نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

قبایل نجران سعودی در بیانیه ای با اعلام اینکه حمله عربستان به یمن سیاسی است از حمایت این قبایل از دفاع مشروع یمن در برابر تجاوز سعودی ها خبر داد.قبایل نجران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از البیان، قبایل «یام» و «ولد عبدالله» در منطقه نجران عربستان سعودی با صدور بیانیه ای در قبال تجاوز عربستان سعودی به یمن موضعگیری کردند.

در این بیانیه آمده است: نظام عربستان تمامی معاهداتی که با اجداد ما امضا کردند را نقض کردند.

در ادامه بیانیه گفته شده است: هدف عربستان از حمله به یمن درگیر کردن منطقه نجران به جنگ و درگیری با برادرانمان است. در این بیانیه خطاب به مردم یمن گفته شده است که تجاوز عربستان به شما دخالت در امور داخلی تان است و صرفا با اهداف سیاسی صورت می گیرد.

قبایل نجران اعلام کردند: ما همه برادر هستیم و با تکفیری ها و فتنه افکنان که خون و مال و آبرو و ناموس مردم را مباح می دانند مخالف هستیم. ما با حملات عربستان به یمن مخالف هستیم و حق مشروع یمن در دفاع از خود را مشروع می دانیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
یکی از رهبران جنبش انصارالله با اشاره به اینکه آمریکا خواستار حضور انصارالله در ژنو شد، تصریح کرد واشنگتن در نشست عمان تاکید کرده عربستان نقشی در عرصه سیاسی یمن ندارد.
خبرگزاری فارس: آمریکا خواستار حضور انصارالله در ژنو شد/ ریاض نقشی در عرصه سیاسی یمن ندارد+اسامی نمایندگان انصارالله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا، «عبد الجلیل عدنان الشلل»، یکی از رهبران جنبش «انصار الله» یمن افشا کرد که هیاتی به نمایندگی این جنبش امروز (یک‌شنبه) راهی «ژنو»، پایتخت سوئیس شد تا در مذاکراتی شرکت کند که تحت نظارت سازمان ملل متحد در این شهر برگزار می‌شود و انصار الله به آن دعوت شده است.

این عضو جنبش انصار الله که با خبرنگار فارس در صنعا گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «حمزة علی الحوثی» و «مهدی المشاط» نمایندگان انصار الله در مذاکرات ژنو شمرده می‌شوند و انتظار می‌رود، رهبرانی از انصار الله که در «مسقط»، پایتخت عمان حضور دارند، به آنها ملحق شوند.

الشلل با بیان اینکه عربستان سعودی تلاش کرد، موانعی برسر راه مذاکرات سیاسی ژنو ایجاد کند و این موضوع موجب عدم حضور برخی از احزاب سیاسی در نشست شد، افزود: آمریکا از طریق مسقط از انصار الله و دیگر طرف‌های سیاسی یمنی خواست به ژنو رفته و در مذاکرات حضور یابند.

این عضو انصار الله تصریح کرد: آمریکا در نشست مسقط به صراحت گفت که عربستان دارای هیچ نقش سیاسی در بحران یمن نیست و پس از بدست آمدن توافقات لازم در ژنو، این کشور باید تجاوز خود به یمن را متوقف کند.

«عارف الزوکا»، دبیرکل و «یاسر العواضی»، معاون دبیرکل حزب «کنگره ملی» یمن به عنوان نمایندگان این حزب در کنفرانس ژنو حضور می‌یابند.

پیشتر سازمان ملل برگزاری نشست را یک روز به تعویق انداخته بود تا به دیگر گروه‌ها و طرف‌های سیاسی فرصت لازم جهت شرکت در این نشست را بدهد. اما طرف‌های سیاسی یمنی سازمان ملل را به عدم موضع‌گیری شفاف و اعلام صریح جدول اعمال نشست و میزان و نسبت حضور شرکت کنندگان در آن متهم کردند.

این درحالی است که عربستان تلاش می‌کند، با کسب زمان بیشتر و تحمیل دیدگاهش در خصوص مذاکرات و اعمال فشار، مذاکرات و گفت‌وگوها را محدود به یافتن ابزارهایی جهت اجرای قطعنامه شورای امنیت در قبال یمن کند و این موضوعی است که نیروها و گروه‌های سیاسی یمنی مخالف تجاوز رژیم سعودی به کشورشان، آن را رد می‌کنند.

برخی از کارشناسان تاکید می‌کنند که عربستان سعودی تلاش دارد، پس از شکست در عرصه نظامی، از طریق این مذاکرات و نشست‌ها موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی برای خود بدست آورد.

در آن سو، «ریاض یاسین»، به عنوان رئیس و «عبدالعزیز جباری» و «حسن مجلی»، به عنوان اعضای هیات طرف‌های طرفدار عربستان انتخاب و راهی ژنو شدند.

نیروها و گروه‌های سیاسی به شیوه تقسیم نسبت‌ها جهت نمایندگی در نشست ژنو و حضور در این مذاکرات اعتراض دارند و تاکید می‌کنند که تقسیمات صورت گرفته بیش از هر چیز بر نمایندگی «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری یمن و «خالد بحاح» و هواداران عربستان تمرکز دارد و حضور همه گروه‌های سیاسی یمنی را در نظر نگرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
کی از موضوعاتی که در جریان دادگاه مهدی هاشمی آقازاده معروف به آن رسیدگی شد پرونده فساد اقتصادی استات اویل است که به بازخوانی این پرونده و نحوه حضور این شرکت نروژی در ایران پرداختیم.
 
