می‌کردند اکنون از من امضا می‌گیرند.

در ویژه برنامه ماه عسل یک مراسم عقد نیز برگزار شد. این مراسم عقد برای حامد یکی از مهمانان برنامه ماه عسل است.

هنگامی که پدر و مادر حامد از هم طلاق می‌گیرند حامد در نزد پدرش می‌ماند و نامادری‌اش دیگر اجازه نمی‌دهد پدرش حامد را نگه دارد بنابراین روزی که او از مدرسه به خانه می‌رود کسی را به روی او باز نمی‌کند و او متوجه می‌شود هیچ کس در خانه نیست و نزد مادر خود می‌رود اما مادرش نیز ازدواج کرده و او را به پرورشگاه می‌سپارد حالا او دوست دارم با یکی از دخترانی که در بهزیستی است ازواج کند با پادرمیانی احسان علیخانه و رئیس پرورشگاه این اتفاق می‌افتد و مراسم عقد را در ویژه برنامه ماه عسل برگزار می‌شود.البته همسر او دوست نداشته که در ماه عسل حضور یابد و از این موضوع سرباز می‌زند چرا که می‌گوید دوست ندارم کسی متوجه شود من در پرورشگاه بزرگ شده‌ام اما با پادرمیانی برنامه ماه عسل و رئیس پرورشگاه که معروف به آقاجون است او در مراسم عقد حضور می‌یابد.

آقاجون که در برنامه حضور دارد می‌گوید رئیس قوه قضاییه مشهد قول داده است تا حامد را در دادگستری استخدام کند و او از این به بعد به عنوان یک قاضی در کشور خواهد بود و یک خبر خوب برای بچه‌های ترخیصی پرورشگاه دارم اینکه بانوان هیئت دولت بنیاد خیریه روشنایی امید را ویژه این بچه‌ها راه‌اندازی کرده‌اند.

آخرین مهمان برنامه ماه عسل خوانند تیتراژ پایانی این برنامه احسان خواجه امیری است حضورم در این برنامه خیلی ویژه بود و خیلی از لحظات ماه عسل مرا منقبل کرده است و احسان علیخانی به او می‌گوید که آیا اجرای زنده سخت است یا بچه داری که وی پاسخ می‌دهد بچه‌داری شیرین است اما خیلی سخت است.

در پایان برنامه بیش از سه میلیون و 91 در نظر سنجی برنامه ماه عسل شرکت کردند که 94 درصد برنامه را پسندیده‌اند.

منبع:تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

زن و شوهر‌ها گاهی اوقات برای جوان نشان دادن خود به اقدامات زیبایی غیر‌اصولی و افراطی دست می‌زنند که تبعاتی جدی برای سلامت روحی و جسمی آنها در پی دارد.

به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانکارشناسان هشدار می‌دهند در حدود 54 درصد از زنان سراسر جهان به‌ویژه اگر در سنین بالاتر ازدواج کرده باشند با استفاده مداوم از رنگ مو هرگز به همسران خود اجازه نداده‌اند که رنگ موی طبیعی آنها را ببینند.

گفتنی است، اکثر این زنان همواره از رنگهای موی مختلف و یا انواع روش‌ها برای مخفی کردن موهای سفید خود استفاده می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این نتایج حاصل تحقیق یک موسسه خدمات درمانی پوست و مو در ایالات متحده به نام Crown بر روی بیش از 1000 فرد بزرگسال متاهل است، همچنین 74 درصد دیگر افراد متاهل شامل زن و مرد با چیدن موهای سفید خود سعی می‌کنند به مبارزه با پیری بپردازند و چهره‌ای جوان برای همسران خود داشته باشند.

همچنین 52 درصد از مردان متاهل نیز با رنگ‌کردن موهای سر خود و یا درصورت بروز طاسی با تراشیدن موهای سر خود به مبارزه با این عامل پیری می‌پردازند.

بسیاری از مردان برای کم جلوه دادن طاسی سر خود اقدام به گذاشتن ریش می‌کنند تا چهره‌ای جذاب‌تر برای خانواده خود داشته باشند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند به دلیل وجود مواد شیمیایی سرطان‌زا در محصولات رنگ‌مو از استفاده بیش از حد از این مواد دوری کنند.

پزشکان اعتقاد دارند سفید‌شدن مو به‌ویژه در سنین جوانی به خاطر مشکلات سلامتی است و به جای پنهان کردن باید علت آن را شناسایی و مشکل سفیدی را برطرف کرد. سفیدی موها می‌تواند به دلایلی چون استرس، اضطراب، کمبود ویتامین، کمبود مواد معدنی، کمبود ویتامین D خورشید و نیز سابقه ژنتیکی باشد.

در عین حال پزشکان توصیه می‌کنند افراد برای رنگ‌کردن موها از مواد رنگ‌دهنده طبیعی مانند حنا، قهوه، بابونه و ترکیب آنها با هم استفاده کنند.

آراستگی و مرتب‌بودن مو ها نیز یکی دیگر از راهکار‌ها برای پوشاندن موهای سفید و داشتن یک چهره جوان است.

در خصوص مشکل طاسی در مردان در صورت انجام انواع روش‌های درمانی، اصلاح الگوی تغذیه و اجتناب از استعمال دخانیات، استفاده از راهکار‌هایی چون کلاه‌گیس برای بازه‌های زمانی محدود و در نهایت کاشت مو زیر نظر متخصص در صورت نداشتن موارد منع کاشت می‌تواند راهگشا باشد.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

سیر تاریخی جمعیتی تهران به ما می‌گوید تهران همیشه در طول تاریخ در حال افزایش جمعیت بوده و این تحول جمعیتی در تمام تاریخ اظهر من الشمس بوده اما متأسفانه خبری از مدیریت و یا کنترل این جمعیت وجود نداشته است.

 
تهران در انتظار انفجاری مهیب
به گزارش افکارنیوز، این روزها بحث افزایش چشمگیر جمعیت در تهران بازهم همچون زخم کهنه سرباز کرده است و بحث‌های زیادی دراین‌باره مطرح می‌شود.

با نگاهی به اعماق تاریخ درمی‌یابیم، ابتدایی‌ترین آمار از جمعیت تهران به‌عنوان یک شهر را «حمدالله مستوفی» در سال۷۴۰ هجری قمری آورده است؛ «تهران یکی از ییلاقات ری است و آب‌و‌هوایی گوارا و سالم دارد و دارای باغ‌های میوه فراوانی است و جمعیت زیادی حدود نیم کرور داشته است.» سر توماس هربرت در سال۱۳۰۸هجری قمری در مورد تهران می‌گوید: تهران در میان جلگه قرارگرفته و دارای ۳۰۰۰خانه و چند بازار است که در دوره حمله افغان‌ها سقوط کرد و ۵۰۰تن از مردان آن درنبرد کشته شدند. در زمان فتحعلی‌شان، طبق گفته ژنرال گاردان فرانسوی، تهران حدود ۵۰هزار نفر جمعیت داشت.

در سال۱۳۰۵ هجری قمری مهندس عبدالغفار نجم‌الملک، معلم ریاضیات دارالفنون با کمک عده‌ای از معلمان دیگر و ۲۰نفر از شاگردان مدرسه، نخستین نقشه‌برداری، محاسبه مساحت و سرشماری غیرعلمی را در تهران انجام دادند و جمعیت تهران را ۲۵۰هزار نفر سرشماری کردند. در اوایل سلطنت ناصرالدین‌شاه قاجار جمعیت تهران به ۱۵۰هزار نفر رسیده بود.

جمعیت تهران در گذر تاریخ


سیر تحول جمعیت در تهران از همان ابتدا چشمگیر بود و ازنظر آمار و ارقام می‌توان تحولات جمعیتی تهران به‌عنوان پایتخت، بعد از سال ۱۳۰۰هجری شمسی به چهار دوره تقسیم کرد:

دوره اول از سال‌۱۳۰۰ تا ۱۳۲۰که تقریباً تمامی خندق‌ها و دروازه‌ها از میان رفت و کوچه‌ها و معابر قدیمی اصلاح شد و چهره شهر شکل منظم هندسی به خود گرفت. جمعیت تهران هم در این سده افزایش چشمگیری پیدا کرد، به‌نحوی‌که طی دو سرشماری در سال‌های ۱۳۱۰ و ۱۳۱۹هجری شمسی، از ۳۰۰هزار نفر در سرشماری اول به ۵۴۰هزار نفر در سرشماری دوم رسید.

دوره دوم از سال۱۳۲۰تا ۱۳۳۲که این دوره مصادف با بروز جنگ جهانی دوم بود، لذا تغییرات زیادی انجام نشد و تنها شهر از اطراف اندکی توسعه یافت. جمعیت تهران در این دوره مطابق آمار رسمی سال۱۳۲۵حدود ۸۸۰هزار نفر بود.

دوره سوم از سال۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ که در این دوره به علت احداث بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و بلوارها، شهرک‌های جدید و ساختمان‌های بزرگ، تهران رشد چشمگیری داشته و از هر سو گسترش پیداکرده بود، به‌نحوی‌که یکی از شهرهای بزرگ قاره آسیا محسوب می‌شد. جمعیت آن نیز به‌سرعت افزایش پیداکرده بود و از یک‌میلیون و ۸۰۰هزار نفر در ۱۳۳۵به چهار میلیون و ۵۳۰هزار نفر در سال۱۳۵۵ رسیده بود.

دوره چهارم از سال۱۳۵۷ تا ۱۳۶۵ که مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های بعدازآن است تهران رشد چشمگیری داشته و از هر سو گسترده شده است. علت این امر را می‌توان بروز جنگ تحمیلی عراق بر ایران و پدیده مهاجرت، اختصاص پاره‌ای از اراضی به تعاونی‌ها برای خانه‌سازی‌ و بالاخره ایجاد خانه‌های ارزان‌قیمت دانست.

از جمعیت روزوشب تهران تا خوش خیالی مسئولان


بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده، جمعیت شهر تهران که از ۱۰ میلیون و ۴۱۸ هزار نفر در سال ۸۵ به ۱۱ میلیون و ۳۰۶ هزار نفر در سال ۹۰ افزایش‌یافته بود برآورد کنونی مرکز آمار حاکی از آن است که تعداد شهرنشینان تهرانی در پایان سال ۹۳ به بیش از ۱۱ میلیون و ۶۹۰ هزار نفر و در انتهای سال ۹۵ به مرز ۱۲ میلیون نفر برسد.

سیر تاریخی جمعیتی تهران به ما می‌گوید تهران همیشه در طول تاریخ در حال افزایش جمعیت بوده و این تحول جمعیتی در تمام تاریخ اظهر من الشمس بوده اما متأسفانه خبری از مدیریت و یا کنترل این جمعیت یا اصلاً وجود نداشته و اگر هم وجود داشت به‌صورت مقطعی و احساسی و بدون پشتوانه بحث علمی بوده است.

از بحث انتقال کارمندان غیر تهرانی به شهر خودشان و یا انتقال ادارات به اطراف تهران که بگذریم، بحث‌ها و اقدامات زیادی به‌صورت مقطعی برای درمان زخم کهنه، انفجار جمعیت در تهران صورت گرفت که عملاً همه آن‌ها با شکست سختی مواجه شد.

در سال‌های اخیر حتی جدا از این اقدامات کار به بررسی شایعه عجیب زلزله در تهران هم رسید تا از آن به‌منظور روزنه‌ای برای کوچ برخی از تهران نشینان به شهرهای دیگر استفاده شود.این در حالی است که در طول روز این جمعیت افزایش چشمگیر، حدوداً دومیلیونی دارد و عملاً در ساعاتی از شبانه‌روز تهران لبریز از جمعیت می‌شود.

اخیرا برخی از مسئولان شهری و حتی بالاتر از آن راه‌حل‌های مقطعی و به‌نوعی از سر وظیفه را ارائه کردند که عملاً به علت عدم استقبال مردم به بایگانی تاریخ پیوست.

زوایای پنهان و آشکار علل افزایش بی رویه جمعیت تهران


اما به‌راستی چرا گره کور افزایش بی‌رویه جمعیت در تهران با همه مشکلات معیشتی و آلودگی‌ای که دارد، باز نمی‌شود؟چرا از تهران به‌عنوان "جهنم دوست‌داشتنی" یاد می‌شود؟چرا مردم به مسئولینی که از مردم می‌خواهند از تهران بروند، اعتماد نمی‌کنند؟ این‌ها سؤالاتی است که پاسخ آن اگرچه زوایای پنهان هم دارد اما می‌توان حداقل به بخشی از زوایای آشکار آن رسید.

تهران پایتخت کشور جمهوری اسلامی ایران است و طبیعی است که اولویت امکانات رفاهی روانه این شهر باشد، از امکانات پزشکی گرفته تا آسایش پیدا کردن شغل برای افراد.اما اینکه همه سرمایه‌های کشور و امکانات در یک نقطه از کشور جمع شود منطقی است؟ قطعاً خیر چراکه در این صورت همه جمعیت یک کشور باید در آن نقطه جمع شوند و از آن امکانات استفاده کنند که این امر غیرممکن است، اتفاقی که در کشور در حال وقوع است.در چنین شرایطی باید تمرکز از تهران به‌منظور افزایش امکانات مختلف قطع شود و به‌کل کشور وارد شود اتفاقی که اگر رخ بدهد می‌توان حداقل امید داشت در مرحله اول تعداد آن دومیلیونی که روزانه وارد و شبانه از تهران خارج می‌شوند، کاهش یابد.

وجود آلودگی بیش‌ازحد در تهران سبب شده است که بسیاری از شهروندان تهرانی و شهرستانی در تهران با بیماری‌های زیادی دست‌وپنجه نرم کنند و همین علت سبب شده است که قبل از هر تذکری از سوی برخی از مسئولین خودشان به فکر کوچ از تهران باشند.اما به‌راستی آیا تضمینی برای آن‌ها وجود دارد که در صورت عملی ساختن این تصمیم و کوچ به شهری خوش آب‌وهوا و بدون دود، به مشکل بزرگ اقتصادی برخورد نکنند؟

تجربه ثابت کرده است که درآمد تهرانی‌ها از شهرستانی‌ها بیشتر است، اما از طرف دیگر با هزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به شهرستانی‌ها سروکار دارند، پس چندان در نوع کیفیت زندگی تفاوتی ایجاد نمی‌شود. اما با توجه به اینکه اگر یک کارمند و یا کاسب تهرانی به شهرستان کوچ کند، با کاهش چشمگیر درآمد مواجه می‌شوند اما هزینه‌ها به‌اندازه آن کاهش درآمد کم نمی‌شود، قطعاً می‌تواند در نوع زندگی و اقتصاد آن خانواده تأثیرات منفی وارد شود و به همین دلیل بسیاری از خانواده عطای این کار را به لقایش می‌بخشند.

همه اقداماتی که مردم را به پایتخت نزدیک تر کرد


بسیاری از مردم به سخنان و عملکرد مسئولین شهری و دولتی اطمینان ندارند چراکه گمان می‌کنند توصیه کاهش جمعیت تهران و کوچ شهرستانی‌های ساکن در تهران به سمت شهرستان خود، تنها در حد شعار است و هیچ اقدام عملی به‌منظور انجام این کار صورت نی گیرد.اگرچه حرکت‌های جسته‌وگریخته‌ای در باب عملی شدن این طرح در دولت قبل آن‌هم با موافقت آسان انتقال کارمندان به شهرستان‌ها و همچنین عدم کاهش حقوق آن‌ها در شهرستان صورت گرفت و عده‌ای هم از این فرصت استفاده کردند اما عملاً بعد از مدت کوتاهی که این طرح از احساسات اول کار فاصله گرفت و به آرشیو اقدامات دولت پیوست.

ضعف و خلأ قانونی را می‌توان در این‌گونه تصمیم‌ها احساس کرد چراکه طرحی که به‌ظاهر با بررسی و کار کارشناسی به مرحله اجرا می‌رسد به دلیل تغییر دولت و سلیقه‌های متفاوت به بلوغ اجرا نرسیده منقطع می‌شود و این امر سبب سردرگمی و عدم اعتماد به مسئولین می‌شود و می‌شود تهرانی که در حال انفجار است.

به نظر می‌رسد تا خواستن و اشتراک نظر میان مردم و مسئولین در این باب و مسائلی از این نظیر فاصله زیادی وجود دارد و تا محقق نشدن آن جهنم دوست‌داشتنی نه‌تنها جمعیتش کم نمی‌شود بلکه بر آتش جمعیت آن‌هم افزوده می‌شود.ادامه این روند می‌تواند عملاً بحث ترافیکی و ساماندهی خودروهای پایتخت را با مشکلی جدی‌تر مواجه کند.