خبرگزاری فارس: بازخوانی یک پرونده نفتی/رشوه ۱۵ میلیون دلاری جونیور در قرارداد استات اویل

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس این روزها شاهد نهایی شدن حکم قضایی مهدی هاشمی آقازاده جنجالی هستیم که به دلایل مسائل امنیتی،فساد اقتصادی و رشوه به 25 سال حبس محکوم شده است و براساس یک ماده قضایی قرار است تنها 10 سال از عمر خود را در زندان سپری کند.

اگرچه پرونده قضایی این آقازاده بسیار قطور است،اما یکی از موضوعاتی که در دادگاه به آن رسیدگی شد فساد اقتصادی در قرارداد معروف استات اویل نروژ است که در ادامه به بازخوانی این پرونده و نقش جونیور( مهدی هاشمی) در این پرونده می پردازیم.

شرکت نفتی استات اویل سومین شرکت بزرگ نفتی اروپا است که در تاریخ 14 ژوئیه سال 1972 به عنوان یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود و با مدیریت دولت نروژ تاسیس شد و هم اکنون به فعالیت پیمانکاری در صنعت نفت و گاز جهان می‌پردازد.

این گزارش حاکی است اوایل سال 85 خبری در رسانه های جهان منتشر شد که از پرداخت رشوه 15 میلیون دلاری این شرکت به یکی از مقامات نفتی ایران برای فعالیت در فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی پرده بر می داشت.

براین اساس شرکت استات اویل نروژ از طریق یک موسسه مشاوره نفتی به نام هورتون که مقر آن در لندن قرار دارد، برای دستیابی به قرارداد توسعه فازهای 6،7 و 8 پارس جنوبی در سال های 2002 و 2003 به یکی از مقامات نفتی در ایران رشوه پرداخت کرده است.

* ماجرا چه بود؟

براساس این گزارش ریچارد هابرد رئیس مستعفی هیئت مدیره شرکت استات اویل نروژ در نامه ای که مخاطبش اعضای هیئت مدیره است می نویسد می‌خواهم خلاصه ای از حقایق و وقایعی که قبلا به پلیس اقتصادی اعلام کرده ام به اطلاع اعضاء محترم هیئت مدیره برسانم.

در این اعتراف نامه که در رسانه های جهان نیز منتشر شد آمده است، یکی از اعضای شرکت استات اویل نروژ در نوامبر 2000 به ایران می رود و با مسئولان شرکت ملی نفت ایران دیدار می کند تا برای همکاری با ایرانی ها 7 پروژه را ارزیابی کنند؛ در این شرایط بود که کم کم باب ارتباط آن آقازاده با نفوذ با استات اویل باز شد.

ریچارد هابرد می نویسد، طی سال 2001 در حالی که ارزیابی ها در خصوص 6 یا 7 پروژه پیشنهادی در حال انجام بود، شرکت استات اویل ایران با فردی که از او تحت عنوان جونیور یاد می شد ، تماس برقرار کرد. تا اولین جلسه در دفتر استات اویل برگزار شود.

پس از برگزاری این جلسه و جلسات مشابهی که در ایران برگزار شد، متوجه شدیم که این فرد مشاور وزیر نفت ایران و خانواده وی نیز قدرت و نفوذ زیادی در تجارت نفت و گاز دارد.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
نیروهای مسلح عراق طی یک سال گذشته، پس از تهاجم تکفیری‌های داعش به استان‌های مختلف این کشور، دستاوردهای متعددی داشته‌اند که آزادی کامل استان‌های بابل، دیالی و اغلب مناطق استان صلاح‌الدین از جمله آنهاست.
 
خبرگزاری فارس: آزادسازی 30 شهر و منطقه در 7 استان عراق به دست ارتش و بسیج مردمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهریور ماه سال 1393، نیروهای تروریستی داعش بر بخش اعظمی از مناطق غربی و شمال غربی عراق سیطره داشتند اما از سرعت پیشروی آنها در بعضی مناطق کم شده و در بعضی مناطق بطور کامل متوقف شده است.

مهمترین دستاورد‌های نیروهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) از شهریور ماه سال 93 تا نیمه دوم خرداد سال 94 به شرح زیر است:

1- استان بابل: پاکسازی منطقه جرف الصخر.

منطقه مهم و استراتژیک جرف الصخر استانهای (بابل و الانبار و بغداد) را بهم مرتبط می سازد. منطقه جرف الصخر داری مساحتی قریب به 50 کیلومتر مربع و دارای جمعیتی بین 80 تا 100 هزار نفر است. این منطقه بعنوان مرکز اصلی داعش در ولایت جنوب به حساب می آمد. همچنین پاکسازی مناطق مهم و استراتژیک الاسکندریه و المسیب از دیگر دستاوردهای نبرد با داعش در استان بابل بود.

2- استان بغداد: پاکسازی مناطق اللطیفیه، الیوسفیه، المحمودیه، ابوغریب‌، عرب جبور، التاجی، الطارمیه، المشاهده، النباعی و اطراف منطقه الرضوانیه و همچنان پیشروی به سمت منطقه سلمان پاک که تمامی مناطق ذکر شده به «کمربند بغداد» معروف هستند و دارای جمعیت اهل سنت هستند.

3- استان دیالی: استان دیالی در شرق کشور عراق و از استانهای هم‌مرز با کشور جمهوری اسلامی ایران است.

نیروهای تروریستی داعش در استان دیالی بر مناطق السعدیه، جلولاء، العظیم، المقدادیه، المنصوریه، الخالص و بخش‌هایی از منطقه بعقوبه و حمرین و همچنین تا نزدیکی مناطق اداری مرزی با استان صلاح الدین سیطره کامل داشتند که در یک سال گذشته نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای بسیج مردمی «الحشد الشعبی» موفق به پاکسازی تمام مناطق ذکر شده شدند.