وقتی قانون خریدنی می شود


چند سالی است که به‌منظور کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش بار ترافیکی در مراکز شهر تهران، اقداماتی توسط پلیس راهور و همچنین شهرداری تهران صورت گرفته است.اقداماتی نظیر طرح زوج و فرد کردن خودروها و همچنین عدم تردد برخی از خودروها به محدوده طرح ترافیک.اما عملاً همه این اقدامات به دلایل مختلف با شکست مواجه شده است.

چراکه به نظر می‌رسد اوضاع ترافیکی تهران و البته آلودگی هوا تنها در این مسائل ظاهری خلاصه نمی‌شود و عملاً مشکلات زیرساختی نظیر نحوه تولید خودروها، نوع سوخت بنزین و همچنین دور زده شدن طرح‌های ترافیک توسط مردم و مشکلات این‌چنینی باعث شده است که این طرح‌ها و اقدامات عملاً به زنگ تفریحی برای ترافیک و شلوغی تهران تبدیل شود.

از طرفی دیگر اقدام عملی به‌منظور ساماندهی ساخت‌وساز در تهران و همچنین جلوگیری از ساخت غیرقانونی منازل می‌تواند حداقل بخشی از کاهش جمعیت در کوچه‌پس‌کوچه‌های باریک تهران را رقم بزند.جدا از بحث فنی و تخلفات ریزودرشتی که صورت می‌گیرد به نظر می‌رسد باید اصل این واقعیت که یک‌منزل ویلایی تبدیل به یک مجتمع ۱۲ واحدی و یا بیشتر می‌شود زیر سؤال برود.آیا آن کوچه و خیابان ظرفیت حضور این‌همه آدم را دارد؟و در صورت حضور این افراد چه مشکلاتی برای شهروندان به وجود می‌آید؟ این‌ها سؤالاتی است که تنها به زمان سپرده می‌شود و هیچ‌وقت پاسخ مناسبی برای آن مطرح نمی‌شود.

و اما نکته پایانی اینکه از شهرداری‌های شهرهای مختلف به‌عنوان اداره‌ای یاد می‌شود که بسیار عریض و طویل است و متأسفانه فضا برای تخلف در آن مناسب‌تر از دیگر اداره است حال این تشبیه را می‌توان برای حال و هوای این روزهای غبارآلود و شلوغ تهران داشت که شلوغی و آلودگی بیش‌ازحد می‌تواند راه را برای بسیاری از بزهکاری‌ها و تخلفات ریزودرشت برخی از سوءاستفاده کنندگان در این کلان‌شهر فراهم می‌کند که این مسئله در میان مشکلات عریض و طویل کلان‌شهر گم‌شده است.


:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
دومین دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در روز شنبه به وقت وین دقایقی پیش آغاز شد.
 
خبرگزاری فارس: ظریف: مذاکرات به خوبی هوا پیش می‌رود/دومین دیدار کری و ظریف در روز جاری در وین

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ظهر شنبه 6 تیر ماه به منظور شرکت در مذاکرات جاری هسته‌ای وارد وین محل برگزاری این مذاکرات شد. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه شب وارد وین شده بود.

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است.

هفت روز از مذاکرات هسته‌ای در حالی گذشت که شاهد 8 دور مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا و نیز مذاکرات دو جانبه ایران با طرف‌های روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودیم.

هشتمین روز مذاکرات با خود دهمین دور مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا، صالحی و مونیز و نیز مذاکرات ظریف و آمانو را به همراه داشت. آخرین دقایق این روز از مذاکرات با سخنان عراقچی همراه بود که در خصوص همزمانی برداشته شدن تحریم‌ها و اقدامات ایران صحبت‌هایی انجام داد و اینکه این توافقنامه با تصویب شورای امنیت رنگ جدی‌تری به خود خواهد گرفت.

سفر آمانو به تهران از دیگر رویدادهای مهم این روزها بود. ظریف در پایان روز هفتم نیز در پیامی تصویری خطاب به 1+5 به آنها توصیه کرد دست از دشمنی بردارند و رویکردی معقول در پیش گیرند.

نهمین روز مذاکرات با دو دور مذاکرات ایران و آمریکا و نیز کنفرانس خبری کری به پایان رسید.

روز دهم مذاکرات شاهد دیدارهای ظریف با همتایان آمریکایی و روس همراه بود و نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا. همچنین اولین نشست عمومی ایران و 1+5 نیز در ساعات پایانی روز دوشنبه برگزار شد.

در روز یازدهم که گویا سخت‌ترین روزهای مذاکرات بود طرفین سخن از تصمیم سیاسی راندند و یکدیگر را به گرفتن یک تصمیم سخت ترغیب می‌کردند. وزرای خارجه چین، فرانسه و روسیه وین را ترک کردند تا به پایتختهایشان برگردند اما طی روزهای آینده باز خواهند گشت زیرا مذاکرات تا روز جمعه تمدید شده است.

دوازدهمین روز مذاکرات با دیدارهای دو جانبه و چند جانبه و نیز بیانیه کری پایان یافت. بیانیه‌ای که در آن وزیر خارجه آمریکا عنوان کرد: اگر تصمیمات سختی اتخاد نشود حاضریم بازگردیم.

سیزدهمین روز مذاکرات شرایط دو هفته گذشته را تغییر داد. اوضاع به گونه‌ای پیش می‌رفت که طرف آمریکایی رو به تهدید آورده و اعلام کرد که حاضر است در صورت نرسیدن به اهدافش به واشنگتن بازگردد. اوباما نیز شانس توافق را کمتر از 50 درصد خواند تا نشان دهد آمریکا در مسیر پروپاگاندای خود از هیچ مهره‌ای بی بهره نمی‌ماند.

نشست 4 ساعته صالحی و مونیز، دیدار ظریف و کری و دیدارهای جداگانه با وزیر خارجه فرانسه و نیز رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای روس از جمله تحولات روز چهاردهم مذاکرات بود.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
اخیراً یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده است دکل حفاری شرکت آبان که در آب‌های ایران مشغول به حفاری است متعلق به شرکت ورشکسته یهودیان وابسته به صهیونیست‌هاست، اما این تنها بخشی از ماجرای دنباله‌دار دکل‌های خارجی در ایران است.
 

با بررسی آمارهای موجود در صنعت حفاری ایران باید گفت هر سال پولی معادل حدود 10 دکل نفتی در آبهای کشورمان گم می شود و این پول هم با نقش آفرینی شرکت ملی نفت و وزارت نفت، یک راست از کیسه ملت ایران به جیب صاحبان شرکت های خارجی می رود.

برای آنکه این موضوع شفاف شود باید خاطرنشان کرد در حال حاضر حدود 20 دکل حفاری خارجی در آبهای ایران در خلیج فارس مشغول حفاری هستند که در این میان شرکت هندی " فراساحل آبان" با بیشترین تعداد دکل های حفاری اجاره ای به همراه قریب به یک هزار نفر نیروی فنی و خدماتی غیر ایرانی در مناطقی وسیع از میادین نفت و گاز ایران حضوری گسترده دارد.

 این شرکت با 3 قرارداد برای شرکت نفت فلات قاره ایران و با 4 قرارداد اجاره دکل برای شرکت نفت و گاز پارس کار می کند. دستکم 12 سال از حضور این شرکت در برخی از میادین ایرانی می گذرد و شرکت های ملی حفاری و پتروپارس نیز به عنوان پیمانکاران واسطه در برخی قراردادهای این شرکت هندی حضور دارند.

شرکت بعدی که حضورش در میادین نفتی ایران چشمگیر است شرکت" فراساحل چین" است؛ 4 دکل این شرکت و صدها نیروی فنی آن در آبهای فراساحلی ایران در خلیج فارس به کار مشغول است از این میان 3 دکل برای شرکت نفت و گاز پارس و یک دکل نیز برای شرکت نفت فلات قاره ایران کار می کند و شرکت های ملی حفاری و دانا انرژی نیز در قالب پیمانکاران واسطه در برخی قراردادهای اجاره این دکل ها حضور دارند.

در ادامه نیز کنسرسیوم بین المللی فورسایت گروپ با 3 دکل دریایی به انجام عملیات حفاری برای شرکت نفت فلات قاره ایران می پردازد، شرکت ملی نفت چین با 2 دکل تحت اجاره شرکت نفت و گاز پارس در برخی فازهای این میدان مهم حضور دارد و شرکت حفاری ژاپن نیز با واسطه شرکت ملی حفاری، با یک دکل حفاری برای شرکت نفت و گاز پارس کار می کند.

شرکت چینی «شنگلی» هم با یک دکل حفاری در خدمت شرکت نفت فلات قاره ایران است با این وصف در مجموع 18 دکل حفاری خارجی در خدمت 2 شرکت بزرگ کارفرمایی میادین نفتی و گازی ایران است و بر همین اساس با یک محاسبه ساده می توان دریافت بیش از سه هزار نیروی فنی و خدماتی غیرایرانی در عرصه عملیات حفاری و خدمات آن در میادین نفت و گاز دریایی ایران به کار مشغولند.

اگر متوسط مبلغ اجاره روزانه هر یک از این دکل های دریایی را 130 هزار دلار در نظر بگیریم و در عین حال به طور متوسط 65 روز را برای زمان انتظار و تعمیرات دکل در نظر بگیریم به این معناست که هر دکل دریایی خارجی برای کار در 300 روز از سال 39 میلیون دلار دریافت می کند و در ادامه محاسبه هم متوجه می شویم که کارکرد 18 دکل  نفتی خارجی در آبهای ایران ( که بعضی از آنها بالای عمر بازنشستگی هم قرار دارند) به معنای واریز سالانه 702 میلیون دلار به جیب شرکت های خارجی است!

اگر آنگونه که رسانه های کشور نوشته اند و وزیر نفت هم تایید کرده است دکل " گم شده"  70 میلیون دلار ارزش داشته است پس با پول پرداختی به ازای کارکرد دکل های خارجی می توان هرسال 10 دکل تازه نفس به نام کشورمان خرید و از وابستگی به چینی ها و هندی ها رها شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
یکی از نگرانی‌های اولیاء خدا برای منتظرین ظهور امام زمان (عج) این است که این افراد در عصر ظهور حضرت به یاری ایشان نشتابند!
خبرگزاری فارس: نگرانی اولیا خدا برای منتظران ظهور مهدی موعود (عج)

خبرگزاری فارس ـ حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی (استاد حوزه علمیه قم): یکی از نگرانی‌هایی که اولیا خدا برای منتظران امام زمان (عج) داشتند این بود؛ کسانی که در عصر غیبت برای ظهور امام زمان (عج) و تعجیل فرج ایشان دعا می‌کنند، در عصر ظهور حضرت آماده یاری امام نباشند، این نگرانی را ما فراوان در کلام اولیا دین می‌بینیم.

به منظور آمادگی برای ظهور حضرت (عج) خوف و رجا با هم مفهوم پیدا می‌کند یعنی هم نگرانی و هم امیدواری برای ظهور مطرح است شاید عجیب باشد که بگویم در روایات متعدد آمده که امام زمان (عج) وقتی که ظهور می‌کنند،‌ کسانی که منتظر ظهور بودند تصور می‌کنند امامشان طور دیگری عمل می‌کند، وقتی برنامه‌های ایشان را می‌بینند به ایشان می‌گویند از هر راهی آمدی، از همان راه برگرد، ما کاری با شما نداریم و احتیاجی هم به شما نداشتیم!

شاید به ذهن ما برسد این سخن برای غیر مسلمان‌ها و کسانی که منتظر امام نبودند، است درحالی که همان‌هایی که تصور می‌کردند جزو منتظران هستند این مطالب را بیان می‌کنند. بنابراین یک زمان ما امام زمان (عج) را می‌خواهیم برای وجود خود ایشان و یک زمان هم برای حوائج خودمان می‌خواهیم بنابراین باید در دعاهای ظهور امام دقت کنیم و از خدا بخواهیم ما را از آنهایی قرار بده که زمان ظهور حضرت، سرعت و سبقت در انجام خواسته‌های امام بگیریم نه خواسته‌های خودمان!

اگر از قلب ما سؤال شود چرا آنقدر برای ظهور دعا می‌کنیم، بعضی از ما می‌گوییم امام ظهور کند گرفتاری‌های شخصی ما را رفع کند درحالیکه در دعا به ما گفته‌اند که امام ظهور کند تا ما به دنبال برنامه‌های دینی و الهی خداوند بدویم.

مرحوم آیت‌الله بهجت می‌فرمودند بیش از آنکه برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنیم، برای قابلیت ظهور ایشان دعا کنیم. بنابراین ما باید این آمادگی و قابلیت را داشته باشیم دعا برای ظهور امروز به یک شعار تبدیل شده است اما واقعا آیا آن آمادگی در ما هست و قابلیت ظهور را داریم؟

عصر ظهور امام زمان (عج) چند ویژگی دارد، یکی از این ویژگی‌ها گذشت، همدردی و همدلی مؤمنین با هم است، آیا ما امروز این شرایط را داریم؟

فردی نزد امام باقر (ع) آمد و به ایشان اعتراض کرد که چرا شما در برابر حکام ظلم بنی‌امیه قیام نمی‌کنید،‌ جواب خدا را چطور می‌خواهید بدهید؟ در کوفه هزاران شمشیر زن آماده هستند، شما یک اشاره کنید اینها جانشان را در راه شما می‌دهند! امام در پاسخشان فرمود که جان بماند، آیا به این رسیده‌اید که اگر یک مؤمنی گرفتاری مالی داشت دستش را در جیب و حساب برادرش ببرد و به اندازه نیازش بردارد و زمانی هم که برادر متوجه شد، او را تشویق کند؟ آن فرد پاسخ داد که خیر، ما به اینجا نرسیده‌ایم!

امام هم گفت اگر کسی از مال خود حاضر نیست بگذرد، چطور می‌شود که از جانش حاضر به گذشت باشد!؟ همین نکته را درباره منتظران ظهور مهدی موعود (عج) نیز مدنظر قرار دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

ترجمه فارسی خلاصه متن اصلی برنامه جامع اقدام مشترک منتشر شد. گفتنی است متن انگلیسی مبنای عمل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن توافق به شرح زیر است:
مذاکرات وین

مقدمه و مفاد عمومي

جمهوري اسلامي ايران و گروه ۱+۵ (چين، فرانسه، آلمان، فدراسيون روسيه، انگليس و ايالات متحده، و نماينده عالي اتحاديه اروپايي در امور خارجی و سیاست امنیتی)، در مورد اين برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تصميم گيري نمودند. اين برجام بازتاب یک فرآیند گام به گام بوده و مشتمل بر تکاليف متقابل به نحو مندرج در اين سند و پيوست هاي آن است که قرار است توسط شوراي امنيت مورد تاييد قرار گیرد.

اجراي کامل اين برجام موجب حصول اطمينان از ماهيت صرفا صلح آميز برنامه هسته اي ايران خواهد شد.

ايران مجددا تائيد مي‌کند که هيچگاه و تحت هيچ شرايطي در پي سلاح هاي هسته اي، توليد و يا به دست آوردن آنها نخواهد بود.

اجراي موفقيت آميز اين برجام ايران را قادر خواهد ساخت تا به طور کامل حق خود بر انرژي هسته اي جهت مقاصد صلح آميز را طبق مواد ذيربط معاهده عدم اشاعه هسته اي و همسو با تعهداتش در آن سند استيفاء نمايد و در نتيجه با برنامه هسته اي ايران همچون برنامه هر دولت ديگر غير دارنده سلاح هاي هسته اي عضو معاهده عدم اشاعه رفتار خواهد شد.

اين برجام موجب لغو جامع کليه تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد و همچنين تحريم هاي چندجانبه و ملي مرتبط با برنامه هسته اي ايران و نيز شامل گام هايي براي ايجاد دسترسي در حوزه هاي تجارت، فناوري، مالي، و انرژي خواهد شد.

گروه ۱+۵ و ايران مجددا بر تعهد خود نسبت به اهداف و اصول ملل متحد به نحو مندرج در منشور سازمان ملل متحد تاکيد مي نمايند.

گروه ۱+۵ و ايران اذعان مي‌کنند که معاهده عدم اشاعه هسته اي کماکان مبناي اساسي رژيم عدم اشاعه هسته اي و رکن بنيادين پيگيري خلع سلاح هسته اي و استفاده هاي صلح آميز از انرژي هسته‏‌اي مي باشد.

گروه ۱+۵ و ايران بر عهده مي گيرند که اين برجام را با حسن نيت و در فضايي سازنده، بر مبناي احترام متقابل اجرا نمايند، و از هرگونه اقدام مغاير با نص، روح و هدف اين برجام خودداري نمايند. گروه ۱+۵ از تحميل الزامات مقرراتي و آئين نامه اي تبعيض آميز، به جايگزيني تحريم ها و اقدامات محدوديت سازي که مشمول اين برجام مي شوند، خودداري خواهند ورزيد. اين برجام بر پايه اجراي برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) که در تاريخ ۳ آذرماه ۱۳۹۲ در ژنو مورد توافق قرار گرفت، استوار مي گردد.    