استان دیالی بطور کامل از وجود نیروهای تروریستی داعش پاکسازی شده است. با  اشغال کشور عراق توسط نیروهای آمریکایی، بخش اعظمی از استان تحت اشغال نیروهای تروریستی القاعده و نیروهای بعثی درآمده بود و همچنین در طول سال گذشته نیروهای تروریستی داعش با ورود به کشور عراق بخش اعظمی از استان را تحت اشغال خود درآوردند. پاکسازی تمام استان به دست نیروهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی از مهمترین دستاورد در طول یک سال گذشته محسوب می‌شود.

4- استان صلاح الدین: استان صلاح الدین که واقع در شمال پایتخت عراق و تقریبا در مرکز کشور واقع شده است، دارای بافت تقریبا اهل سنت است. پاکسازی مناطق و شهرهای مهم و استراتژیک تکریت، الدور، سامراء، بلد، الضلوعیه، الاسحاقی، یثرب، الطوز، الدجیل، آمرلی، سلیمان بیک، بنکجه، التاجی، الضلوعیه و همچنین مناطق العلم و المعتصم بدست نیروهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی «الحشد الشعبی» از وجود نیروهای تروریستی داعش، کامل شده است. 

با پاکسازی مناطق ذکر شده تقریبا می‌توان گفت که بیش از 95 درصد از استان صلاح الدین پاکسازی شده است. شهر و پالایشگاه مهم و استراتژیک بیجی تقریبا تحت کنترل نیروهای عراقی قرار دارد. 

 



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
رئیس‌جمهور امروز گفت «اگر تولید کاسته شود حتی برای نان شب هم نیاز داریم گندم از خارج وارد کنیم» این در حالی است که پشت پرده واردات کالاهای مشابه تولید داخل از رد و بدل شدن پورسانت‌های ۱۵ درصدی بین برخی واردکنندگان و کارشناسان دستگاههای متولی حکایت دارد.
 
خبرگزاری فارس: پشت پرده واردات کالاهای مشابه تولید داخل/ پورسانت ۱۵ درصدی؛ مبنای استعلام‌های عدم ساخت داخل

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این روزها بحث حمایت از تولید داخل در شرایطی در دولت و به ویژه وزارت صنعت مطرح است که روند واردات کالاهای مشابه تولید داخل تندتر شده و دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران روش‌های جدیدتری را برای سندسازی و دور زدن قانون استفاده حداکثری از توان تولید داخل پیدا کرده‌اند.

به این ترتیب تأکید بر داخلی سازی و کاهش واردات در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی در حالی مطرح است که صنعتگران از افزایش واردات کالاهای مشابه تولید داخل گلایه دارند، وارداتی که یا به خاطر رانت و سود بالای موجود در واردات و دلالی صورت می‌گیرد و یا از محل پول‌های بلوکه شده ایران در کشورهایی مانند چین و هند.

در شرایط فعلی که بخش های مختلف اقتصادی کشور با رکود همراه است، ارائه سفارش به تولیدکنندگان داخلی و اجرای طرح‌های اقتصادی با تأکید بر تأمین تجهیزات از تولیدات داخل، مهمترین اقدام در جهت کاهش رکود در بازار محصولات صنعتی و اشتغال‌زایی در کشور محسوب می‌شود.

با این وجود، واردات کالاها و تجهیزات مشابه تولید داخل با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و رانت موجود در اعطای وام‌های ارزی و حق کمیسیونی که شرکت‌های دولتی در خرید تجهیزات خارجی دریافت می‌کنند مشوقی برای جایگزینی تولیدات وارداتی به جای تولیدات داخل است.

* پورسانت های 10 تا 15 درصدی واردات برای برخی دستگاههای متولی

برخی منابع خبری این روزها از اعطای پورسانت 10 تا 15 درصدی به بعضی دستگاههای متولی در مورد گرفتن استعلام از آنها مبنی بر عدم ساخت داخل یک کالا حکایت دارد و به این ترتیب اعلام می‌شود که کالای مد نظر در داخل تولید نمی‌شود و این مسئله عاملی برای صدور مجوز واردات می شود.

برخی واردکنندگان با اظهار خلاف واقع و دریافت استعلامهای صوری در مورد ساخت داخل بودن یک کالا یا تجهیزات از طریق پرداخت پورسانت به برخی کارشناسان دستگاههای متولی موفق به واردات کالای مشابه تولید داخلی می‌شوند.

در این شرایط نبود یک بانک اطلاعاتی دقیق و به‌روز در وزارت صنعت در مورد کالاها و تجهیزات تولید داخل باعث شده تا نظارت خوبی بر واردات کالا و تجهیزات خارجی وجود نداشته باشد و در نتیجه در موارد زیادی شاهد واردات کالاهای مشابه تولید داخل هستیم.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
یک روزنامه آلمانی با انتقاد از سیاست‌های عربستان در جنگ این کشور با یمن نوشت که عربستان به هیچکدام از اهداف خود در این جنگ نرسیده و سیاست‌هایش رو به شکست است.
 
خبرگزاری فارس: عربستان به هیچ‌یک از اهدافش در یمن نرسیده/ریاض نگران است انصارالله، حزب‌الله دوم شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی در یمن رویکردی را در پیش گرفته که موفقیتی در پی ندارد. شکست‌های این کشور در یمن که کشوری فقیر است رو به افزایش است و این در شرایطی است که دشمنان عربستان هم بیش از هر وقت دیگری قدرتمند شده‌اند.