کميسيون مشترکي متشکل از گروه ۱+۵ و ايران به منظور نظارت بر اجراي اين برجام تشکيل خواهد شد و وظايف پيش بيني شده در اين برجام را ايفا خواهد نمود. کميسيون مشترک به موضوعات ناشي از اجراي اين برجام رسيدگي نموده و مطابق با مفادي که در پيوست مربوطه شرح داده شده است، عمل خواهد کرد.

از آژانس بین‏‌المللی انرژي اتمي خواسته خواهد شد تا نسبت به اقدامات داوطلبانه مرتبط با هسته اي به نحو مورد توافق در اين برجام، نظارت و راستي آزمايي نمايد. از آژانس درخواست خواهد شد که به طور منظم به شوراي حکام، و آنگونه که در این برجام مقرر شده است به شوراي امنيت اطلاع رساني نمايد. کليه قواعد و مقررات مربوطه‏ به آژانس در خصوص حفاظت از اطلاعات توسط کليه طرف‏هاي دخیل به طور کامل رعايت خواهد شد.

کليه مفاد و اقدامات مندرج در اين برجام صرفاً براي اجراي آن بين گروه ۱+۵ و ايران مي باشد و نمي‏‌بايست به منزله‏ ايجاد رویه براي هيچ دولت ديگری، يا براي اصول بنيادين حقوق بين الملل و حقوق و تعهدات وفق معاهده‏ عدم اشاعه هسته اي و سایر اسناد مربوطه، و همچنين اصول و رويه‏‌اي شناخته‏ شده‏ بین المللی تلقي گردد.

به جزئيات فني اجراي اين برجام در پيوست هاي اين سند پرداخته مي شود.

اتحاديه اروپايي، کشورهاي گروه ۱+۵ و ايران در چارچوب اين برجام، به نحو مقتضي در زمينه مصارف صلح آميز انرژي هسته‏‌اي همکاري کرده و در طرح هاي مربوط به همکاري هاي هسته اي صلح آميز که مشترکا توسط طرفين تعيين مي شوند، از جمله از طريق مشارکت آژانس، تعامل خواهند نمود.

گروه ۱+۵ پيش‏نويس قطع‌نامه‏‌ تاييدکننده‏ اين برجام را براي تصويب به شوراي امنيت ارائه خواهد کرد که تاکید می نماید که انعقاد این برجام نشانگر یک دگرگونی بنیادین در بررسی این موضوع توسط شورای امنیت بوده و تمایل شورا برای برقراری یک رابطه جدید با ایران را اعلام می نماید. اين قطعنامه شوراي امنيت، همچنين لغو تمامي مفاد وضع شده وفق قطعنامه هاي قبلي شوراي امنيت از روز اجرا؛ ایجاد برخی محدودیت های خاص؛ و خاتمه بررسی موضوع هسته ای ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل ۱۰ سال پس از روز توافق برجام را مقرر خواهد نمود.

مفاد پيش بيني شده در اين برجام براي دوره هاي زماني مربوطه به شرحي که خواهد آمد و جزئيات آن در پيوست ها ذکر شده است، اجرا خواهد شد.

گروه ۱+۵ و ايران هر دو سال يک بار، يا در صورت نياز زودتر، به منظور بازنگری و ارزيابي پيشرفت صورت گرفته، و اتخاذ تصمیمات مقتضی با اجماع، در سطح وزير دیدار خواهند نمود.

ايران و گروه ۱+۵ اقدامات داوطلبانه زير را در چارچوب زماني که جزئيات آن در اين برجام و پيوست هاي آن تشريح گرديده است، اتخاذ خواهند نمود:



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
مقام معظم رهبری ضمن قدردانی و تشکر از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته‌ای فرمودند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است.
 
خبرگزاری فارس: قدردانی رهبر معظم انقلاب از مجاهدات صادقانه تیم هسته‌ای/ پشتوانه روحی، معنوی و فکری عامل اصلی حل همه مشکلات است
به گزارش  سرویس سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راهگشای امیرمؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولای متقیان، چنین پشتوانه ای را فراهم می سازد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس جمهور در ابتدای این دیدار درباره نتایج مذاکرات هسته ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته ای قدردانی و تشکر کردند.
ایشان سپس با اشاره به ویژگی های شخصیتی جایگاه خاص مالک اشتر نزد امیرمؤمنان افزودند: حضرت علی بن ابیطالب (ع)، فرمان خود را خطاب به چنین شخصیتی صادر فرمودند که این نکته جای تأمل دارد.
رهبر انقلاب در بیان وظایف مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، 4 مأموریت اصلی است که مولای متقیان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان می گذارند.
حضرت آیت الله خامنه ای، «توصیه حاکمان اسلامی به تقوای الهی در هر شرایط و موقعیت»، «جدیت کامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل»، «و مهار کردن نفس در مقابل همه شهوات» را از فرامین مهمی برشمردند که مولای متقیان در زمینه خودسازی به مالک اشتر نگاشته اند.
قضاوت منصفانه درباره مسئولان قبلی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهایی از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر مورد تأکید قرار دادند.
ایشان عمل صالح را بهترین ذخیره دوران مسئولیت هر فرد برشمردند و افزودند: مردم در «قضاوتهایِ با فکر و تأمل و جمع بندی شده»، اشتباه نمی کنند بنابراین از اینگونه قضاوتهایِ مردم می توان فهمید که کدام مسئول صالح است و کدام نه.
«مراقبت حریصانه و بخیلانه از نفس برای جلوگیری از انحراف و ضایع شدن آن»، و «ترجیح دادن تکلیف الهی به هر چیز دیگر»، دو توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب هنگام بازخوانی فرمان حکومتی امیرمؤمنان، بیان کردند و افزودند: امام راحل عظیم الشأن، مظهر عمل به این توصیه های الهی بود.
حضرت آیت الله خامنه ای، «دوست داشتن مردم از صمیم قلب» و «محبت و مدارا با آنان» را از دیگر فرامین آن امام همام به مالک خواندند و افزودند: به دستور امیرمؤمنان، باید از لغزشها و خطاهای مردم گذشت کرد البته به جز مواردی که حدود الهی زیر پا گذاشته می شود و یا پای محاربه با اسلام و حکومت اسلامی در میان است.
ایشان در پایان فرمان حضرت علی بن ابیطالب (ع) به مالک را از ذخائر فوق العاده فرهنگی خواندند و با قدرشناسی از زحمات اعضای دولت، برای آنان آرزوی توفیق کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای، از رهبر معظم انقلاب اسلامی به علت حمایتها و هدایتهای ایشان نسبت به دولت و تیم مذاکرات هسته ای تشکر و ابراز امیدواری کرد این مسأله زمینه ساز پایان فشارها و رفع اتهامات ناروای دشمنان علیه جمهوری اسلامی باشد و حرکتی جدید در مسیر پیشرفت کشور را بوجود بیاورد.
رئیس جمهور در ادامه گزارشی از اقدامات دولت بیان کرد.
آقای روحانی با اشاره به دستاوردها و همچنین مشکلات دولت در دو سال اخیر، روابط نزدیک با همسایگان و اهتمام به تداوم مذاکرات هسته ای را از جمله اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی برشمرد و افزود: در شرایطی که منطقه درگیر آشوب و تروریسم است، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه که دچار معضل تروریسم هستند حمایت کرده و این راه را ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور در عرصه اقتصادی، عبور از رکود، تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت، کنترل تورم، کاهش واردات گندم و افزایش صادرات غیر نفتی را از دستاوردهای دولت دانست و خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات در مسئله  اشتغال و رشد اقتصادی نیاز به سرمایه و تکنولوژی داریم.
آقای روحانی بدهی سنگین به بانک مرکزی و شرکت های خصوصی، مشکلات ناشی از یارانه نقدی، بیکاری، بهره وری پایین، فعالیت موسسات اعتباری غیر مجاز، معوقات بانکی، کمبود آب و کاهش منابع زیرزمینی، خشکسالی، مسائل زیست محیطی و کاهش قیمت نفت را از جمله مشکلات پیش روی دولت بیان کرد.
رییس جمهور با تاکید بر بکارگیری همه توان دولت برای رفع مشکلات مردم و کشور گفت: برای حل مشکلات نیازمند همکاری قوای سه گانه هستیم تا گامهای باقی مانده را با شتاب بیشتری طی کنیم.


:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
رئیس جمهور سوریه با ارسال دو پیام جداگانه به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری،اسلامی ایران، توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 5+1 را تبریک گفت و آن را حاصل ایستادگی ملت در برابر تحریم‌های ظالمانه غرب علیه تهران توصیف کرد.
 
خبرگزاری فارس: تبریک توافق هسته‌ای ایران از سوی «بشار اسد»/این توافق حاصل ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ است

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه توافق هسته‌ای را که میان ایران و کشورهای 5+1 حاصل شد، تبریک گفت.

‏به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد با ارسال دو پیام به آیت الله العظمی «سید علی خامنه‌ای» و «حسن روحانی» رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی ایران این دستاورد بزرگ را تبریک گفت.

در پیام اسد به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران آمده است: جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به توافق نهایی با گروه 5+1 در خصوص پرونده هسته‌ای ایران این پیروزی عظیم را به دست آورد و خرسندم که از طرف ملت سوریه و خودم به حضرتعالی و ملت ایران این دستاورد تاریخی را صمیمانه تبریک بگویم.

رئیس جمهور سوریه افزود: بی‌گمان این توافق حاصل ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ای است که بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد ولی ملت ایران با وجود ظالمانه بودن، این تحریم‌ها را به فرصتی برای افزایش توانمندی‌های ذاتی خود بدل کرد.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: امضای این توافق به منزله نقطه تحول عظیمی در تاریخ ایران، منطقه و جهان و اعتراف صریح کشورهای جهان به مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است که حقوق ملی خود را حفظ و بر حاکمیت و استقلال تصمیمات سیاسی جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

در این نامه آمده است: ما اطمینان داریم که جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش از آرمان ملت‌ها حمایت و در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان فعالیت خواهد کرد.

وی در پیام به رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابراز خوشحالی دمشق از توافق هسته‌ای، این توافق را نقطه عطف مهمی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و تاریخ روابط آن با کشورهای منطقه و جهان دانست.

در پایان این پیام آمده است که روزهای آتی شاهد ایفای نقش بیشتر سازنده ایران در حمایت از حقوق ملت‌ها و برقراری صلح و روابط دوستانه میان کشورها خواهیم بود.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 

1434194762876_Putin_AP (2).jpgرئیس جمهور روسیه با استقبال از حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌ گفت: مذاکره کنندگان یک تصمیم قاطع به نفع ثبات و همکاری گرفته‌اند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه پس از اعلام دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته‌ای نهایی با انتشار بیانیه‌ای که در وب سایت رسمی کرملین منتشر شده است، از حصول این توافق استقبال کرد و گفت: جهان اکنون می‌تواند یک نفس راحت بکشد.

 وی همچنین در بیانیه خود آورده است: علی‌رغم تلاش‌ها برای تحمیل سناریوهایی بر مبنای فشار مذاکره کنندگان یک تصمیم قاطع به نفع ثبات و همکاری گرفته‌اند.

 پوتین افزود: این توافق به افزایش همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز میان تهران و مسکو منجر خواهد شد و به مقابله با تروریسم در منطقه خاورمیانه کمک خواهد کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا پس از بیانیه مشترکی که توسط وزیر امور خارجه کشورمان و موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرائت شد به سخنرانی پرداخت.

1430806522654_ap.jpg

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی با بیان این‌ ادعا که یک دیپلماسی آمریکایی می‌تواند تغییر واقعی و معناداری را به وجود بیاورد، تغییراتی که کشور ما و دنیا را امن‌تر می‌کند، گفت: این توافق هماهنگ با سنت رهبری آمریکا در دنیا است.

 اوباما ادامه داد: 50 سال پیش بود که کندی در مقابل مردم ‌آمریکا ایستاد و گفت «هرگز از سر ترس مذاکره نکنید و هرگز هم نترسید از مذاکره کردن». او درباره لزوم مذاکره با شوروی صحبت می‌کرد که در جهت کاهش تکثیر سلاح‌های هسته‌ای بود. در آن زمان خطر احتمال وقوع یک جنگ بزرگ بین دو ابرقدرت بود.

وی گفت: من هر اقدام کنگره را که بخواهد جلوی اجرای موفقیت‌آمیز این توافق را بگیرد وتو خواهم کرد.

باراک اوباما در ادامه با بیان این که اکنون نیز موضوع در ارتباط با وجود سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است، ادعا کرد که آمریکا از موضع قدرت در این ارتباط مذاکره کرد تا جلوی گسترش تسلیحات هسته‌ای را بگیرد.

 نامبرده با اشاره به تعهدات ایران در توافق ایجاد شده و اطمینانی که جامعه بین‌الملل از فعالیت‌های هسته‌ای ایران دست پیدا خواهد کردو با بیان این که در این توافق خط قرمزها و پارادایم‌های ما رعایت شده و تمام راه‌های دسترسی به سلاح‌های هسته‌ای بسته شده،‌ گفت: در این توافق راه‌های راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران درنظر گرفته شده و ایران نمی‌تواند پلوتونیومی تولید کند که لازمه ساخت سلاح هسته‌ای است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

منابع رسانه‌ای از فرار دسته جمعی تروریستهای تکفیری داعش از شهر فلوجه واقع در استان الانبار و آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی کامل این شهر خبر می‌دهند.

فلوجه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه «المسله»، به دنبال عملیات گسترده ارتش و نیروهای مردمی عراق برای آزادسازی کامل شهر فلوجه واقع در استان الانبار عراق، شمار زیادی از سرکرده های تروریست های تکفیری داعش از این شهر گریختند.

در همین ارتباط «فالح العیساوی» نایب رئیس شورای استانداری الانبار تصریح کرد: شهر فلوجه هم اکنون تحت محاصره کامل ارتش و نیروهای امنیتی بوده و تمامی خطوط امدادرسانی به تروریست های تکفیری در آن مسدود شده است.

از سوی دیگر، نیروهای مردمی عراق اعلام کردند که آزادسازی شهر فلوجه به زودی اتفاق خواهد افتاد. بر اساس اعلام این نیروها، تروریست های داعش به دنبال ارتکاب جنایت جدید علیه ساکنان شهر فلوجه هستند.

در همین حال رسانه های عراقی از وقوع یک انفجار تروریستی در منطقه ای واقع در غرب شهر الرمادی در استان الانبار خبر دادند.

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی، این انفجار که ناشی از عملیات یک عامل انتحاری به وسیله خودرو خود بود به کشته و زخمی شدن پنج تَن انجامید.

گفتنی است، عملیات گسترده ارتش عراق علیه تروریست های تکفیری در شهر الرمادی در استان الانبار همچنان ادامه دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پس از قرائت بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای وین در مصاحبه ای سراسر توهین و افترا به جمهوری اسلامی ایران ضمن تهدید دوباره تهران مدعی شد که «تحریم‌ها بود ایران را به میز مذاکره آورد.»
 
خبرگزاری فارس: اوباما: تحریم‌ها بود که ایران را به میز مذاکره آورد/ من ‌اگر بخواهم ارتش ایران را نابود می‌کنم/ ایران حامی تروریسم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیسی‌جمهوری آمریکا در ادامه ادعاهایش درباره مذاکرات هسته‌ای ایران این بار پس از حصول دو طرف گفتگوهای هسته‌ای به جمعبندی مذاکرات مدعی شد «تحریم‌ها بود که ایران را به میز مذاکره آورد».

به گزارش نیویورک تایمز، باراک اوباما ساعاتی پس از پایان مذاکرات وین در مصاحبه 45 دقیقه‌ای با توماس فریدمن خبرنگار ارشد این روزنامه آمریکایی مواضع خود درباره مذاکرات هسته‌ای ایران را مطرح کرد.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران مدعی شد: «ما این توافق را بر این مبنا که در حال تغییر رژیم داخل ایران باشد ارزیابی نمی‌کنیم و یا اینکه این توافق را بر این اساس که همه مشکلاتی که رد آن به ایران برمی‌گردد را حل کند و یا همه فعالیتهای شرورانه آنها در سطح جهان را از بین ببرد. ما این توافق را بر این اساس ارزیابی می‌کنیم که ایران نتواند به بمب هسته‌ای برسد و این قول اساسی و ابتدایی من در گفتگو با نخست‌وزیر نتانیاهو بود و این همیشه مورد بحث بود».

اوباما افزود: «آنچه من قادر به گفتن درباره آن هستم این است که ما قادریم ثابت کنیم این توافق قاطعترین راه و مسیری است که در آن ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد رسید و ما با همکاری کامل جامعه بین‌المللی و بدون درگیر شدن در یک جنگ دیگر در خاورمیانه قادر به حصول به آن خواهیم بود».

وی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مبنی بر عدم استفاده از همه ابزارها از قبیل تهدید معتبر نظامی علیه ایران جواب داد: «فکر می‌کنم این انتقادات گمراه‌کننده و غلط است. ببینید دقیقا ما چه چیزی بدست آوردیم. ما همه مسیرهای ایران برای سلاح هسته‌ای را مسدود کردیم و دلیل اینکه ما قادر به متحد کردن جامعه جهانی حول موثرترین رژیم تحریمها بودیم، تحریمهایی که اقتصاد ایران را فلج کرد و در نهایت آنها را به میز(مذاکره) کشاند به خاطر موافقت و توافق جهان با ما بود. این موضوع که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خطری بزرگ برای منطقه، متحدان ما و برای جهان خواهد بود. ما چنین نوع اجماعی را نداشتیم. به عنوان عضوی از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، استدلال آنها این بود که "ما حق داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای را داریم"».

اوباما ادامه داد: «ما به آنها گفتیم با توجه به رفتار گذشته شما و تردید و ظن شدید ما و شواهدی مبنی بر تلاشهایی برای نظامی کردن برنامه هسته‌ای‌تان، فعالیتهای ثبات زدایی که در منطقه دارید و حمایتات از تروریسم، برای ما اینکه به حرف شما اعتماد کنیم، کافی نیست شما باید به ما ثابت کنید که تنها در حال ایجاد برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز هستید. در نتیجه همه این سیستمی که ما ساختیم بر اساس اعتماد نیست بلکه مبتنی بر مکانیسم قابل راستی آزمایی است».

وی گفت: «من اختلافات زیادی با رونال ریگان دارم اما آنچه من  کاملا او را به خاطرش تحسین می‌کنم شناختن این واقعیت بود که شما قادر به راستی آزمایی یک توافق با امپراطوری شیطانی و اهریمنی بودید که مصمم به نابودی ما بود و یک خطر بسیار موجودیتی برای ما بود خطری بسیار فراتر از آنچه ایران قادر به آن خواهد بود. من اختلاف نظرهای بسیاری با ریچارد نیکسون داشتم اما او فهمید که یک احتمال در قبال چین برای اتخاذ مسیر متفاوت وجود داشت. شما این چیزها را آزمایش می‌کنید و تا زمانی که ما ظرفیت و توان امنیتی خود را حفظ می‌کنیم و توانایی خود برای پاسخ قاطع نظامی را زمانی که برای حفاظت از دوستان و متحدانمان ضروری باشد، کنار نمی‌گذاریم، این ریسکی است که باید آن را بپذیریم. این یک رویکرد عملگرایانه مبتنی بر عقل سلیم است و احمقانه نیست. این کار شناختن این موضوع است که اگر ما بتوانیم این اختلافات را بدون توسل به زور حل کنیم برای ما و مردم منطقه بسیار بهتر خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در اظهاراتی بی اساس که بیشتر مردم ایران از قشرهای مختلف را مد نظر داشت ادعا کرد: «آنچه جالب است اینکه اگر شما به اتفاقات چند ماه اخیر نگاه کنید می‌بینید که مخالفان این توافق تندروها و کسانی هستند که بسیار روی حمایت ایران از تروریسم و رفتارهای ثبات زدای ایران در کشورهای همسایه آن و ضد آمریکایی و اسرائیلی بودن سرمایه‌گذاری کرده‎‌اند که این باید چیزی به ما بگوید چرا که آن تندروها در وضعیت جاری که ایران منزوی است سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به خاطر این وضعیت قدرتمند و تقویت شده‌اند. آنها تبدیل به تنها بازی موجود در شهر شده‌اند. آنها نه تنها در امور نظامی حرف دارند بلکه از نظر اقتصادی هم قادر به استفاده از شرایط حول و حوش تحریمها هستند و بنیه قوی دارند در حالی که اگر شما یک پایگاه متفاوتی از افراد حاضر در تجارت و تبادلات اقتصادی در داخل ایران داشته باشید این مضوع شاید نحوه تفکر آنها درباره هزینه‌ها و مخارج چنین رفتارهای ثبات زدا را تغییر دهد».

 



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

مواجهات عدن

خبرگزاری تسنیم:منابع رسانه ای یمن از هلی برن عناصر مسلح امارات و عربستانی در سواحل عدن خبر داد. برخی منابع هم از کشته شدن سه افسر اماراتی در این شهر خبر دادند.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت یمنی پرس، ارتش و کمیته های مردمی با شبکه القاعده و شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن درگیر هستند و توانسته اند بخش های زیادی از شهر عدن در جنوب یمن را بازپس گرفته و تلفات و خسارتهای زیادی به این عناصر مسلح وارد کنند.

این منابع به کشته شدن سه افسر اماراتی در خیابان مطاعم الحمراء در شهر عدن بعد از انهدام خودروهای آنها و خودروهای همراهانشان خبر دادند.

در همین حال، این منابع از رسیدن حمایت و پشتیبانی گسترده به عناصر مسلح از سوی امارات و عربستان خبر داد که در سواحل عدن هلی برن شد.

تداوم حمایت عربستان از عملیات القاعده در عدن

ارتش عربستان سعودی به پشتیبانی هوایی و دریایی خود از عناصر شبکه تروریستی القاعده در شهر عدن در جنوب یمن ادامه می دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از منابع خبری یمن، یک منبع امنیتی یمنی گفت: عناصر گروه القاعده با پشتیبانی هوایی و بمباران گسترده جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی عربستان به دو بخش کریتر و خور مسکر در قلب شهر عدن حمله کردند و همزمان کشتی های جنگی در خلیج عدن نیز به گلوله باران پرداختند.

وی افزود: هواپیماهای آپاچی ارتش سعودی عملا در تجاوزگری علیه یمن شرکت دارند و چندین حمله در سطح پایین صورت دادند. این امر با پیاده کردن خودروهای زرهی و سلاح از کشتی‌های جنگی در بندر انجام شد که شعارهای کشورهای عرب خلیج فارس که در ائتلاف شرکت داشتند، روی آن نوشته شده بود.

این درحالی است که هشت شهروند یمنی در حمله جدید جنگنده‌های سعودی به منطقه الفرش در بخش حرض در استان جحه شهید و تعداد دیگری زخمی شدند.

 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،در پی انجام توافق هسته ای روز گذشته سردار سلیمانی، کامران دانشجو، سردار نقدی، پرویز فتاح، سردار وحیدی، سردار سلامی و رستم قاسمی از جمله شخصیت هایی هستند که از لیست تحریم ها خارج خواهند شد.

اگر نام سردار قاسم سلیمانی تا مدتی قبل تنها به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران برایمان آشنا بود اما حالا او به چهره ای تبدیل شده است که رسانه های جهان از او به عنوان "ژنرال سلیمانی" یاد می کنند و دیگر نه برای ایرانیان، که برای کل جهان چهره ای شناخته شده و قدرتمند است.

در این بین یکی از رسانه های آمریکایی دیدن نام سردار سلیمانی در این لیست ابراز نگرانی کرده است.

abc NEWS مدعی شده؛ با رفع تحریم از این شخصیت، آمریکایی ها بسیار متضرر خواهند شد. 
ترس آمریکایی ها از سردار ایرانی با برداشتن تحریم ها
 آنها نگران بیشتر شدن سفرهای ژنرال ایرانی و محدودیت اقدامات خرابکارانه آنها در منطقه هستند.
گفتنی است؛این رسانه اظهار داشته هنوز مشخص نیست که این ژنرال ایرانی به کدام کشورها می تواند سفر کند. 

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

ه نظر می رسد همه اینها به دلیل این است که تفکر غربگرا با اظهار نظر های مقامات دولتی کم کم خودش را نشان می دهد. تا آنجا که رییس جمهور خود درباره مذاکرات هسته ای گفت: «مذاکرات هسته ای پله اول است».

محمدرضا ثابت
وقتی یک توافق بد در حال امضا شدن است، چرا اصلاح طلبان خوشحالند؟/ اشکالات جدی به متن فعلی
 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی سراج24، در حالی که مدام ضرب الاجل ها در مذاکرات تمدید می شوند و در همین شرایط آمریکایی ها مدام با دبه درآوردن، زیاده خواهی می کنند، رفتار برخی رسانه های اصلاح طلب طرفدار آمریکا قابل تامل است.

ذوق زدگی این جریان تا جایی است که در روزهای منتهی به توافق هسته ای از رفع خصومت 37ساله میان ایران و آمریکا صحبت می کنند و با خوشحالی زائدالوصف آنچنان که گویا همه جنایات آمریکا را فراموش کرده اند، اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر بازگشایی سفارت آمریکا را تیتر خبرهای خود کرده اند و حتی عکس سلفی اوباما با میدان آزادی را منتشر می کنند.

روزنامه آفتاب یزد روز پنج شنبه در گزارشی با عنوان پایان قهر 37ساله به بررسی رابطه میان ایران و آمریکا بعد از توافق هسته ای پرداخته است.

هفته نامه صدا عکس کارتونی صفحه یک خود را با عکس اوباما و میدان آزادی منتشر کرده است، که گویا در رویاپردازی سردبیر این نشریه خیلی جدی پیگیری می شود.

این رویکرد البته از همان روزهای آغازین مذاکرات هسته ای در صفحه های روزنامه های اصلاح طلب دنبال می شد، تا آنجا که تیتر «پرواز مستقیم تهران- نیویورک» روی صفحات این روزنامه ها دیده شد.

این رویا پردازی آنقدر جدی دنبال می شود که چندروز پیش هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه گاردین با بیان اینکه تابوی مذاکره مستقیم با آمریکا شکسته شده است و توافق می‌تواند «گامی بزرگ» ‌رو به جلو باشد. گفته است بازگشایی سفارت این کشور در تهران غیرممکن نیست. او گفته است: «اما این مسئله به رفتار طرفین بستگی دارد».

جریانی که توسعه کشور را متکی به ارتباط با غرب و به طور ویژه با آمریکا می داند، پس از ظهور دولت یازدهم عرصه را برای حضور جدی به ویژه در رسانه های اصلاح طلب مناسب دیده با تئوری نفی استکبارستیزی تلاش برای دوستی ایران و آمریکا می کنند.

و متاسفانه همه این ها در حالی است که در روزهای قبل آمریکایی ها به طور جدی مذاکرات را با چالش مواجه کرده اند.

وزیر خارجه آمریکا در روزهای گذشته به تیم آمریکایی با باراک اوباما اشاره کرده و می گوید: «‌همانطور که بارها گفتم و شب گذشته نیز درباره آن با رئیس جمهور اوباما بحث کردم، قرار نیست که ما تا ابد در میز مذاکره بنشینیم ‌من تأکید می کنم با توجه به اینکه کاری که در اینجا در حال انجام است بسیار فنی است و خطرات آن بسیار بسیار بالا است، ما شتابزده نیستیم و نباید عجله کنیم و بهتر است در هیچ جنبه ای از این موضوع عجله نکنیم»

 در واکنش به اظهارات کری، جواد ظریف گفت: متاسفانه ما هم شاهد تغییر مواضع و هم شاهد زیاده‌خواهی هستیم و هم شاهد این هستیم که چند کشور در 1+5 دارای مواضع متفاوتی هستند و این وضع را دشوار کرده است. مذاکرات به هرحال دشواری‌های ویژه‌ای دارد مخصوصا الان که می‌تواند روزهای نهایی مذاکره باشد. هر کلمه‌ای که کم یا زیاد شود ممکن است تغییر اساسی در نتیجه نهایی داشته باشد برای همین، هم ما با دقت مذاکره می‌کنیم و هم طرف مقابل با دقت دارد کار می‌کند.

ذوق زدگی این رسانه ها بعد از ماجرای لوزان نیز وجود داشت. روزنامه آرمان در گزارش خود پس از لوزان می گوید: «در طلیعه نوروز ایرانی ۶۴ سال است که یک رویداد بزرگ تاریخی و سیاسی می‌درخشد و مایه مباهات و فخر ایرانیان است؛ «ملی شدن صنعت نفت». حال در موخره آئین نوروزی، ایرانیان یک رویداد بزرگ سیاسی دیگر را هم دارند که با همت بی‌شائبه و مجاهدت فرزندان انقلاب رقم خورده و جلوتی دیگر به تاریخ مبارزات سیاسی ایرانیان و توفیقات حاصل از آن در عرصه نظام بین‌الملل بخشیده است.»

این ذوق زدگی در حالی بود که به بیانیه لوزان اشکالات فنی متعددی وارد بود

به نظر می رسد همه اینها به دلیل این است که تفکر غربگرا با اظهار نظر های مقامات دولتی کم کم خودش را نشان می دهد. تا آنجا که رییس جمهور خود درباره مذاکرات هسته ای گفت:  «مذاکرات هسته ای پله اول است».

حمید ابوطالبی از نزدیکان دولت که ماجرای اسفبار 333روز پشت دربهای سازمان ملل ماندن خود او و توهین بی سابقه آمریکایی ها به عرف دیپلماتیک و تحقیر وی یکی از نتایج مذاکرات مستقیم با آمریکاست درباره مهم تر بودن مذاکره با آمریکا گفته است: «ارزش آغاز تعامل ایران و آمریکا، بیش از موضوع پرونده هسته‌ای است».

در روزهای منتهی به توافق، بزک آمریکا شدیدتر شده است و در حالی که حتی کارشناسان ارشد اقتصادی دولت می گویند بعد از رفع تحریم ها معجزه نخواهد شد، برخی رسانه ها طوری وانمود می کنند که گویا فقط ارتباط با آمریکا مانده بود تا مشکلات حل بشود که آن هم اتفاق افتاد.

گویا برخی فقط به دنبال برگزاری جشن هسته ای هستند تا آنجا که آشنا عید فطر مقاومت را پیشاپیش تبریک گفته در حالی که توافق فعلی با اشکالات عمده مواجه است.

آنچه منابع غیر رسمی می گویند خبر از تحمیل یک توافق بد توسط آمریکا به ایران است.

با اینکه تدابیر تیم مذاکره کننده در برخی خط قرمزها مبتنی بر مقاومت بوده اما گفته می شود متن فعلی محدودیت های غیر قابل قبولی را بر برنامه تحقیق و توسعه ایران تحمیل می کند. رهبر انقلاب در این باره پیشتر در دیدار مسئولان نظام گفته بودند: در همین مدّتِ محدودیّت هم که ما قبول میکنیم، کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز باید ادامه پیدا کند، که این هم از جمله‌ی خطوط قرمزی است که مسئولین محترم روی آن تکیه کردند؛ گفتند ما حاضر نیستیم از تحقیق و توسعه دست برداریم؛ حق با اینها است. در طول این سالهای محدودیّت هم، بایست تحقیق و توسعه ادامه داشته باشد. آنها حرف دیگری میزنند؛ آنها میگویند شما ده سال دوازده سال یا بیشتر هیچ کاری نکنید، بعد از آن شروع کنید به تولید، شروع کنید به ساخت! که این حرف زور مضاعفی است، حرف غلط مضاعفی است.

در متن مذکور هنوز آژانس به عنوان داور نهایی تعیین شده است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی در جمع کارگزاران نظام با اشاره به منوط شدن رفع تحریم ها به تایید آژانس گفتند: ما با موکول کردن هر اقدامی به گزارش آژانس مخالفیم. ما به آژانس بدبینیم؛ آژانس نشان داده که هم مستقل نیست، هم عادل نیست؛ مستقل نیست زیرا تحت تأثیر قدرتها است؛ عادل نیست [چون] بارها و بارها برخلاف عدالت حکم کرده و نظر داده. به‌علاوه، اینکه بگویند «آژانس باید بیاید اطمینان پیدا کند که فعّالیّت هسته‌ای در کشور نیست» این یک حرف غیر معقولی است. خب، چه‌جور میشود اطمینان پیدا کند؟ اصلاً اطمینان پیدا کردن [یعنی چه‌]؟ مگر تک تک خانه‌ها و وجب به وجب سرزمین کشور را اینها بگردند! چه‌جوری میشود اطمینان پیدا کرد؟ موکول کردن به این مسئله، نه منطقی است، نه عادلانه است.

گویا یکی از موارد اختلافی در توافق احتمالی نهایی موضوع تناظریک به یک و مورد قبول میان تعهدات ایران و 1+5 در زمینه رفع تحریم هاست. مقام معظم رهبری درباره لغو تحریم ها نیز اعلام کردند: تحریمهای اقتصادی و مالی و بانکی، چه آنچه به شورای امنیّت ارتباط پیدا میکند، چه آنچه به کنگره‌ی آمریکا ارتباط پیدا میکند، چه آنچه به دولت آمریکا ارتباط پیدا میکند، همه باید فوراً در هنگام امضای موافقت‌نامه لغو بشود؛ بقیّه‌ی تحریمها هم در فاصله‌های معقول [لغو بشود]. البتّه آمریکایی‌ها در زمینه‌ی تحریمها یک فرمول پیچیده‌ی چند لایه‌ی عجیب و غریبی را مطرح میکنند که اصلاً اعماق آن معلوم نیست؛ از انتهای آن چه در می‌آید هیچ معلوم نیست. عرض کردم بنده بیانم بیان صریح است، تعبیرات دیپلماسی را بنده خیلی بلد نیستم؛ آنچه ما میگوییم صریح و همین [است‌] که گفتیم؛ این مورد نظر ما است.