روزنامه آلمانی «فرانکفورتر‌آلگماینه» با این مقدمه نوشته است، که مارس 2015 عربستان علیه عربستان وارد جنگ شد اما پادشاه این کشور تاکنون به هیچکدام از اهداف جنگ نرسیده است. حوثی‌ها، شیعیان همچنان در شمال کشور حضور و همچنان در صنعا هستند و «منصور عبد ربه هادی» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور هم همچنان در ریاض در تبعید به سر می‌برد. با این حال هواپیماهای عربستان و امارات متحده عربی همچنان یمن و افراد غیر نظامی را بمباران می‌کنند.

«راینر هرمان» نویسنده این گزارش نوشته است که در این بین وضعیت انسانی مردم است که در تمامی کشور وخیم است. یمن فقیرترین کشور جهان عرب است بنابر این مردم یمن از شاخ آفریقا به جیبوتی، اتیوپی و سومالی می‌روند تا امنیت داشته باشند. در شهر بندری عدن از چند هفته گذشته نه آب است و نه برق. ریاض با خبرنگارهای غربی هم همکاری نمی‌کند در جیبوتی این نگرانی وجود دارد که به خبرنگاران آمریکایی اجازه ورود به یمن داده نشود. 

این روزنامه آلمانی نوشت که این جنگ که امضای ملک سلمان پادشاه را دارد، نابودی یمن را تسریع می‌کند و این کشور را به سمت هرج و مرج می‌برد. شبکه‌های ایمنی این کشور تخریب شده‌اند.

به نوشته هرمان، آغاز حمله به یمن با مخالفت‌های داخلی در عربستان نیز مواجه بوده و حتی «متعب بن عبدالله» ولیعهد سابق و رئیس گارد ملی تلاش کرده است تا از آن جلوگیری کند. 

به نوشته آلگماینه، حمله عربستان به یمن با مقاومت ارتش یمن مواجه شده است. این روزنامه آلمانی البته دلیل این امر را ارتباط علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق یمن با ارتش دانسته است.

هرمان به نقل از «عبدالخالق عبدالله» استاد علوم سیاسی در دبی نوشته است که عربستان سعودی نگران است که انصارالله در یمن، مانند حزب‌الله در لبنان، قدرتمند شود. 

این گزارش با اشاره به مبارزه انصارالله با القاعده در یمن، نوشته است که این گروه حالا به دشمن مشترک حوثی‌ها و حزب اصلاح یمن بدل شده و همین امر موجب ائتلاف میان دو گروه علیه انصارالله شده است.

در پایان این گزارش آمده است که با توجه به این مسائل، به نظر می‌رسد تا حوثی‌ها همچنان کنترل صنعا را در اختیار داشته باشند و با ادامه حملات حتی جنوبی‌ها برای استقلال از یمن تلاش کنند. 

 



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در هنگام سخنرانی منصور هادی رييس جمهور مستعفی يمن در جلسه حضور نداشت.

حسین امیر عبداللهیان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اميرعبداللهيان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان که به عربستان سفر کرده است در نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامي شركت كرد.

وي طي سخنراني خود بر وحدت و تماميت ارضي يمن تاكيد و از تداوم انهدام زيرساخت هاي يمن شديدا انتقاد كرد.

معاون وزير خارجه با تبيين طرح سياسي ٤ ماده اي ارائه شده از سوي وزير خارجه كشورمان از اتخاذ رويكرد نظامي عليه يمن انتقاد و بر ضرورت فوري توقف حملات عليه مردم بي دفاع يمن و پايان دادن به محاصره انساني اين كشور بويژه در آستانه ماه مبارك رمضان تاكيد كرد.

نماينده كشورمان در نشست جده با تشريح اقدامات ايران براي ارسال كمك هاي انساندوستانه به همه نقاط يمن، حمايت ايران از گفتكوهاي يمني-يمني در ژنو را مورد تاكيد قرار داده و تلاش هاي دبيركل سازمان ملل و نقش نماينده دبيركل سازمان ملل در امور يمن را در اين گفتگوها مورد توجه قرار داد.

اميرعبداللهيان از كشورهاي عضو سازمان همکاری اسلامي خواست كه به وظايف انساني و اسلامي خود در قبال مردم يمن عمل نمايند.

وي افزود: توسل به روش نظامي در قبال بحران داخلي سياسي در يمن خطاست و نتيجه اي جز افزايش افراط گرايي و تروريسم و به مخاطره انداختن امنيت منطقه مشترك ما نخواهد داشت.

علاوه بر  منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن، اياد مدني دبيركل سازمان همكاری اسلامی، وزراي خارجه عربستان، كويت، مصر، تركيه و افغانستان نیز ديدگاههای خود را در این اجلاس مطرح كردند.

گفتنی است امیرعبداللهیان در هنگام سخنراني منصور هادی رييس جمهور مستعفي يمن در جلسه حضور نداشت.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
عضو ارشد تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران گفت: تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با موضوع هسته ای علیه کشورمان از روز اجرای توافق لغو خواهد شد.
 
خبرگزاری فارس: عراقچی: توافق خوب را فدای زمان نمی‌کنیم/ تحریم‌ها از روز اجرای توافق لغو می‌شود/ حل اختلافات کلیدی با حضور وزرا/کسی طالب تمدید نیست

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران گفت: تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با موضوع هسته ای علیه کشورمان از روز اجرای توافق لغو خواهد شد.

عراقچی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به نزدیک شدن به 10 تیر پایان ضرب الاجل هفت ماهه توافق ژنو افزود: ما امشب به محل مذاکرات می‌رویم تا 10 تیر در آنجا مستقر می‌شویم تا بتوانیم آخرین کارها را انجام دهیم و به قول معروف پرانتزهای داخل متن را که حاکی از اختلاف است، کاهش دهیم. 

وی گفت: احتمالاً تعدادی از اختلافات که مقداری کلیدی و اساسی‌تر است، برای روزهای آخر می‌ماند تا وزرا ملحق شوند و در سطح آنان تصمیم گیری شود. 