ه نظر می رسد همه اینها به دلیل این است که تفکر غربگرا با اظهار نظر های مقامات دولتی کم کم خودش را نشان می دهد. تا آنجا که رییس جمهور خود درباره مذاکرات هسته ای گفت: «مذاکرات هسته ای پله اول است».

محمدرضا ثابت
 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی سراج24، در حالی که مدام ضرب الاجل ها در مذاکرات تمدید می شوند و در همین شرایط آمریکایی ها مدام با دبه درآوردن، زیاده خواهی می کنند، رفتار برخی رسانه های اصلاح طلب طرفدار آمریکا قابل تامل است.

ذوق زدگی این جریان تا جایی است که در روزهای منتهی به توافق هسته ای از رفع خصومت 37ساله میان ایران و آمریکا صحبت می کنند و با خوشحالی زائدالوصف آنچنان که گویا همه جنایات آمریکا را فراموش کرده اند، اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر بازگشایی سفارت آمریکا را تیتر خبرهای خود کرده اند و حتی عکس سلفی اوباما با میدان آزادی را منتشر می کنند.

روزنامه آفتاب یزد روز پنج شنبه در گزارشی با عنوان پایان قهر 37ساله به بررسی رابطه میان ایران و آمریکا بعد از توافق هسته ای پرداخته است.

هفته نامه صدا عکس کارتونی صفحه یک خود را با عکس اوباما و میدان آزادی منتشر کرده است، که گویا در رویاپردازی سردبیر این نشریه خیلی جدی پیگیری می شود.

این رویکرد البته از همان روزهای آغازین مذاکرات هسته ای در صفحه های روزنامه های اصلاح طلب دنبال می شد، تا آنجا که تیتر «پرواز مستقیم تهران- نیویورک» روی صفحات این روزنامه ها دیده شد.

این رویا پردازی آنقدر جدی دنبال می شود که چندروز پیش هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه گاردین با بیان اینکه تابوی مذاکره مستقیم با آمریکا شکسته شده است و توافق می‌تواند «گامی بزرگ» ‌رو به جلو باشد. گفته است بازگشایی سفارت این کشور در تهران غیرممکن نیست. او گفته است: «اما این مسئله به رفتار طرفین بستگی دارد».

جریانی که توسعه کشور را متکی به ارتباط با غرب و به طور ویژه با آمریکا می داند، پس از ظهور دولت یازدهم عرصه را برای حضور جدی به ویژه در رسانه های اصلاح طلب مناسب دیده با تئوری نفی استکبارستیزی تلاش برای دوستی ایران و آمریکا می کنند.

و متاسفانه همه این ها در حالی است که در روزهای قبل آمریکایی ها به طور جدی مذاکرات را با چالش مواجه کرده اند.

وزیر خارجه آمریکا در روزهای گذشته به تیم آمریکایی با باراک اوباما اشاره کرده و می گوید: «‌همانطور که بارها گفتم و شب گذشته نیز درباره آن با رئیس جمهور اوباما بحث کردم، قرار نیست که ما تا ابد در میز مذاکره بنشینیم ‌من تأکید می کنم با توجه به اینکه کاری که در اینجا در حال انجام است بسیار فنی است و خطرات آن بسیار بسیار بالا است، ما شتابزده نیستیم و نباید عجله کنیم و بهتر است در هیچ جنبه ای از این موضوع عجله نکنیم»

 در واکنش به اظهارات کری، جواد ظریف گفت: متاسفانه ما هم شاهد تغییر مواضع و هم شاهد زیاده‌خواهی هستیم و هم شاهد این هستیم که چند کشور در 1+5 دارای مواضع متفاوتی هستند و این وضع را دشوار کرده است. مذاکرات به هرحال دشواری‌های ویژه‌ای دارد مخصوصا الان که می‌تواند روزهای نهایی مذاکره باشد. هر کلمه‌ای که کم یا زیاد شود ممکن است تغییر اساسی در نتیجه نهایی داشته باشد برای همین، هم ما با دقت مذاکره می‌کنیم و هم طرف مقابل با دقت دارد کار می‌کند.

ذوق زدگی این رسانه ها بعد از ماجرای لوزان نیز وجود داشت. روزنامه آرمان در گزارش خود پس از لوزان می گوید: «در طلیعه نوروز ایرانی ۶۴ سال است که یک رویداد بزرگ تاریخی و سیاسی می‌درخشد و مایه مباهات و فخر ایرانیان است؛ «ملی شدن صنعت نفت». حال در موخره آئین نوروزی، ایرانیان یک رویداد بزرگ سیاسی دیگر را هم دارند که با همت بی‌شائبه و مجاهدت فرزندان انقلاب رقم خورده و جلوتی دیگر به تاریخ مبارزات سیاسی ایرانیان و توفیقات حاصل از آن در عرصه نظام بین‌الملل بخشیده است.»

این ذوق زدگی در حالی بود که به بیانیه لوزان اشکالات فنی متعددی وارد بود

به نظر می رسد همه اینها به دلیل این است که تفکر غربگرا با اظهار نظر های مقامات دولتی کم کم خودش را نشان می دهد. تا آنجا که رییس جمهور خود درباره مذاکرات هسته ای گفت:  «مذاکرات هسته ای پله اول است».

حمید ابوطالبی از نزدیکان دولت که ماجرای اسفبار 333روز پشت دربهای سازمان ملل ماندن خود او و توهین بی سابقه آمریکایی ها به عرف دیپلماتیک و تحقیر وی یکی از نتایج مذاکرات مستقیم با آمریکاست درباره مهم تر بودن مذاکره با آمریکا گفته است: «ارزش آغاز تعامل ایران و آمریکا، بیش از موضوع پرونده هسته‌ای است».

در روزهای منتهی به توافق، بزک آمریکا شدیدتر شده است و در حالی که حتی کارشناسان ارشد اقتصادی دولت می گویند بعد از رفع تحریم ها معجزه نخواهد شد، برخی رسانه ها طوری وانمود می کنند که گویا فقط ارتباط با آمریکا مانده بود تا مشکلات حل بشود که آن هم اتفاق افتاد.

گویا برخی فقط به دنبال برگزاری جشن هسته ای هستند تا آنجا که آشنا عید فطر مقاومت را پیشاپیش تبریک گفته در حالی که توافق فعلی با اشکالات عمده مواجه است.

آنچه منابع غیر رسمی می گویند خبر از تحمیل یک توافق بد توسط آمریکا به ایران است.

با اینکه تدابیر تیم مذاکره کننده در برخی خط قرمزها مبتنی بر مقاومت بوده اما گفته می شود متن فعلی محدودیت های غیر قابل قبولی را بر برنامه تحقیق و توسعه ایران تحمیل می کند. رهبر انقلاب در این باره پیشتر در دیدار مسئولان نظام گفته بودند: در همین مدّتِ محدودیّت هم که ما قبول میکنیم، کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز باید ادامه پیدا کند، که این هم از جمله‌ی خطوط قرمزی است که مسئولین محترم روی آن تکیه کردند؛ گفتند ما حاضر نیستیم از تحقیق و توسعه دست برداریم؛ حق با اینها است. در طول این سالهای محدودیّت هم، بایست تحقیق و توسعه ادامه داشته باشد. آنها حرف دیگری میزنند؛ آنها میگویند شما ده سال دوازده سال یا بیشتر هیچ کاری نکنید، بعد از آن شروع کنید به تولید، شروع کنید به ساخت! که این حرف زور مضاعفی است، حرف غلط مضاعفی است.

در متن مذکور هنوز آژانس به عنوان داور نهایی تعیین شده است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی در جمع کارگزاران نظام با اشاره به منوط شدن رفع تحریم ها به تایید آژانس گفتند: ما با موکول کردن هر اقدامی به گزارش آژانس مخالفیم. ما به آژانس بدبینیم؛ آژانس نشان داده که هم مستقل نیست، هم عادل نیست؛ مستقل نیست زیرا تحت تأثیر قدرتها است؛ عادل نیست [چون] بارها و بارها برخلاف عدالت حکم کرده و نظر داده. به‌علاوه، اینکه بگویند «آژانس باید بیاید اطمینان پیدا کند که فعّالیّت هسته‌ای در کشور نیست» این یک حرف غیر معقولی است. خب، چه‌جور میشود اطمینان پیدا کند؟ اصلاً اطمینان پیدا کردن [یعنی چه‌]؟ مگر تک تک خانه‌ها و وجب به وجب سرزمین کشور را اینها بگردند! چه‌جوری میشود اطمینان پیدا کرد؟ موکول کردن به این مسئله، نه منطقی است، نه عادلانه است.

گویا یکی از موارد اختلافی در توافق احتمالی نهایی موضوع تناظریک به یک و مورد قبول میان تعهدات ایران و 1+5 در زمینه رفع تحریم هاست. مقام معظم رهبری درباره لغو تحریم ها نیز اعلام کردند: تحریمهای اقتصادی و مالی و بانکی، چه آنچه به شورای امنیّت ارتباط پیدا میکند، چه آنچه به کنگره‌ی آمریکا ارتباط پیدا میکند، چه آنچه به دولت آمریکا ارتباط پیدا میکند، همه باید فوراً در هنگام امضای موافقت‌نامه لغو بشود؛ بقیّه‌ی تحریمها هم در فاصله‌های معقول [لغو بشود]. البتّه آمریکایی‌ها در زمینه‌ی تحریمها یک فرمول پیچیده‌ی چند لایه‌ی عجیب و غریبی را مطرح میکنند که اصلاً اعماق آن معلوم نیست؛ از انتهای آن چه در می‌آید هیچ معلوم نیست. عرض کردم بنده بیانم بیان صریح است، تعبیرات دیپلماسی را بنده خیلی بلد نیستم؛ آنچه ما میگوییم صریح و همین [است‌] که گفتیم؛ این مورد نظر ما است.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

سی‌وششمین سال و روز جهانی قدس در خیابان‌های پایتخت ایران حاشیه‌های را در برداشت از آبپاشی آقای وزیر تا سلفی مردم با مسئولان و تودهنی پدر نقی به اوباما؛

به گزارش افکارنیوز، سی‌وششمین سال و روز جهانی قدس نیز در روز جمعه 19 تیر سال 94 با حضور خیل عظیم مردم روزه دار پایتخت ایران و همچنین با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، راهپیمایی که همزمان در سراسر ایران و اقصی نقاط جهان به عنوان یکی از اشتراکات ظلم ستیزی در کشورهای دنیا معروف است، حال این کشورها می‌خواهند اسلامی باشند یا اروپایی و آمریکایی؛ آزادیخواهان جهان بدون هیچ تبعیض در رنگ، پوست و مذهب در مراسمی که یادگار امام راحل است گردهم می‌آیند و نماد حقوق بشری را با مفاد فریادها و حضور پرشورشان به جهانیان نشان می‌دهند.

آبپاشی آقای وزیر

در مراسم روز جهانی قدس امسال نیز بر حسب حوزه خبری در چهاراه ولی عصر (عج) تهران حضور به عمل می‌آوری، مکانی که غالب مسئولان از خودروهای خود پیاده و به خیل عظیم راهپیمایان می‌پیوستند، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت نیز از جمله وزرای بود که ساعت 11:50 دقیقه خود را به جمعیت راهپیمایان رساند، حضور وی در راهپیمایی باعث می‌شود مسیر عبوری وی کمی با کُندی صورت پذیرد به هر حال مسئول سلامت کشور بودن و هزاران جلب توجه از نیازهای مردم تا ابراز علاقه جامعه؛ که باعث می‌شود در چنین مراسم‌های برخی مسئولان خود وحدت رویه شوند؛ در برخی از طول مسیر راهپیمایی نیز آقای وزیر که همراه مردم است با آب پاش‌های بزرگ خیس می‌شود و در همان حالت و بدون واکنشی به مصاحبه و گفت‌وگو با مردم و رسانه‌ها ادامه می‌دهد.

از جلوه‌های دیگر راهپیمایی روز قدس همراهی و پشتیبانی همیشگی نیروهای امدادی از جمله هلال احمری‌ها و اورژانس است، بطوریکه در این مراسم جهانی نیز صندوق‌های جمعیت هلال احمر برای جمع آوری کمک‌ها برای مردم یمن در کنار خیابان‌ها و زیر پل‌ها مستقر شده است.

هر چه هوا گرمتر جمعیت هم بیشتر

مهدی یکی از داوطلبان هلال احمر که لیسانس معماری دارد و به گفته خودش 2 سالی می‌شود عضو داوطلب منطقه پنچ تهران است درباره حضور مردم در راهپیمایی قدس به تسنیم می‌گوید: من فکر نمی‌کردم که با این هوای گرم مردم چنین گسترده در راهپیمایی حضور پیدا کنند، صبح که ما مستقر شدیم جمعیت اندک بود ولی هر چه هوا گرمتر می‌شود جمعیت هم بیشتر می‌شود.

راهپیمایی‌های ایرانی بهترین فرصت برای جمع آوری کمک برای مظلومان جهان

علی دیگر عضو هلال احمر که کنار صندوق جمع آوری کمک‌های مردمی برای یمن ایستاده است نیز خود را به عنوان امدادگر منطقه پنچ هلال احمر تهران معرفی می‌کند و می‌گوید: روز قدس به دلیل شوری که ایجاد می‌کند به ما نیز کمک می‌شود تا در راستای اهداف‌مان که امسال جمع آوری کمک برای مردم یمن است بهتر عمل کنیم زیرا در چنین روزهای مردم کمک‌های نقدی بیشتری کمک می‌کنند.

حضوری که خوشحالی می‌آورد

در راهپیمایی‌ها یکی از بهترین مکان‌های استقرار زیر پل‌ها است بطوریکه هجم گسترده نیروهای امدادی و پلیس را شاهد هستی، صندوق‌های جمع آوری کمک‌های مردمی هلال احمر نیز به همراه خودروهای آمبولانس و پلیس نیز جلوگری می‌کند، پشت یکی از صندوق‌ها مرد میانسالی چشم به نقطه دوری از جمعیت دارد، کنارش می‌روی و از حضورش می‌پرسی که وی نیز بسیار خونسرد می‌گوید: حضور خوبی است، مردم خوشحال هستند و با خوشحالی هم برای مردم یمن کمک می‌کنند.

پیشنهاد امدادگران برای حضوری بهتر جهت خدمتی بیشتر

در وانفسای سئوال از نیروهای داوطلب هستی که حضور پیرزنی در کنار صندوق‌ و صحبت با یکی از بانوان امدادگر جلب توجه می‌کند، گوی پیرزن نیازی دارد ولی در نهایت ناامید می‌گذرد، از بانوی امدادگر که سابقه 10 ساله در هلال احمر دارد ماجرا و خواسته پیرزن را جویا می‌شوی که وی نیز با ابراز تأسف می‌گوید: متاسفانه آنطور که باید و شاید تجهیزات لازم برای خدمت به مردم نداریم مثلاً همین پیرزن می‌خواست تا چند خیابان بالاتر انتقالش دهیم زیرا دیگر پای رفتن نداشت ولی ما همانطور که می‌بینید تجهیزات در این زمینه نداریم، در حالیکه مردم با وجود همه مشکلاتی که دارند در چنین راهپیمایی‌های شرکت می‌کنند.

زنان امدادگر که رساتر از مردان انتقاد می‌کردند

هنوز بانوی امدادگر به وسط صحبت‌هایش نرسیده بود که آقای با لباس هلال گوشی همراهش را روی میز و میان مصاحبه می‌گذارد ولی بانوی امدادگر با ذکاوتی خاص و البته با چشم غره‌ای گوشی را بر می‌دارد و گوشی را از حالت ضبط صدا در می‌آورد و ادامه می‌دهد: روسا و مسئولان هلال احمر بیشتر نیروهای امدادگر و داوطلب را در یابند و حضور آنها در چنین مراسم‌های را باکیفیت‌تر کنند، مثلاً حضور تیم‌های هلال احمر در چنین مراسم‌های باید با پشتیبانی بهتر صورت پذیرد، البته مسئولان نیز خودشان زودتر از نیروها مستقر شوند تا انرژی کمتری از نیروهای داوطلب و امدادگر گرفته شود.