عراقچی افزود: ما 10 تیر را برای پایان مذاکرات در نظر گرفته‌ایم، اما این طور نیست که توافقی خوب و مطلوب را فدای این تاریخ کنیم اگر لازم باشد ممکن است چند روزی فراتر برود یا زودتر تمام شود اینها به نظر ما اصل قضیه نیست. 

وی تأکید کرد: ما به تاریخ مشخصی پایبند نیستیم و یک تاریخ مشخص برای ما مقدس نیست، آنچه برای ما ارزش دارد توافقی مطلوب است که حقوق ملت ایران در آن رعایت و خواسته‌های ما در آن تأمین شود اگر لازم باشد که بیشتر بمانیم این کار را حتماً خواهیم کرد. 

معاون وزیر امور خارجه گفت: در دور گذشته که در وین بودیم پیشرفت نسبتاً خوب اما آهسته داشتیم این مسیر ادامه دارد تا به سرانجام برسیم تا اگر بشود اختلافات را نهایتاً حل و فصل کنیم و به آنچه مطلوب ماست برسیم. 

عراقچی در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌های اقتصادی علیه ما در روز توافق احتمالی لغو خواهد شد یا گام به گام خواهد بود؟ اظهار داشت: ما در روزی که توافق صورت گیرد فرض کنیم دهم،‌ یازدهم یا دوازدهم تیر، آن روز توافق اجرایی هم نمی‌شود، یعنی توافق به دست می‌آید و ممکن است اعلام هم بشود که توافق شده است، اما همان روز اجرا نمی‌شود. 

وی گفت: علت این است که برخی مراحل فنی و حقوقی باید طی شود و مجالس و پارلمان‌های کشورهای طرف مذاکره اعم از کنگره آمریکا، سازمان‌های اروپایی و مجلس شورای اسلامی ممکن است بخواهند مروری بر توافق داشته باشند. 

عراقچی افزود: طبعاً این در اختیار نمایندگان مردم است و پس از اینکه این مرورها انجام شد باید مقدمات فنی از هر دو طرف صورت بگیرد و پس از طی این مقدمات به روزی برسیم که آماده اجرای توافق شویم. 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: در روز اجرای توافق تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه ما همگی رفع خواهد شد یعنی روزی که توافق اجرا شود همان روز اعلام خواهد شد که همه تحریم‌های اقتصادی و مالی در همه حوزه‌هایی که در چارچوب هسته‌ای علیه ما وضع شده است، لغو خواهد شد. 

وی تحریم‌های نفتی، گاز، پتروشیمی، بانکی، مالی، بیمه،‌ کشتیرانی، طلا و ریال را بخشی از فهرست‌های تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای برشمرد که در روز اجرای توافق لغو خواهد شد. 

عراقچی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا تا زمانی که تحریم‌ها علیه ما لغو نشده است ما هم تعهداتمان را اجرا نخواهیم کرد؟ تأکید کرد: حتماً‌ همین طور است، ما هم تعهداتمان را تا آن زمان اجرا نخواهیم کرد، مگر مقدماتی که از نظر فنی برای اجرا شدن لازم باشد. 

وی گفت: اینجا مشکلی به نام همزمانی وجود دارد که کماکان در حال بررسی آن هستیم و یکی از پرانتزهای بسیار مهمی که هنوز باز مانده همین نکته‌ای است که آنچه از ترتیبات یا مقدمات فنی باید آماده سازی کنیم در مقایسه با مقدماتی که آنان باید فراهم کنند، مقداری زمان بیشتر می‌برد. 

عراقچی افزود: اینکه چگونه می‌توان این دو را با هم همزمان کرد در حال بررسی است؛ پیشنهادها و ایده‌هایی وجود دارد و فکر می‌کنم که نهایتاً راه‌حل‌هایی که اطمینان بخش باشد برای هر دو طرف در این خصوص یافت شود تا اینگونه وقتی به روز اجرای توافق رسیدیم همه چیز در روالی معقول اجرا شود. 



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

1434433421907_19.jpg

حتمالا این روزها کابوس می‌بیند که قرآن کُردی را در دست راستش گرفته و چشم در چشم مردم حکومت سکولارش، مانند کودکی که دستش از آرزوهایش کوتاه مانده، بغض می‌کند. او رجب طیب اردوغان است؛ شکست خورده انتخابات هفتم ژوئن که پیش از آن رویای پاشا شدن را در سر می‌پروراند.

 هفتم ژوئن برای او که دیگر این اواخر خود را مرد یکه‌تاز عرصه سیاست ترکیه می‌دانست، شکست سنگینی محسوب می‌شود. حزب متبوع عدالت و توسعه او (AKP) اگر چه حزب برتر در این انتخابات بود اما کاهش چشم‌گیر آرای این حزب در مقابل افزایش آرای احزاب رقیب در کنار ناکامی در به دست آوردن اکثریت پارلمان کافی است تا خواب را برای مدت‌ها از چشمان رییس‌جمهور زیادی‌خواه ترکیه بگیرد.

 او جدای از اینکه بی‌طرفی‌اش در انتخابات را به عنوان رییس‌جمهور حفظ نکرد با شرکت در کمپین‌ انتخاباتی حزبش از هر وسیله‌ای برای رای‌ربایی استفاده کرد. او با تمرکز بر آرزوهای دیرینه‌اش در تغییر قانون اساسی و پس از آن بریدن صدای هر مخالفی، با تکیه بر محبوبیت رویایی خود فراموش کرد که طرفش مردمی هستند که دهه‌ها بی‌ثباتی و دیکتاتوری را تجربه کرده و از هیچ چیزی بجز تکرار آن نمی‌ترسند.

 حزب عدالت و توسعه و به طور اخص مرد شماره یک آن طی دو سال اخیر و هم‌زمان با پایان دوره نخست‌وزیری‌اش ساز جدیدی کوک کرد. اردوغان مدام تاکید می‌کرد که سیستم پارلمانی موجود دچار کمبودهایی است و باید با تغییر آن به یک سیستم ریاست‌جمهوری کمبودهای آن را ترمیم و آن را به‌روز رسانی کرد. اما حقیقت آن بود که کناره‌گیری از قدرت و تبدیل شدن به صورتکی بی‌خاصیت در سیاست دست کم برای چهار سال برای او هر روز ترسناکتر و جدی‌تر می‌شد. بر این اساس می‌توان گفت با نتایج انتخابات اخیر اردوغان 61 ساله قطعا در اعماق ذهنش در رفراندوم تخیلی خود باخته است.

 



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

بشار اسد در دیدار با فرستاده سازمان ملل به سوریه در دمشق گفت: سکوت اختیار کردن در برابر جنایت‌های تروریست‌ها می‌تواند موجب تشویق آن‌ها به ادامه اقداماتشان شود.

1410439419811_1854.jpg

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه در سفر خود به دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و با وی درخصوص آخرین تحولات اوضاع سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

بشار اسد در این دیدار گفت: سکوت اختیار کردن در برابر جنایت‌های تروریست‌ها می‌تواند موجب تشویق آن‌ها به ادامه اقدامات تروریستی شود.

بشار اسد تاکید کرد که جهان باید نسبت به خطری که تروریسم برای امنیت و ثبات آن دارد، آگاه باشد و موضعی جسورانه علیه کسانی که تروریست‌ها را حمایت مالی می‌کنند و برای تحرک آنها شرایط مناسبی را فراهم می‌کنند اتخاذ کند.

رئیس‌جمهوری سوریه افزود: جهان باید این موضع قاطع را علیه کسانی اتخاذ کند که به قطعنامه‌های شورای امنیت درخصوص تروریسم در منطقه اهمیت نمی‌دهند.

دی میستورا در این دیدار اعلام کرد که هدف وی از سفر به دمشق این است که بشار اسد را در جریان نتایج رایزنی‌های خود در ژنو با طرف‌های سوری بگذارد و درخصوص اتخاذ اقدامات آتی جهت تکمیل گزارشش درباره سوریه که اواخر ژوئیه به شورای امنیت ارائه می‌شود با وی به گفتگو بپردازد.

در این دیدار درخصوص جنایت‌های تروریست‌ها علیه غیرنظامیان در حلب صحبت شد و دو طرف تاکید کردند که خطر اصلی که سوریه و سوری‌ها را تهدید می‌کند تروریسمی است که از سوی برخی کشورها حمایت می‌شود و در حال حاضر نیز مهم‌ترین مساله بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه و حفظ حاکمیت و وحدت اراضی آن است.

در پایان این دیدار دو طرف بر پیگیری و ادامه گفتگوها برای ایجاد راهکار سیاسی بحران سوریه و بازگرداندن امنیت و ثبات به آن توافق کردند.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید علامت غلط و حرفهای غیر واقعی به دنیا ارائه شود. نباید بگوییم ما آب خوردن نداریم و کشور محاصره شده است. سیاست خارجه قاجاری و پهلوی دیگر به ایران بر نمی‌گردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این صداها (شعارهای مردم از قبیل نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا) را مذاکره‌کنندگان ما که پشت میز روبروی آنها می‌نشینند باید به خوبی بشنوند و بفهمند.

رضایی با اشاره به شعارهای مردم اظهار داشت: این صداها جدی و واقعی است؛ صدای جوانانی است که حاضرند تا آخرین قطره خون خود را فدای آزادی و سربلندی ایران اسلامی کنند.

وی خطاب به خبرنگاران خارجی افزود: این صدای واقعی ملت ایران را به گوش جهانیان برسانید تا بدانند ملت ایران به هیچ وجه عقب‌نشینی نمی‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

خبرگزاری تسنیم: این پایان داستان طولانی و شورانگیز امروز تشییع شهدای گمنام ایرانی است:«دست روزگار سرانجام شهدای دست‌بسته را به تشییع شبانه کشاند» اتفاقی که داغ تاریخی بزرگ شیعه را امروز برای همه آن‌هایی که در این لحظات تاریخی در معراج بودند زنده کرد .      

تشییع شهدا 
 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع پیکر پاک 270 شهید تازه تفحص‌شده امروز در فضایی وصف‌نشدنی در خیابان‌تهران برگزار شد. اتفاق بزرگی که خیلی زود تبدیل به اتفاقی تاریخی و بی‌سابقه در تاریخ معاصر ایرانی شد.

جمعیت غیرقابل‌شمارشی که امروز در تهران برای پاسداشت 270 شهید دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره آرمان‌ آنها گردهم آمده بودند، سند بزرگی بر ادامه آرمان سال 57 خمینی بزرگ است.

این استقبال بی‌سابقه ایرانی‌ها از شهدای 8 سال دفاع مقدس، در شرایط امروز جامعه و سیاست ایرانی، شواهد فرامتنی زیادی به وجود آورد که احتمالا در روزهای آینده محل بحث فراوانی خواهد بود.

با وجود همه پیش‌بینی‌ها مبنی بر استقبال وسیع مردمی از تشییع شهدای غواص، حضور مردمی در مراسم امروز غیرقابل‌‌باور بود.