پدر نقی خطاب به اوباما: "بخابونم دهنش"

مصاحبه، عکاسی، پرچم‌ها، شعارهای انقلابی، آتش زدن پرچم اسرائیل، نشانه‌های انگشت برای نشان دادن مسئولان؛ از جمله صحنه‌های است که در راهپیمایی‌های مانند روز قدس بسیار مشاهده می‌کنی، اما امسال صحنه‌های جالب دیگری هم به مراسم روز قدس اضافه شده بود از جمله حضور پُر رنگ تصاویر پدر نقی معمولی در کنار تصویر اوباما که با جمله‌ای کاریکاتوری مزین شده بود (بخابونم دهنش)

فروش کتاب‌های سردار با 75 درصد تخفیف

در کنار خیابان‌های راهپیمایی غالباً برخی‌های نیز با تیم‌های سازمانی خود استقرار یافته بودند از جمله گروه‌های تلویزیونی و یا گروه‌های سرود و تواشیح و در نهایت حضور مجریان معروف برای اجرای برنامه‌های متعدد از جمله برای کودکان؛ در این هیاهو، فروش دو کتاب در خیابان نیز نظرها را به خود جلب می‌کرد کما اینکه نویسنده کتاب نیز در راهپیمایی حضور داشت و خبرنگاران بسیاری گرد او جمع شده بودند، و او کسی نبود جز سردار حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که دو کتاب وی نیز درباره داعش و اسرائیل با تخفیف 50 تا 75 درصدی به فروش گذاشته شده بود.

سلفی با مسئولان

از هر چه بگذریم شکار سوژه‌ها علی الخصوص با توجه به حضور مسئولان برای اصحاب رسانه فرصت غنیمتی بود تا در کنار عکاسان از غالب مسئولان چه آنهایی که همیشه در صدر رسانه‌ها هستند و چه آنهایی که کمتر رسانه ای می‌شوند ولی راهپیمایی دلیل خوبی است تا به خیل مردم بپیوندند مصاحبه و تصاویر متعددی گرفته شود و گاهاً نیز با خوش اخلاقی برخی مسئولان، گرمای سلفی گرفتن نیز رونق می‌یافت.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

آمریکایی‌ها در وین دبّه درآوردند/رژیم متجاوز عربستان شاهانه‌ترین خدمت را به صهیونیست‌ها کرد/اسرائیل ملتمسانه در پی مشروعیت است

آمریکایی‌ها در وین دبّه درآوردند/رژیم متجاوز عربستان شاهانه‌ترین خدمت را به صهیونیست‌ها کرد/اسرائیل ملتمسانه در پی مشروعیت است


 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای در وین دبّه درآوردند، تأکید کرد: رژیم متجاوز عربستان شاهانه‌ترین خدمت را به صهیونیست‌ها کرد و امروز اسرائیل ملتمسانه در پی مشروعیت است.

 

 

به گزارش سراج24، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های نمازجمعه روز قدس پایتخت اظهار داشت: نسخه امروز فلسطین همین نسخه مقاومت است، در طول بیش از 65 سال اشغال فلسطین، نسخه حیات‌بخش همین نسخه بوده و نشست‌های سیاسی و قراردادها و معاهده‌ها به نتیجه‌ای نرسیدند و از آنها تاکنون آبی گرم نشده است.

وی افزود: اگر عزتی بوده از رهگذر مقاومت‌ها و انتفاضه‌های قهرمانانه بوده و راه ملت بزرگ ایران هم امروز از همین راه می‌گذرد و راه دیگری وجود ندارد، فرهنگ مقاومت، این مردم را به پیروزی رساند و به یاری خداوند 36 سال این ملت را مثل سرو قامت‌کشیده در صحنه نگه داشته است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: راهپیمایی باشکوه امروز مردم ایران بار دیگر این پیام را به دنیا و گروه 1+5 داد که شما با یک ملت یکپارچه و متحد و همیشه در صحنه مواجهید، کسانی که از آرمان‌های به حق‌شان عقب‌نشینی نخواهند کرد.

آیت‌الله خاتمی بر همین اساس در خطبه دوم نمازجمعه پایتخت تصریح کرد: لازم است از حماسه معنوی شب‌های قدر که توسط ملت ایران خلق شد تقدیر و تشکر کنم که انصافا مانور دین بود، به فضل خدا تیر دشمن در عرصه جدا کردن جوانان از معنویت و عشق به خداوند به سنگ خورده است و امیدواریم خداوند بهترین پاداش و اجر را برای آفریدن این حماسه به شما عنایت کند.

وی ادامه داد: حماسه دوم ملت ایران، حماسه راهپیمایی باشکوه امروز در سراسر کشور در روز جهانی قدس بود که بعد از 36 سال، در این هوای گرم باز هم همه به صحنه آمدند و مانند گذشته فریاد برائت از دشمنان ناامید و نشان دار اسلام را سر دادند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با اشاره به اشغال فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی، تصریح کرد: بیش از 65 سال از اشغال فلسطین می‌گذرد، اشغالگران و صهیونیست‌ها در طول این مدت یک پرونده سیاه و قطوری از جنایات را برای خودشان ترسیم کردند، از جنایات صبرا و شتیلا گرفته تا حمله به غزه و کودک‌کشی و منهدم کردن بیمارستان‌ها و مساجد که همه این موارد تنها بخشی از پرونده سیاه صهیونیست‌هاست.

وی با بیان اینکه این رژیم غاصب روز به روز به اضمحلالش نزدیک‌تر می‌شود، تأکید کرد: با اینکه تمام قدرت‌های استکباری حامی این رژیم سیاه هستند اما آزادگان عالم و از جمله آنها ملت بزرگ ایران، آنها را به رسمیت نشناخته و نمی‌شناسند و نخواهند شناخت.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ملتمسانه در پی مشروعیت است، گفت: حتی می‌گویند اگر ایران اسلامی ما را به رسمیت بشناسد، ما هم زیر نظر آژانس قرار می‌گیریم ولی شما بدانید هیچ گاه در چشم این ملت مشروع نخواهید بود و همچنان غاصب و تجاوزگرید.

وی اضافه کرد: حقیقت دوم این است که رژیم صهیونیستی یک کاخ شیشه‌ای است و به شدت شکستنی و اگر اتحاد امت اسلام باشد و دولت‌های اسلامی صادقانه علیه این رژیم غاصب وارد صحنه شوند قطعا این کاخ شیشه‌ای شکستنی خواهد بود، حقیقت سوم این است که در طول بیش از 65 سال از اشغال فلسطین این سرزمین مسلمین، نشست‌ها و مذاکرات مختلفی برگزار شده است اما هیچ خیری برای مردم فلسطین به دنبال نداشته است.

امام جمعه موقت تهران در عین حال یادآور شد: آنچه این مذاکرات و نشست‌های سیاسی برای مردم فلسطین نتیجه داشته، اسارت و ذلت بیشتر بوده است و اگر خیری وجود داشته تنها مقاومت مردم فلسطین و انتفاضه‌های قهرمانانه آنان بوده است و همین انتفاضه‌هاست که فلسطین را از اشغال آزاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی از مدت‌ها قبل یک طرح و تز را به دنیا برای حل مشکل مردم فلسطین عرضه کرده است و آن این است که همه‌پرسی در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود تا خود مردم فلسطین سرنوشت خودشان را انتخاب کنند و پای صندوق رأی بیایند و هر کسی را مردم فلسطین برای زعامت و ریاست انتخاب کردند، مشروع خواهد بود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای که در وین پایتخت اتریش در حال انجام است، گفت: ایران تنها یک پیام در مذاکرات هسته‌ای دارد، پیامی که مقام معظم رهبری دارند و مسئولان سه قوه بر آن تأکید دارند و آن این است که «توافق خوب آری، توافق بد هرگز»، این وحدت ستودنی است و مذاکره‌کنندگان عزیز ما که روزهای سختی را در جبهه جنگ سیاسی می‌گذرانند، آنان هم همین هدف را دنبال می‌کنند.

وی گفت: برخی از صاحبان قلم و برخی از صاحبان سایت‌ها را نصیحت می‌کنم که با دو قطبی نشان دادن جامعه، در میدان دشمن بازی نکنند،‌ دشمن نمی‌خواهد این جامعه را در این عرصه متحد ببیند، یکی می‌نویسد کاسبان تحریم، یکی می‌نویسد کاسبان صلح!

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: در این کشور هیچ دلسوزی کاسب تحریم نیست و هیچ دلسوزی هم کاسب صلح نیست، چون اینجا جای کسب نیست بلکه جای افتخارآفرینی و عزت است.

وی افزود: متأسفانه از وین خبرهایی می‌رسد که گویای همان حرفی است که بارها بیان کرده‌ایم، آمریکایی‌ها و هم پیمانانش حتی از حرف‌هایی که تا چند روز قبل خودشان گفته بودند، عقب‌نشینی کردند و دبّه درآوردند. آمریکا اصلاً قابل اعتماد نیست و استراتژی آنان این بود که اگر توافقی انجام شد بگویند فشار ما بر ایران کار خودش را کرد و اگر توافقی هم نشد، مانع توافق را «ایران» معرفی کند.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: لازم می‌دانم به رسانه‌ها بگویم که شما قهرمانانه وارد میدان شوید و توطئه آمریکا را افشا کنید چون مانع توافق زیاده‌خواهی‌های آمریکا و هم‌پیمانان آمریکاست و اگر توفیقی هم در توافق حاصل شود به خاطر فشارهای شما (آمریکایی‌ها) نبوده است چون شما درخواست کردید که مذاکرات انجام شود.

وی تأکید کرد: اگر توافق خوب حاصل شود بخشی از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود که به نظر محققان در صورت توافق زیر 50 درصد مشکلات اقتصادی حل خواهد شد و به فضل خدا مردم با سیاست اقتصاد مقاومتی کشور را اداره خواهند کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: اگر توافقی هم حاصل نشد دنیا به آخر نرسیده، 36 سال است ما تحریم هستیم و 36 سال است به فضل خدا ایستاده‌ایم و با سه فرهنگ در مقابل دنیای استکبار می‌ایستیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ اول، فرهنگ تسلیم‌ناپذیری و خستگی‌ناپذیری است، ما خسته نمی‌شویم اما دشمن را خسته خواهیم کرد؛ با فرهنگ نفرت از استکبار هم مقابل دنیای زور و تزویر می‌ایستیم، نفرت از استکبار در بند بند جان ماست و به یاری خداوند این فرهنگ راه مقاومت را هموار خواهد کرد و فرهنگ سوم، فرهنگ ذلت‌ناپذیری است، ما فرزند عاشوراییم و تربیت‌شده مکتب هیهات من‌الذله هستیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین یادآور شد: ما غم جانکاه یمن را نمی‌توانیم فراموش کنیم. بیش از 100 روز است که رژیم متجاوز آل‌سعود یمن را به خاک و خون می‌کشد و مدام هم می‌‌گویند یمن در آستانه فاجعه انسانی قرار گرفته ولی متأسفانه حمایت عملی از این مردم مظلوم صورت نمی‌گیرد، رژیم متجاوز عربستان شاهانه‌ترین خدمت را به رژیم صهیونیستی کرد، حداقل آنکه رژیم صهیونیستی را از تیتر به حاشیه کشاند.

وی گفت: از همین تریبون به مردم یمن می‌گوییم شما پیروز صحنه‌اید و بیش از 100 روز است که مقاومت کرده‌اید و ان‌شاءالله میوه شیرین مقاومت را خواهید چید.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

عکس : مراسم شب احیاء در دانشگاه تهران

عکس : مراسم شب احیاء در دانشگاه تهران

عکس : مراسم شب احیاء در دانشگاه تهران

عکس : مراسم شب احیاء در دانشگاه تهران

عکس : مراسم شب احیاء در دانشگاه تهران

عکس : مراسم شب احیاء در دانشگاه تهران

عکس : مراسم شب احیاء در دانشگاه تهران

عکس : مراسم شب احیاء در دانشگاه تهرانعکس : مراسم شب احیاء در دانشگاه تهران



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

رئیس سازمان‌ پدافند‌ غیرعامل گفت: خریدهای تسلیحاتی عربستان این کشور را از یک رقیب منطقه‌ای به یک تهدید نیابتی تبدیل می‌کند که باید برای مدل‌های جدیدی از مقابله آماده شویم.سردار جلالی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در نشست سراسری فرماندهان تهران و مراکز استانی بسیج صدا و سیما، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس خصوصا شهدای رسانه ملی، به موضوع پدافند غیر عامل و بسیج در رسانه ملی و نقش ها و وظایف آنها اشاره و به تبیین ۳ مقوله کلی شرایط کشور از نظر تهدیدات و شرایط عمومی که در آن واقع شده‌ایم، وضعیت رسانه و موضوع بسیج اشاره کرد.

شناسایی استراتژی دشمن

وی گفت: در یک تقابل جدی از بعد از انقلاب اسلامی با آمریکایی ها هستیم که در حوزه های مختلف این رویارویی ادامه دارد.

جلالی افزود: رویکرد این است که بفهمیم استراتژی‌ها و گام های آمریکا علیه کشورمان چیست و آنها چه برنامه هایی را دنبال می‌کنند.

همسایگی با دشمن

جلالی ادامه داد: امروز می توانیم بگوییم آمریکایی ها در خلیج فارس همسایه ما هستند. با توجه به پایگاه های نظامی و استقراری که در خلیج فارس دارند و امکان تهدید دو طرفه، ما را به دو همسایه متخاصم و روبروی هم تبدیل کرده است.

رویکرد جدید دشمن در منطقه

وی با اشاره به تغییراتی که اخیرا در استراتژی آمریکا ایجاد و منشا تحولات در منطقه شده است، گفت: آقای اوباما در دانشگاه نظامی وست پوینت آمریکا گفت رویکرد ما در منطقه باید عوض شود و به چند دلیل قادر نیستیم روال گذشته را ادامه دهیم؛ اولین دلیل این است که با حضور نظامی در مناقشات بین المللی هزینه های بسیاری متوجه امریکا می شود، دوم اینکه حل و فصل تحولات منطقه مسایلی ایجاد و ما را زمین گیر می کند، مانند افغانستان، دلیل سوم این است که مقاومت هایی در منطقه شکل گرفته که دشمن در برابر آمریکا در جوامع نهادینه می شود. این عوامل باعث شده است که آمریکایی ها رویکردشان را در منطقه عوض کنند.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

رهبرانقلاب «اقتدار» را از عوامل استقلال دستگاه قضایی برشمردند و بیان داشتند: اقتدار طلبی قوه قضاییه، قدرت طلبی متعارف سیاسی و جناحی نیست بلکه به معنای قاطعیت و ایستادگی بر سر حرف حق است.

قوه قضاییه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه، با تجلیل از شهید مظلوم آیت الله بهشتی و شهید قدوسی دو شهید والا مقام دستگاه قضا، «استقلال و تأثیر ناپذیری» دستگاه قضا را بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: باید در برابر عوامل مخدوش کننده استقلال قضا از جمله تهدید، تطمیع، رودربایستی و فشارِ جو عمومی ایستاد و بر رفتار و روش صحیح قضا تکیه کرد.

ایشان «اقتدار» را از عوامل استقلال دستگاه قضایی برشمردند و افزودند: اقتدار طلبی قوه قضاییه، قدرت طلبی متعارف سیاسی و جناحی نیست بلکه به معنای قاطعیت و ایستادگی بر سر حرف حق است.

«قانون گرایی و سلامت کامل» دستگاه قضایی دو عامل دیگری بودند که رهبر انقلاب آنها را در تحقق استقلال قوه قضاییه، مؤثر و مهم خواندند.

ایشان افزودند: در زمینه سلامت قوه، کارهای خوبی شده است و باید با جدیت به این راه ادامه داد، چرا که هر گونه فساد در دستگاه قضایی، زمینه ساز فسادهای بزرگتر در جامعه خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای «پیشگیری از جرم» را از دیگر مسائل حساس و مهم قوه قضائیه برشمردند.

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارسال پیام هسته‌ای باراک اوباما به مقامات کشورمان در روزهای اخیر خبر داد.

خبرگزاری فارس: پیام محرمانه هسته‌ای اوباما به ایران/ ارائه پیام از سوی کشور همسایه

 به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری نوشت: در حالی که تنها دو روز تا پایان ضرب‌الاجل برای رسیدن به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 باقی‌ مانده، محمدجواد ظریف مسئول تیم مذاکره‌کننده ایران که در وین به سر می‌برد گفته است حاضر نیستیم کیفیت توافق را فدای زمان کنیم.

 اما در طرف مقابل عطش و نیاز دولت آمریکا برای رسیدن به توافق هسته‌ای را می‌توان از پیام محرمانه باراک اوباما به مقامات ایرانی قبل از مذاکرات وین دریافت.

 در چنین شرایطی یک عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با همشهری از پیام هسته‌ای اوباما در روزهای اخیر به مقامات کشورمان خبر داد. مهرداد بذرپاش گفته اخیرا یکی از سران کشورهای همسایه پیامی از سمت رئیس‌جمهور آمریکا برای مقامات کشورمان آورده بود.

 این نماینده مجلس به محتوای هسته‌ای این پیام اشاره کرده اما به جزئیات بیشتری درخصوص پیام محرمانه رئیس‌جمهور آمریکا اشاره نکرد. آنچه پیداست آخرین‌بار و پیش از آغاز دور نهایی مذاکرات حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق بود که در خرداد‌ماه به تهران آمد و با مقامات کشورمان و رهبر معظم انقلاب دیدار کرد. العبادی پیش از سفرش به تهران به آمریکا سفر کرده بود.

 باراک اوباما در سفر اخیر نخست‌وزیر عراق به ایالات متحده و همچنین در حاشیه اجلاس G-7 در آلمان که خرداد‌ماه برگزار شد با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق دیدار‌های دوجانبه‌ای داشته است. مقامات وزارت خارجه کشورمان از جمله یک منبع آگاه در میز عراق وزارت خارجه درباره این خبر اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

 به این ترتیب این پنجمین پیام محرمانه رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به مقامات ایران است که رسانه‌ای می‌شود. رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با کارگزاران نظام با اشاره به نیاز آمریکا به توافق به چگونگی آغاز مذاکرات با آمریکا بر سر موضوع هسته‌ای اشاره کردند و گفتند: «در دولت سابق، یک نفر از محترمین منطقه به‌عنوان واسطه به دیدارما آمد و به صراحت گفت رئیس‌جمهور آمریکا از او خواهش کرده که به تهران بیاید و درخواست آمریکایی‌ها برای مذاکره را مطرح کند. آمریکایی‌ها به این واسطه گفته بودند می‌خواهیم ضمن شناخت ایران به‌عنوان قدرت هسته‌ای، مسأله هسته‌ای را حل و فصل کنیم و تحریم‌ها را ظرف شش ماه برداریم؛ البته ما به آن واسطه گفتیم به آمریکایی‌ها و حرف‌هایشان اطمینانی نداریم، اما با اصرار آن واسطه، قبول کردیم که این مسأله را یک‌بار دیگر امتحان کنیم و مذاکرات شروع شد.»



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

پس از رایزنی دو روزه وزیران خارجه ایران و 1+5 برخی از آنها برای انجام کارهای مربوطه و برخی مشورت‌ها به پایتخت هایشان بازگشتند، اما به زودی به وین بازمی‌گردند تا دوباره قلب دیپلماسی بین‌المللی که این روزها در این نقطه دنیا (وین – هتل کوبورگ) قرار دارد به تپش بیفتد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین، برنامه جامع اقدام مشترک" شامل یک متن اصلی و پنج ضمیمه است که در مجموع حدود 60 صفحه را شامل می‌شود.

1435402073245_mehdi ghasemi (4 of 13).jpg

 

 چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک

 علاوه بر متن اصلی که حدود 20 صفحه است توافق دارای پنج ضمیمه است که شامل جزییات اقدامات هسته‌ای، تحریم‌ها، همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای، کمیسیون مشترک بین ایران و 1+5 و برنامه اجرایی و عمل می‌شود. هنوز مشخص نیست که پنجمین ضمیمه یعنی برنامه عمل و اجرا در چارچوب توافق می‌آید یا جداگانه که این موضوع هم‌چنان محل بحث است.

پیش‌نویس توافق همچنان با پرانتزهایی که به لحاظ محتوایی مهم هستند، تهدید می شود. در روزهای گذشته برخی مقامات 1+5 از جمله سرگئی ریابکوف، نماینده روسیه در مذاکرات از پیشرفت 90 درصدی نگارش متن خبر دادند. با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته و کاهش پرانتزها هنوز موضوعاتی در پرانتز هستند که می‌توانند یک درصد باقی مانده‌ای باشند که 99 درصد به دست آمده دیگر را به خطر بیندازند.

پیش‌نویس توافق بر اساس راه حل‌های به دست آمده از لوزان نگارش و در حال تکمیل است. برای برخی موضوعات در مذاکرات لوزان راه حلی پیدا نشد و متاسفانه آمریکایی‌ها و برخی کشورهای دیگر گروه 1+5 از برخی راه حل هایی که در لوزان به دست آمد عقب‌نشینی کردند. این مساله در عمل موجب شد تا بخش مهمی از زمان مذاکرات که باید به نگارش متن و حل معدود موضوعات باقی مانده اختصاص می‌یافت صرف بررسی مسایلی شود که ماه‌ها بر سر آنها وقت صرف شد. تحقیق و توسعه، دسترسی به مراکز هسته‌ای و غیر هسته‌ای و تعداد سانتریفیوژهای سایت فردو که ظاهرا آمریکایی‌ها لوزان (2) را ترک نکرده بر سر آن دبه درآورده، از این جمله هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
یکی از رهبران انصار الله یمن اعلام کرد که این جنبش هفته آینده اولین دادخواست مربوط به تجاوز عربستان و کشورهای عربی به یمن و کشتار مردم بی‌گناه این کشور را به دیوان کیفری بین المللی تقدیم می‌کند.
 
خبرگزاری فارس: انصارالله اولین دادخواست علیه عربستان را هفته آینده به دیوان کیفری تقدیم می‌کند

«مجید ضرغام »، یکی از رهبران جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا خبر داد: انصار الله هفته آتی با میانجیگری عمان اولین دادخواست خود درباره جرایم تجاوز وحشیانه رژیم آل سعود به ملت یمن را که با کشتار مردم اعم از زنان و کودکان بی گناه و دیگر موارد نقض حقوق بشر همراه بوده است، به دیوان کیفری بین المللی ارائه می‌دهد.

وی افزود: پرونده دادخواست در ده‌ها صفحه تنظیم شده و دربرگیرنده موارد و آمار و ارقام دقیق جنایات رژیم آل سعود در تجاوز به ملت یمن بوده و به دیوان کیفری بین المللی ارائه می شود.

این رهبر انصار الله گفت:عربستان در حملات هوایی خود علیه یمن جان غیر نظامیان را دست کم گرفته و مرتکب کشتار و قتل عام صدها شهروند در اقصی نقاط این کشور شده است.

عربستان سعودی از 6 فروردین (26 مارس) در تلاش برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سابق متواری یمن، متحد نزدیک ریاض، تهاجم نظامی به این کشور را آغاز کرد تا این کشور را در آستانه بروز یک فاجعه انسانی قرار بدهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 

خبرگزاری تسنیم: منابع سوری از ادامه عملیات ارتش علیه داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری در مناطق مختلف و کشته شدن شمار زیادی از تروریست‌ها خبر دادند.

ارتش سوریه

یک منبع سوری از ادامه عملیات ارتش علیه تروریست‌های داعشی در الحسکه و هلاکت شمار زیادی از آنها و انهدام یک کامیون بمب‌گذاری شده در پل النشوه به الشریعه خبر داد.

انهدام موشک‌انداز گروه‌های تروریستی تکفیری در درعا

نیروهای ارتش سوریه در عملیات منحصر به فرد خود علیه مخفیگاه‌های تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های تکفیری مرتبط با رژیم اسرائیل در محله درعا البلد، شمار زیادی از تروریست‌ها را که بیشتر آنها عضو جبهه النصره بودند، به هلاکت رساندند. نیروهای ارتش همچنین دو خودروی تروریست‌ها را در اطراف مسجد العمری و دو خودرو که یکی از آن دو مجهز به موشک انداز بود، در جنوب جاده السد منهدم کردند.

این عملیات یک روز پس از هلاکت 30 تروریست وابسته به گروه موسوم به کتائب شهداء حوران و انهدام سه خودروی مجهز به تیربار و دو موشک انداز اطراف شرکت برق و متلاشی شدن دو گروه تروریستی در خیابان الاردن و میدان دانشجو در اطراف منطقه درعا البلد صورت گرفت.

یک منبع سوری گفت شماری از تروریست‌ها در عملیات نیروهای ارتش در منطقه بئرالشیاح کشته و زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی از برخی محله‌های درعا البلد که در 13 کیلومتری مرزهای اردن قرار دارد، به‌عنوان مخفیگاه و قاچاق سلاح و مهمات استفاده می‌کنند و مزدوران آموزش دیده در پایگاه‌هایی که نظام اردن دایر کرده است، از طریق این منطقه به سوریه نفوذ می‌کنند.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست‌ها در شمال الجامع الاخضر در شهرک النعیمه در حومه شرقی درعا، شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، حالتی از رعب و وحشت و هرج و مرج بر گروه‌های تروریستی تکفیری در درعا به‌ویژه در شهرک درعا پس از تلفات و خسارت‌های سنگینی که طی روزهای گذشته متحمل شدند، حاکم شده است به‌طوری که منابعی از فرار چهار گروه تروریستی که لواء المعتزبالله خوانده می‌شوند، خبر داده بودند.

یک منبع نظامی از عملیات دقیق نیروهای ارتش علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در شمال شرق روستای محجه واقع در غرب جاده بین المللی درعا خبر داد.

این منبع افزود پس از رصد کردن و پیگیری تحرکات گروه‌های تروریستی تکفیری، نیروهای ارتش ضربات کوبنده‌ای به آنها در روستاهای الغاریه غربی و شرقی در حومه شمال شرقی وارد کردند که بر اثر آن شمار زیادی از تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به حرکة احرار الشام الاسلامیه به هلاکت رسیدند و جنگ افزارها و خودروهای مجهز به تیربار آنها منهدم شد. این گروه با رژیم وهابی آل سعود مرتبط است.

این منبع همچنین از کشته و زخمی شدن شماری از اعضای گروه‌های تروریستی در عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش در شهر طفس و شهرک الیادوده در حومه شمال غربی درعا و انهدام سلاح‌ها و مهمات آنها خبر داد.

به‌گفته این منبع، نیروهای ارتش با منهدم کردن خودروهای مجهز به تیربار و مخفیگاه‌های تروریست‌ها در درعا البلد، شمار دیگری از آنها را به هلاکت رساندند. همچنین یک گروه تروریستی که درصدد حمله به یک ایست نظامی در تل الزعتر بود، متلاشی شد.

گروه‌های تروریستی تکفیری هم در رسانه‌های حامی خود به خسارت‌های سنگین و هلاکت ده‌ها عضو خود اعتراف کرده‌اند. همچنین برخی رسانه‌ها از هلاکت یکی از سرکردگان تروریست‌ها موسوم به مسئول لواء شهداء نوی ملقب به احمد عطا السقر خبر دادند که بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان دولتی الرمثا در اردن به هلاکت رسید.

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

پشت درهای کاخ هزارتوی اردوغان تصمیمات خطرناکی در حال اتخاذ است؛ تصمیماتی که نه تنها می‌تواند مسیر جنگ در سوریه را تغییر دهد بلکه حتی ممکن است پای طرف‌های بین‌المللی را نیز به این جنگ خانمان برانداز بازکند.

1435580853893_485.jpg

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رجب طیب اردوغان، سوداگر احیای امپراطوری عثمانی که در کشمکش‌های سیاسی داخلی در ترکیه شکست خورده ظاهرا دست به انتحار زده و همه مسئولان ارشد سیاسی، نظامی و امنیتی‌اش را در کاخ ریاست جمهوری گرد هم آورده تا یکی از بزرگترین آرزوهای چندسال اخیر خود را جامه عمل بپوشاند.

 بیش از سه ساعت است که نشست شورای امنیت ملی ترکیه با رهبری اردوغان برای اعزام 18 هزار نیروی نظامی به داخل مرزهای سوریه آغاز شده که هدف از آن ایجاد منطقه‌ای حائل به طول 130 کیلومتر و عمق 33 کیلومتر در داخل مرزهای شمالی سوریه و مجاورت مرزهای جنوبی ترکیه اعلام شده است.

 


:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
 اسناد جدید ویکی‌لیکس از دخالت نظامی عربستان در سوریه و حمایت از گروه‌های مسلح در این کشور پرده برداشت.این اسناد قاطعانه دروغ گویی آل سعود درخصوص عدم دخالتش در بحران سوریه و نبود هیچ گونه تماسی بین ریاض با گروههای تروریست در داخل سوریه یا تجهیز تسلیحاتی آنها را ثابت می کند.
 
 

 



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
یک شبکه آمریکایی در گزارشی به نقل از یک منبع مطلع از مذاکرات هسته‌ای نوشت که در صورت حصول توافق نهایی، رفع تحریمها اعلام می‌شود اما اجرای آن به اجرای تعهدات ایران موکول می‌شود.
 
خبرگزاری فارس: سی‌ان‌ان: رفع تحریم‌ها اعلام می‌شود، اما اجرای آن به بعد از اجرای تعهدات آن موکول می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری سی‌ان‌ان روز شنبه در گزارشی با موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5، مدعی شده است که در صورت حصول توافق هسته‌ای، برداشته شدن تحریم‌ها اعلام می‌شود، اما اجرای آن به بعد از اجرای تعهدات ایران موکول می‌شود.

در حالی که خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک از رسیدن ایران و گروه ۵+۱ به توافق مقدماتی درباره رفع تحریمها خبر داده(+)، یک شبکه آمریکایی از منوط بودن رفع تحریمها به اجرای تعهدات تهران خبر داده است.

سی‌ان‌ان در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱ به نقل از یک منبع که مستقیما با مذاکرات درگیر است، مدعی شد: «طرفها در موقع امضای توافق اعلام خواهند کرد که تحریمها رفع خواهند شد تا به ایران اجازه دهند در کشور خود ادعا کنند آنها رفع فوری تحریمها را بدست آوردند».

در ادامه ادعای این شبکه آمریکایی آمده است: «تحریمها فقط به مروز زمان و موقعی که ایران به تعهدات مختلفش عمل کند برداشته خواهند شد و این موضوع به غرب اجازه می‌دهد تا همچنان بر تعهدش مبنی بر رفع مشروط تحریم‌ها باقی بماند».

این ادعا در حالی مطرح شده که تهران همواره بر رفع تحریمها تاکید داشته و در همنی ارتباط خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارش داد که که تیم مذاکره ایران به ۵+۱ تاکید کرده که مخالف رفع تدریجی تحریم‌ها است و اینکه همه تحریمها باید فورا پس از امضا توافق رفع شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 قاسم زائری

قاسم زائری، استاد دانشگاه تهران گفت: شیعیان زیدی، سیاسی‌ترین فرقه شیعه محسوب می شوند. یکی ازموارد اختلاف آنها با شیعیان دوازده امامی این است که اصل تقیه ندارند. امامت و رهبری، اصل ذاتی مذهب حوثی‌هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، ششم فروردین ماه امسال عربستان تهدیدات قبلی خود مبنی بر حمله هوایی به یمن را تحقق بخشید. بنا بر گزارش های رسانه های خبری طی این حملات تا کنون نزدیک به ۳۰۰۰ انسان بی گناه کشته  و چند برابر این آمار زخمی و آواره شده اند. سعودی ها در حملات صد روزه خود حمایت نرم افزارانه و سخت افزارانه برخی کشورهای عربی منطقه، رژیم صهیونیستی و سکوت معنادار مجامع بین المللی را پشت خود داشته اند.

در همین رابطه و از منظر جامعه شناختی، درباره انگیزه های حمله عربستان به یمن با قاسم زائری، عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به گفتگو نشستیم. «جامعه شناسی روابط بین الملل» یکی از حوزه های مطالعاتی و پژوهشی دکتر زائری در سال‌های اخیر بوده است.

* اولین سئوال اینکه برای این حمله عربستان چه دلایل جامعه شناختی را می توان در نظر گرفت؟

اولین نکته روش شناختی بحث این است که «علت» واحدی برای این اقدام عربستان نمی توان یافت. در واقع ما با مجموعه ای از علل مواجه هستیم که در ترکیب با یکدیگر می توانند این واقعه را توضیح دهند. البته برخی از این علل پرقدرت تر و پرنگ تر از بقیه هستند اما هیچ‌یک به تنهایی نمی توانند کل واقعه را توضیح دهند.

دلیل اول وجود یک باوری است مبنی بر این که حوثی ها به عنوان بخشی از شیعه ­های زیدی یمن، تحول عقیدتی پیدا کرده و به شیعه اثنی عشری گرایش یافته اند. این یک عقیده عمومی در یمن و عربستان است که ممکن است صحیح نباشد، اما فضای عمومی تبلیغاتی و رسانه ای در مورد آنها چنین است.

خود لفظ «حوث» نام یک منطقه روستایی و کوهستانی صعب­ العبور در صعده است که حوثی­ ها به آنجا «هجرت» کرده اند. در واقع آنها مهاجرند و هجرت شان، ماهیت عقیدتی دارد. البته فشارهای دولت وقت یمن هم موجب هجرت آنها شد، اما بیش از همه از جهت حفظ عقیده و در امان نگه داشتن باورهایشان بوده است.