ماجرای شهدای تازه تفحص شده ایرانی، ماجرای شگفت‌آوری در وضعیت امروز جامعه ایرانی است. چیزی در حدود یک ماه پیش خبر کشف پیکر پاک 175 شهید غواص که با دستان بسته به شهادت رسیده بودند، انفجاری در افکار عمومی و رسانه‌‌های ایرانی به وجود آورد و ابراز احساسات بی‌شمار و شگفت‌انگیز ایرانیان به شهدای وطن، اتفاقات بی‌سابقه‌ای به وجود آورد. 36 سال بعد از وقوع انقلاب اسلامی و چیزی در حدود 20 سال بعد از پایان جنگ، این اتفاق برای همه کسانی که در دو سر طیف مردّدان و حامیان آرمان‌های خمینی کبیر بودند، اتفاق بزرگی به حساب می آید.

محدود نبودن ابراز علاقه و ارادت ایرانی‌ها به این شهدای تازه تفحص شده در قالب‌های کلیشه‌‌های معمول این سالها، یکی از بزرگترین اتفاقات دوران معاصر ایرانی است. آدم‌هایی با سلایق و نگاه‌های مختلف سیاسی و مذهبی و فرهنگی در طول این مدت، حمایت خود را از آرمانی که این شهدای برای آن جان باختند اعلام کرد‌ه‌اند و پیش‌بینی می‌شود که گردهمایی امروز بند ترمیم بزرگی بر همه اختلافات و نزاع‌های جعلی و غیرواقعی اما بزرگ‌شده جامعه ایرانی باشد.

تشییع این شهدا از میدان بهارستان (مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران) آغاز شده و سپس با حضور گسترده مردم و مسئولین به خیابان شهید مصطفی خمینی، چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر، میدان امام خمینی(ره)، خیابان شهید فیاض‌بخش، خیابان وحدت اسلامی و نهایتاً خیابان بهشت به‌سمت معراج شهدا ادامه خواهد داشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

به گفته بسیاری از مقامات عالیرتبه دولت عراق فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی در این کشور طی سال گذشته میلادی نقش بسزایی در جلوگیری از تجزیه عراق داشت.

آیت الله سیستانی

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل:  یک سال قبل درست در چنین روزهایی آیت الله سیستانی، مرجعیت عالی دینی عراق با صدور فتوای کفایی خواستار مشارکت آن دسته از جوانان عراقی که قادر به حمل سلاح هستند در میدان نبرد علیه داعش شد. فتوای آیت الله سیستانی پس از سقوط شهر موصل واقع در استان نینوا به دست داعش صادر و توسط «شیخ عبدالمهدی الکربلائی» نماینده ایشان در نماز جمعه اعلام شد. شیخ عبدالمهدی الکربلائی در بیان علل صدور این فتوا توسط آیت الله سیستانی پس از نماز جمعه سال گذشته در کربلاء گفت: اوضاع کنونی عراق بسیار خطرناک بوده و مسؤولیت شرعی و ملی بزرگی در برهه کنونی بر عهده ما قرار دارد. ملت و کشور عراق با چالش و خطر بزرگی مواجه هستند به گونه ای که تروریست ها تنها به هدف قرار دادن استان های نینوا و صلاح الدین بسنده نکرده بلکه همه استان ها به ویژه بغداد، کربلا و نجف اشرف را در تیررس قرار داده اند. وی همچنین ادامه داد: بر شهروندانی که توانایی حمل سلاح و مبارزه با تروریست ها را دارند، واجب کفایی است به دفاع از کشور، ملت و مقدسات پرداخته و به نیروهای امنیتی بپیوندند.

پس از صدور این فتوای «تاریخی» توسط آیت الله سیستانی، موجی از ترس و وحشت در صفوف تروریست های داعش رخنه کرد. تکفیریهای داعش با انتشار مطالبی در صفحات منسوب به خود در شبکه های اجتماعی از نگرانی خود در قبال این فتوا پرده برداشتند. در همین رابطه یکی از تکفیریهای عضو داعش به نام «ابوقتاده المغربی» در صفحه منسوب به خود در توئیتر نوشت: شیعیان عراق از مرگ نمی هراسند. ما یک نفر از آنها را می کشیم اما هر یک از آنها ۱۰۰ نفر از ما را به قتل می رسانند. اگر همین روند ادامه داشته باشد، داعش در عراق جایی نخواهد داشت.

در شرایطی که داعش پیش بینی می کرد که تنها شیعیان عراقی از فتوای مرجعیت عالی دینی عراق استقبال کنند، اما هزاران نفر از اهل تسنن در عراق به فتوای آیت الله سیستانی لبیک گفتند.

اهل تسنن عراق

بر اساس آمارهای منتشر شده پس از صدور فتوای آیت الله سیستانی هزاران نفر از جوانان عراقی از شیعیان گرفته تا اهل تسنن در استان های بغداد، بصره، الانبار، نینوا، دیالی، مُثنی، ذی قار و صلاح الدین برای به دست گرفتن سلاح و مبارزه با تروریست های تکفیری داعش داوطلب شدند. در کنار شیعیان و اهل تسنن عشایر و قبایل عراقی نیز نقش بسزایی را در مبارزه با تروریست های داعش به دنبال صدور فتوای جهاد کفایی ایفا کردند. شمار داوطلبان مردمی مبارزه با داعش در عراق تا جایی گسترش یافت که کمیته های نام نویسی از این افراد، روند نام نویسی را برای مدتی موقت متوقف کردند.

فتوای جهاد کفایی موجب شد تا نیروهای بسیج مردمی در عراق شکل گرفته و این نیروها دوشا دوش نظامیان ارتش با تروریستهای داعش بجنگند. پس از ورود نیروهای مردمی عراق به صحنه نبرد با داعش، پیشروی های ارتش در مبارزه با این گروه تروریستی تسریع شد. سیطره بر منطقه استراتژیک «جرف الصخر» واقع در شرق استان دیالی و پاکسازی شهر تکریت، زادگاه دیکتاتور سابق عراق از لوث داعش از جمله مهم ترین دستاوردهای نیروهای مردمی در همکاری با ارتش به شمار می رود. پیش از ورود نیروهای مردمی عراق به میدان نبرد با داعش، این گروه تروریستی کنترل بسیاری از میدان های نفتی مهم عراق را در دست داشت، اما اکنون تسلط آنها بر این میدان ها به شدت محدود شده است.

نیروهای مردمی عراق

تأثیرگذاری ورود نیروهای مردمی به میدان نبرد با داعش به دنبال فتوای جهاد کفایی تا جایی پیش رفت که «محمد سالم الغبان»، وزیر کشور عراق در این زمینه گفت: تشکیل نیروهای مردمی یک تجربه موفق برای عراق محسوب می شود، زیرا این نیروها ایفا کننده نقش اصلی در آزادسازی بسیاری از مناطق اشغال شده توسط داعش هستند.

وی همچنین ادامه داد: پس از اشغال موصل، نیروهای مردمی با همکاری های گسترده با نظامیان ارتش موفق شدند دستاوردهای بسیاری را در مبارزه با گروه های تکفیری محقق کنند.

پایگاه «صوت العراق» در تحلیل نتایج جهاد کفایی نیروهای مردمی علیه داعش می نویسد: نیروهای امنیتی نقش مهمی را در تأمین امنیت بسیاری از استان های مهم مانند بغداد و دیالی ایفا کردند. آنچه که بیش از هرچیز دیگری همگان را به حیرت درآورده است، شکستن محاصره شهر آمرلی است. این شهر ماه ها تحت محاصره تروریست های داعش بود اما سرانجام دخالت نیروهای مردمی و همکاری آنها با ارتش به شکسته شدن این محاصره منجر شد.

یکی از دستاوردهای مهم فتوای کفایی آیت الله سیستانی، آشکار شدن نقش نیروهای مردمی در مبارزه با تروریسم است. این فتوا می تواند الگویی برای هر کشور دیگری باشد که در حال حاضر درگیر مبارزه با تروریسم است. همین مسأله موجب شد تا «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق دستور تسلیح نیروهای مردمی استان الانبار به منظور آغاز عملیات پاکسازی شهر الرمادی از لوث تروریست های داعش را صادر کند. در واقع دولت عراق در نهایت به این نتیجه رسید که پاکسازی خاک این کشور از تروریست های داعش بدون مشارکت نیروهای مردمی محقق نخواهد شد. بر همین اساس، حیدر العبادی حتی از عزم خود برای روانه ساختن نیروهای بسیج مردمی به سمت شهر موصل واقع در استان نینوا به منظور آغاز عملیات پاکسازی آن خبر داد.

اما نکته ای که ذکر آن در اینجا حائز اهمیت محسوب می‌شود، این است که فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی برای تمامی مردم عراق از تمامی اقشار صادر شده و محدود به گروه و فرقه خاصی نمی شود. بسیاری به دنبال آن هستند تا نیروهای مردمی را به شیعیان عراقی محدود کنند اما این فتوا خطاب به تمامی مردم عراق صادر شد. همانگونه که گفته شد اهل تسنن در کنار شیعیان بخش وسیعی از اعضای نیروهای مردمی را تشکیل می دهند. به گفته کارشناسان یکی از دستاوردهای دیگر این فتوا که شاید زیاد به چشم نخورد افزایش وحدت میان اقشار مختلف جامعه عراق بود؛ اقشاری که با حفظ وحدت و به دور از هرگونه اختلاف دوشادوش یکدیگر به منظور تحقق یک هدف یعنی از میان برداشتن داعش وارد میدان نبرد شدند.

بسیاری از مقامات عراقی در سالروز صدور فتوای جهاد کفایی توسط مرجعیت عالی دینی این کشور، ضمن تقدیر و تمجید از این فتوا آن را عامل نجات عراق عنوان کردند. به همین مناسبت «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای ضمن «تاریخی» توصیف کردن فتوای آیت الله سیستانی تأکید کرد: این فتوا عراق را از توطئه شومی که برای آن طراحی شده بود، نجات داد.

العبادی همچنین افزود: داعش پس از اشغال موصل به دنبال نفوذ در دیگر مناطق عراق بود که فتوای به موقع آیت الله سیستانی تمام نقشه های آن را نقش بر آب کرد.

«خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق نیز ضمن تمجید از فتوای جهاد کفایی در خصوص آن می گوید: این فتوا، موجب افزایش وحدت در عراق و جلوگیری از تجزیه آن شد. وی ادامه داد: این فتوا تمامی طرح های آماده شده از سوی دشمنان برای عراق را با شکست مواجه ساخت.

«سید عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق هم در سالروز صدور فتوای جهاد کفایی تصریح کرد: این فتوا بار دیگر ثابت کرد که مرجعیت سوپاپ اطمینان عراق است.

حکیم اظهار داشت: این فتوا تحت هیچ شرایطی فرقه گرایانه نبوده و اهل تسنن را هم در کنار شیعیان به میدان های نبرد کشاند.

«عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت الله سیستانی نیز در این ارتباط اظهار داشت: پس از یک سال از صدور فتوای جهاد کفایی توسط آیت الله سیستانی مشاهده می کنیم که این جهاد توانست ارزش ها و مقدسات عراق را حفظ کند.

وی افزود: جهاد مردم عراق علیه داعش از نفوذ این گروه تروریستی در نقاط مختلف جلوگیری کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
ما به آمریکایی‌ها بدبینیم و هیچ اعتمادی به آنان نداریم، دولت آمریکا غیرقابل اعتماد ،خودبرتربین ، غیرمنطقی و عهدشکن است.
 


:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()