لفظ «حوث» نام یک منطقه روستایی و کوهستانی صعب­ العبور در صعده است که حوثی­ ها به آنجا «هجرت» کرده اند، در واقع آنها مهاجرند و هجرت شان، ماهیت عقیدتی داردبا لحاظ این گزاره پرقدرت که «حوثی ها به شیعه دوازده امامی بدل شده اند» در این صورت حوثی­ ها به خطری بالقوه برای عربستان سعودی بدل می شوند. بالاتر از این، پس هر زیدی قابلیت آن را پیدا می کند که به یک حوثی و در نهایت به شیعه­ دوازده امامی تبدیل شود. لذا هر حوثی و هر زیدی بالقوه یک شیعه دوازده امامی است.

از اینجا گزاره پرقدرت دیگری ظهور کرده مبنی بر این که: «اگر قرار است در آینده آنها را بکشید، همین الان آن ها را بکشید». این یک ذهنیت جاافتاده در فضای رسانه ای و تبلیغی است که عربستانی ها ساخته اند که هر حوثی و هر زیدی یک خطربالقوه است و کار عاقلانه، دفع خطر احتمالی است. همین الان حوثی­ ها را بکشید تا خطری در آینده تولید نکنند. به همین خاطر نوعی «نسل کشی» در جریان است.

خصوصاً در استان­ های صعده، حجه و عمران که مرکز تجمع حوثی ها و زیدی هاست و مدتهاست که دیگر صحنه نبرد و جنگ نیست زیرا پس از پیروزی های اولیه انصارالله و تسلط آنها بر صنعا، به سرعت خطوط مقدم نبرد عمدتاً به استان های جنوبی و شرقی یمن بین انصارالله و تکفیریها و نیروهای عبدربه منصور هادی منتقل شد. اما عربستان تعمداً جمعیت انسانی و زیرساخت ها را در این منطقه هدف قرار می دهد زیرا این استان ها در مرز با عربستان قرار دارند و این برای عربستان خطر بزرگی است.

اما اینکه چرا آن ها به شیعه اثنی عشری گرایش یافته اند به دلیل تعلق آنها به «جارودیه» در میان فرق زیدیه است. جارودیه نزدیکترین فرقه زیدیه به شیعه دوازده امامی است. پدر حوثی ها «علامه سید بدرالدین حوثی» که یکی از علمای بزرگ جارودی یمن محسوب می شود، به دلیل تبعید و اخراج، به همراه فرزندانش در سال ۱۹۹۴ در قم زندگی کرده است. این یک سال که در قم بوده بسیار تحت تأثیر افکار انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

جارودیه نزدیکترین فرقه زیدیه به شیعه دوازده امامی است، پدر حوثی ها «علامه سید بدرالدین حوثی» که یکی از علمای بزرگ جارودی یمن محسوب می شود، به دلیل تبعید و اخراج، به همراه فرزندانش در سال ۱۹۹۴ در قم زندگی کرده است و بسیار تحت تأثیر افکار انقلاب اسلامی قرار گرفته استاین اقامت خصوصاً بر پسر بزرگ وی، «سید حسین الحوثی» که بنیان گذار حرکت سیاسی و اجتماعی حوثی ها است، بسیار تأثیر گذاشته است. آنها مناسبت های عاشورا و غدیر را خیلی با تفصیل گرامی می دارند و همین امر مستمسکی برای سلفی ها از جمله در عربستان است که حوثی ها به شیعیان دوازده امامی نزدیک شده اند.

همچنین شعارهای آنها مثل «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «لعنت بر یهود»، «اسلام پیروز است»، «مرگ بر آل سعود» و ... شعارهایی هستند که به اهداف انقلاب اسلامی بسیار نزدیک است. بنابراین یکی از دلایل مهمی که عربستان خیلی در یمن دخالت کرد این است که آن ها شیعه اثنی عشری هستند و ارتباطات نزدیکی با انقلاب اسلامی دارند.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
ارتش سوریه و مقاومت حزب الله از 150 نقطه حمله به گروه‌های مسلح الزبدانی را آغاز کردند و هم اکنون درحال پیشروی داخل شهرک از محور غربی الزبدانی هستند.
 
خبرگزاری فارس: آغاز پیشروی داخل الزبدانی از محورغربی/حمله از 150 نقطه به گروه‌های مسلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، عملیات گسترده‌ای که یگان‌های ارتش سوریه و مقاومت حزب الله از اولین ساعات بامداد روز گذشته (جمعه) با هدف آزادسازی شهرک «الزبدانی» در ریف غربی دمشق آغاز کرده بودند، امروز (شنبه) نیز با موفقیت چشمگیر این نیروها ادامه یافت.

جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از منطقه الزبدانی تاکید می‌کند که نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله پس از آنکه موفق شدند، راه اصلی منتهی به شهرک الزبدانی را که در شمال آن قرار دارد، مسدود و تردد در این بزرگراه را کنترل کنند.

در دست گرفتن کنترل راه اصلی شمال الزبدانی به این معناست که شهرک الزبدانی زیر پوشش کامل آتش ارتش سوریه و مقاومت حزب الله قرار گرفته است.

پس از این موفقیت این نیروها الزبدانی را از دو شهرک همجوار آن «سرغایا» و «عین حور» جدا و مرحله دوم حمله به الزبدانی که به گفته منابع آگاه میدانی از 150 نقطه علیه مواضع گروه‌های مسلح تروریستی مستقر داخل این شهرک صورت می‌گرفت، را آغاز کردند.

در این مرحله یگان‌های ارتش سوریه و مقاومت حزب الله قلعه «التل» معروف به قلعه «الکوکو» واقع در غرب الزبدانی را آزاد کردند و درحالی که بخشی از این نیروها ماموریت یافتند، مواضع خود را در این قلعه مستحکم کنند، مابقی نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله حمله به منطقه «الجمعیات» را ِآغاز کردند که بنابر تاکید منابع آگاه میدانی سوری هم اکنون این منطقه نیز در کنترل ارتش سوریه است.

با تسلط ارتش سوریه و مقاومت حزب الله بر سه نقطه مهم و راهبردی الزبدانی یعنی بزرگراه شمال الزبدانی، قلعه التل و منطقه الجمعیات، این نیروها پیشروی زمینی خود را با حمایت و پوشش آتش گسترده یگان توپخانه و نیروی هوایی سوریه آغاز کردند.

منابع محلی درباره وضعیت گروه‌های مسلح مستقر داخل الزبدانی تاکید اظهار داشتند که حالتی از بیم و وحشت گروه‌های مسلح و عناصر تروریستی آنها را فرا گرفته و بسیاری از آنها از رویارویی با ارتش سوریه و مقاومت حزب الله سرباز زده و از این شهرک فرار کرده و یا درحال فرار هستند.

منابع نظامی سوری اعلام کرده‌اند که با آغاز پیشروی زمینی ارتش سوریه و مقاومت حزب الله به سمت شهرک الزبدانی درحال حاضر درگیری‌های شدیدی در مانع ایست و باززسی الشلاح تا منطقه الجمعیات و همچنین دو محور غربی و شرقی این شهرک جریان دارد.

به گفته این منابع ارتش سوریه و مقاومت حزب الله درحال پیشروی به سمت «الجبل الغربی» از محور غربی داخل الزبدانی هستند.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
امام علی(ع) خطبه می­‌خواندند، یک نفر گفت: یا علی! این سرخ­رو­ها را دور خودت جمع کرده‌­ای که منظورش ایرانی­‌ها بودند. دارد که امام با پا به منبر کوبید و فرمود: من دست از این­ها بکشم؟! من می­‌بینم تأویل قرآن را به شما یاد می­‌دهند.
 
خبرگزاری فارس: عالمی که یک سال گوشت نخورد/پیش‌بینی امیرالمؤمنین(ع) درباه آینده ایرانیان

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان به شرح دعای ابوحمزه ثمالی پرداخت که مشروح آن در ادامه می‌آید:

*حقیقت تخلّق به اخلاق الله

دیشب و امشب به مناسبت میلاد با سعادت، امام هماممان، امام حسن مجتبی(ع) مقدّمتاً نکاتی را بیان کردیم. روایت از جمله «أَنَّ أَحْسَنَ الْحَسَنِ الْخُلُقُ الْحَسَن » را خواندیم و گفتیم خلق حسن چیست و بیان کردیم که خلق حسن همان « تَخَلَّقُوا بِأَخْلَاقِ اللَّهِ» است، همان متخلّق به اخلاق الهی بودن. عرض هم کردیم متخلّق شدن به اخلاق الهی و خلق و خوی الهی یعنی هر آنچه که ذوالجلال و الاکرام از انسان بخواهد.

بعد روایاتی را از وجود مقدّس امام صادق و پیامبر خواندیم که می‌فرمودند یک نمونه اخلاق الهی این است که انسان یهود و نصاری را به عنوان ولی خود نگیرد و نکاتش را عرض کردیم.

الان تا بحث اخلاق پیش می­‌آید، تصوّر ما از انسان اخلاقی،کسی است که سربه زیر است، خوب چشم و زبان و گوش و اعضا و جوارحش را کنترل می­‌کند، آزارش به کسی نمی‌­رسد و نفعش به دیگران است، که این‌ها هم هست ولی به حقیقت تخلّق به اخلاق الهی، یعنی هر آنچه که خدا می­‌گوید.

مثل پیامبر که وقتی پررودگار عالم می­‌خواهد ایشان را معرفی کند، نه تنها خود پیامبر را، بلکه همراهان او هم بیان می­‌کند «وَ الَّذینَ مَعَهُ» و می­‌فرماید خصوصیّتشان این است که  «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ». خود پیامبر منشاء اخلاق است و دیگر بالاتر از او متخلّق به اخلاق الهی نداریم، «إِنَّکَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظیم »؛ امّا همین پیامبر باعظمت در مقابل کفّار برخوردش طوری نیست که حالا گاهی با ملایمت باشد و گاهی هم جدّی و شدید، برخوردش اشدّ است. امّا در مقابل غیر کفّار و خودی‌ها رحماء است و این به صورت ظاهر جمع ضدّین است. معمولاً ما تصوّر می­‌کنیم آن کسی که متخلّق به اخلاق الهی است، باید انسانی باشد که دائم آرام است و این که باید یک موقع «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» هم باشد، برای ما بیان نمی‌­شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا در پیامی خواهان توافق اتمی با ایران شد.1426757468200_afp2.jpg

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا در پیامی که در صفحه منسوب به خود در شبکه توئیتر منتشر کرد با اشاره به مسائل جاری در خاورمیانه خواستار توافق اتمی غرب با ایران شد.

زبیگنیو برژینسکی، از اعضای کابینه جیمی کارتر، رئیس جمهور پیشین آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: در حالی که آشوب در خاورمیانه هر روز بیشتر می شود، عاقلانه تر این است که ثبات را بیشتر کنیم نه کمتر. توافق با ایران بهتر از عدم توافق است.

زبیگنیو برژینسکی که در زمان دولت جیمی کارتر مشاور امنیت ملی آمریکا بود، پس از هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا دومین مقام ارشد سابق این کشور است که در۲۴ ساعت گذشته خواستار توافق اتمی با ایران می شود.

به گزارش بی.بی.سی، پیام توئیتری برژینسکی پس از انتشار پیام ویدئویی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صورت گرفته و به نظر می رسد که واکنش به پیشنهاد ظریف باشد.

وزیر امور خارجه در پیام خود خواستار حل و فصل پرونده اتمی با هدف رسیدگی به مسائل مهمتر از جمله بحران خاورمیانه شده بود.

وی در این پیام که از طریق یوتیوب منتشر شد گفته بود: امروز تهدید مشترک ما رشد سریع افراط گرایی خشن و بربریت افسارگسیخته است... تهدیدی که ما با آن رو به رو هستیم در قالب مردانی نقاب دار نمود یافته است که مهد تمدن را هدف گرفته اند.

محمد جواد ظریف با ابراز امیدواری درباره حصول توافق جامع اتمی، گفته بود: امیدوارم همتایان من نیز توجه خود را به این موضوع متمرکز نموده و منابع خود را برای مقابله با این تهدید حیاتی (داعش) متمرکز کنند.

یک مقام دولتی آمریکا بدون ذکر نام به این پیام ویدئویی واکنش نشان داده و ضمن توصیف کردن داعش به عنوان "دشمن مشترک"، گفته است که مذاکرات جاری میان دو کشور در قالب گروه ۱+۵ فقط بر موضوع حل و فصل پرونده اتمی متمرکز است.

مذاکرات اتمی امروز در وین، با دیدار علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا از یک سو و معاونان وزارت خارجه ایران و آمریکا از سرگرفته شده است.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
ما به آمریکایی‌ها بدبینیم و هیچ اعتمادی به آنان نداریم، دولت آمریکا غیرقابل اعتماد ،خودبرتربین ، غیرمنطقی و عهدشکن است.

 



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 شهید بهشتی به سه زبان عربی، انگلیسی و آلمانی سخن می‌گفت و به طلاب، انگلیسی درس می‌داد. به قول خودشان با به ظاهر غیرمذهبی‌ها هم سر و کار داشت. حاضر نبود کسی حتی پشت سر دشمنانش هم بد بگوید. او در خیلی از ویژگی‌ها از جمله انتقادپذیری و صبر و تحمل مخالف، کم نظیر بود. کتاب «صد دقیقه تا بهشت» اثر مجید تولایی صد خاطره از شهید بهشتی است که بخش هایی از آن در زیر می‌آید:

گفتند حالا که «مرگ بر شاه» همه‌گیر شده است؛ شعار جدیدی بدهیم: «شاه زنازاده است، خمینی آزاده است». شهید بهشتی آشفته شد و گفت: رضاخان ازدواج کرده، این شعار حرام است. از پلکان حرام که نمی‌شود به بام سعادت حلال رسید.

- طلبه جوان هر روز به دبیرستان‌ها می‌رفت و انگلیسی تدریس می‌کرد. پولش هم مایه امرار معاش می‌شد. در پاسخ می‌گفت: این گونه استقلالم بیشتر است، نواقص حوزه را بهتر می‌فهمم و با شجاعت بیشتری می‌توانم نقد کنم. بهشتی تا آخر هم با حقوق بازنشستگی آموزش و پرورش زندگی ‌کرد.

- از شهید بهشتی پرسیدند: روحانی هم می‌تواند در شورای شهر برود؟ پاسخ داد: روحانی همه جا می‌تواند برود، به شرط این که علم آن را داشته باشد نه این که تکیه‌اش به علوم حوزوی باشد. صرف روحانی بودن به فرد صلاحیت ورود به هر کاری را نمی‌دهد.

- بنی‌صدر که فرار کرد، همسرش را دستگیر کردند. تماس گرفت و گفت همسر بنی‌صدر تخلفی نکرده است و باید آزاد شود. آزادش نکردند. گفت با اختیارات خودم آزادش می‌کنم. بهشتی می‌گفت: هر یک ثانیه که در زندان باشد گناهش گردن جمهوری اسلامی است.

- در بدترین حالت هم، بر نکات مثبت تاکید می‌کرد.

- شهید بهشتی اسم جوان را برای شورای صدا و سیما معرفی کرده بود. گفته بودند ولی این شخص مخالف شماست. علیه شما دنبال سند بوده است! بهشتی گفت: او جویا و کنجکاو است. چه اشکالی دارد که سندی پیدا کند و مردم را آگاه کند.

- همه برای جلسه جمع شده بودند. باهنر را به دنبال بهشتی فرستادند. بهشتی عذر خواسته بود. گفته بود جمعه متعلق به خانواده است، قرار است به بیرون برویم. اخم باهنر را که دید گفت: بچه‌ها منتظرند، سلام برسانید، بگوید فردا در خدمتمشان هستم.

- به یکی از قضات دادگاه نامه زده بود و نوشته بود: «شنیدم وقتی به مأموریت می‌روی ساک خود را به همراهت می‌دهی. این نشانه تکبر است که حاضری دیگران را خفیف کنی.» قاضی را توبیخ کرده بود. حساس بود، مخصوصاً به رفتار قضات…

- مترجم ترجمه کرد؛ «هیأت کوبایی می‌خواهند با شما عکس یادگاری بگیرند». همه به جز مترجم در کادر ایستاده بودند. پرسید: مگر شما نمی‌آیید؟ گفت: همه می‌دانند من توده‌ای هستم، برای شما بد می‌شود. خندید؛ باید شما هم باشید، دقیقاً کنار من! کادر کامل شد.

- به سخنرانی رفته بود. منافقین هم آمده ‌بودند. داخل جا نبود. بیرون شعار می‌دادند. به حاج آقا گفتند: «از در پشتی بفرمایید که به خلقی‌ها نخورید.» گفت: این همه راه آمده‌اند علیه من شعار بدهند. بگذارید چند «مرگ بر بهشتی» هم در حضور من بگویند. از همان در اصلی رفت.

 



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 تير 1394 | نظرات ()